Preșcolarii care petrec două sau mai multe ore zilnic în fața ecranelor sunt mai nefericiți
©
Autor: Airinei Camelia
Timpul petrecut în faÈ›a ecranelor, definit ca perioada dedicată vizionării televiziunii, jocurilor video, utilizării computerelor, telefoanelor mobile, tabletelor sau altor dispozitive electronice, a crescut la nivel global printre copiii mici (cu vârsta de 5 ani È™i sub). Această tendință s-a accentuat în timpul primului an al pandemiei COVID-19 (martie 2020-mai 2023), fără ca nivelurile crescute de timp petrecut în faÈ›a ecranelor să revină la nivelurile dinaintea pandemiei. Pandemia a amplificat, de asemenea, disparitățile de sănătate pe baza veniturilor È™i apartenenÈ›ei etnice în SUA, dar puÈ›ine studii au investigat dacă utilizarea ecranelor de către copiii mici din medii defavorizate a fost afectată disproporÈ›ionat. Această cunoaÈ™tere este crucială pentru planificarea intervenÈ›iilor pentru populaÈ›iile cu risc de timp mare petrecut în faÈ›a ecranelor È™i pentru abordarea disparităților de sănătate.
Studiul transversal publicat în jurnalul JAMA Network Open a analizat datele din Ancheta NaÈ›ională a Sănătății Copiilor (NSCH) din 2018, 2019 (perioada dinaintea pandemiei) È™i 2020, 2021 (perioada pandemiei). S-au inclus date de la 49.610 copii cu vârsta de 5 ani sau mai puÈ›ini, analizându-se timpul petrecut în faÈ›a ecranelor pe parcursul a 4 ani È™i examinându-se relaÈ›iile doză-răspuns între timpul petrecut în faÈ›a ecranelor È™i bunăstarea psihologică a copiilor mici.
Studiul subliniază că, deÈ™i prevalenÈ›a timpului mare petrecut în faÈ›a ecranelor a scăzut la nivelurile pre-pandemice în 2021, aceasta a rămas crescută pentru copiii din medii defavorizate. Timpul mare petrecut în faÈ›a ecranelor a fost asociat cu o bunăstare psihologică scăzută în rândul copiilor preÈ™colari, ceea ce evidenÈ›iază necesitatea urgentă de a oferi suport familiilor cu copii mici pentru o utilizare sănătoasă a ecranelor. Aceste constatări subliniază importanÈ›a monitorizării continue a timpului petrecut în faÈ›a ecranelor È™i a planificării intervenÈ›iilor È›intite pentru a aborda disparitățile de sănătate È™i a promova utilizarea sănătoasă a ecranelor în rândul copiilor mici.
sursa: MedicalXpress
Studiul transversal publicat în jurnalul JAMA Network Open a analizat datele din Ancheta NaÈ›ională a Sănătății Copiilor (NSCH) din 2018, 2019 (perioada dinaintea pandemiei) È™i 2020, 2021 (perioada pandemiei). S-au inclus date de la 49.610 copii cu vârsta de 5 ani sau mai puÈ›ini, analizându-se timpul petrecut în faÈ›a ecranelor pe parcursul a 4 ani È™i examinându-se relaÈ›iile doză-răspuns între timpul petrecut în faÈ›a ecranelor È™i bunăstarea psihologică a copiilor mici.
Rezultate
S-a observat că prevalenÈ›a timpului mare petrecut în faÈ›a ecranelor a crescut în primul an al pandemiei (2020) comparativ cu anii pre-pandemici (2018 È™i 2019), dar a revenit la nivelurile pre-pandemice în 2021 în rândul copiilor mici americani. Cu toate acestea, copiii din familii cu un nivel de sărăcie sub 100% nu au revenit la nivelurile pre-pandemice în 2021. Copiii cu vârsta de 3 până la 5 ani care petreceau 2 ore sau mai mult pe zi în faÈ›a ecranelor erau mai puÈ›in susceptibili să aibă indicatori de bunăstare psihologică pozitivi È™i aveau scoruri mai mari la comportamente externalizante, comparativ cu cei care petreceau o oră pe zi.Studiul subliniază că, deÈ™i prevalenÈ›a timpului mare petrecut în faÈ›a ecranelor a scăzut la nivelurile pre-pandemice în 2021, aceasta a rămas crescută pentru copiii din medii defavorizate. Timpul mare petrecut în faÈ›a ecranelor a fost asociat cu o bunăstare psihologică scăzută în rândul copiilor preÈ™colari, ceea ce evidenÈ›iază necesitatea urgentă de a oferi suport familiilor cu copii mici pentru o utilizare sănătoasă a ecranelor. Aceste constatări subliniază importanÈ›a monitorizării continue a timpului petrecut în faÈ›a ecranelor È™i a planificării intervenÈ›iilor È›intite pentru a aborda disparitățile de sănătate È™i a promova utilizarea sănătoasă a ecranelor în rândul copiilor mici.
sursa: MedicalXpress
Data actualizare: 14-03-2024 | creare: 14-03-2024 | Vizite: 261
Bibliografie
Two or more hours of daily screen time tied to lower well-being in preschoolers, link: https://medicalxpress.com/news/2024-03-hours-daily-screen-preschoolers.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Studiul dezvăluie impactul educației parentale asupra dezvoltării creierului și sănătății mintale ale copilului
- Legătura dintre oligozaharidele din lapte și dezvoltarea neurologică la sugari
- Suplimentarea cu vitamina D este necesară la copiii alăptați la sân
- Cercetătorii au identificat patru tipare de comportament alimentar la copii
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum