Preșcolarii care petrec două sau mai multe ore zilnic în fața ecranelor sunt mai nefericiți

Preșcolarii care petrec două sau mai multe ore zilnic în fața ecranelor sunt mai nefericiți

©

Autor:

Preșcolarii care petrec două sau mai multe ore zilnic în fața ecranelor sunt mai nefericiți
Timpul petrecut în faÈ›a ecranelor, definit ca perioada dedicată vizionării televiziunii, jocurilor video, utilizării computerelor, telefoanelor mobile, tabletelor sau altor dispozitive electronice, a crescut la nivel global printre copiii mici (cu vârsta de 5 ani È™i sub). Această tendință s-a accentuat în timpul primului an al pandemiei COVID-19 (martie 2020-mai 2023), fără ca nivelurile crescute de timp petrecut în faÈ›a ecranelor să revină la nivelurile dinaintea pandemiei. Pandemia a amplificat, de asemenea, disparitățile de sănătate pe baza veniturilor È™i apartenenÈ›ei etnice în SUA, dar puÈ›ine studii au investigat dacă utilizarea ecranelor de către copiii mici din medii defavorizate a fost afectată disproporÈ›ionat. Această cunoaÈ™tere este crucială pentru planificarea intervenÈ›iilor pentru populaÈ›iile cu risc de timp mare petrecut în faÈ›a ecranelor È™i pentru abordarea disparităților de sănătate.
Studiul transversal publicat în jurnalul JAMA Network Open a analizat datele din Ancheta NaÈ›ională a Sănătății Copiilor (NSCH) din 2018, 2019 (perioada dinaintea pandemiei) È™i 2020, 2021 (perioada pandemiei). S-au inclus date de la 49.610 copii cu vârsta de 5 ani sau mai puÈ›ini, analizându-se timpul petrecut în faÈ›a ecranelor pe parcursul a 4 ani È™i examinându-se relaÈ›iile doză-răspuns între timpul petrecut în faÈ›a ecranelor È™i bunăstarea psihologică a copiilor mici.

Rezultate

S-a observat că prevalenÈ›a timpului mare petrecut în faÈ›a ecranelor a crescut în primul an al pandemiei (2020) comparativ cu anii pre-pandemici (2018 È™i 2019), dar a revenit la nivelurile pre-pandemice în 2021 în rândul copiilor mici americani. Cu toate acestea, copiii din familii cu un nivel de sărăcie sub 100% nu au revenit la nivelurile pre-pandemice în 2021. Copiii cu vârsta de 3 până la 5 ani care petreceau 2 ore sau mai mult pe zi în faÈ›a ecranelor erau mai puÈ›in susceptibili să aibă indicatori de bunăstare psihologică pozitivi È™i aveau scoruri mai mari la comportamente externalizante, comparativ cu cei care petreceau o oră pe zi.

Studiul subliniază că, deÈ™i prevalenÈ›a timpului mare petrecut în faÈ›a ecranelor a scăzut la nivelurile pre-pandemice în 2021, aceasta a rămas crescută pentru copiii din medii defavorizate. Timpul mare petrecut în faÈ›a ecranelor a fost asociat cu o bunăstare psihologică scăzută în rândul copiilor preÈ™colari, ceea ce evidenÈ›iază necesitatea urgentă de a oferi suport familiilor cu copii mici pentru o utilizare sănătoasă a ecranelor. Aceste constatări subliniază importanÈ›a monitorizării continue a timpului petrecut în faÈ›a ecranelor È™i a planificării intervenÈ›iilor È›intite pentru a aborda disparitățile de sănătate È™i a promova utilizarea sănătoasă a ecranelor în rândul copiilor mici.

sursa: MedicalXpress

Data actualizare: 14-03-2024 | creare: 14-03-2024 | Vizite: 261
Bibliografie
Two or more hours of daily screen time tied to lower well-being in preschoolers, link: https://medicalxpress.com/news/2024-03-hours-daily-screen-preschoolers.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Urmărirea programelor TV ori statul pe telefon, o problemă reală pentru părinÈ›ii cu mai mulÈ›i copii
  • Două ore de utilizare pasivă sau activă a dispozitivelor cu ecran poate afecta sănătatea mintală a tinerilor
  • Timpul petrecut jucând jocuri video poate îmbunătăți performanÈ›ele È™colare ale copiilor
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum