Descoperire genetică indică oxitocina pentru ameliorarea depresiei

Descoperire genetică indică oxitocina pentru ameliorarea depresiei
O echipă de cercetători de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie și Baylor College of Medicine din SUA a descoperit că absența sau deficiența unei anumite gene, denumit TRPC5, situată pe cromozomul X, poate provoca obezitate, probleme comportamentale și, în cazul mamelor, depresie postnatală. Studiul, publicat în revista Cell, arată că acest gen joacă un rol crucial în reglarea comportamentelor instinctive prin intermediul neuronilor care produc oxitocina, un hormon implicat în afecțiune și legături sociale.
Într-un studiu pe șoareci, cercetătorii au observat că șoarecii masculi și feminini cu o versiune defectuoasă a genei TRPC5 manifestă creștere în greutate, anxietate și comportament agresiv. De asemenea, șoarecii feminini au arătat comportamente depresive și îngrijire deficitară a puilor după naștere. Aceste descoperiri sugerează că genele TRPC5 influențează funcțiile neuronilor oxitocinici din regiunea hipotalamusului, care controlează apetitul și alte comportamente instinctive.

Restaurarea funcției genei TRPC5 în neuronii oxitocinici la șoarecii de laborator a redus greutatea corporală și simptomele de anxietate și depresie postnatală, indicând un potențial terapeutic al oxitocinei în tratamentul acestor simptome la om.

Deși mutațiile genei TRPC5 sunt rare, cercetările adiționale ar putea oferi noi perspective în tratamentul depresiei postnatale și al altor condiții legate de deficiențe comportamentale și metabolice. Aceasta descoperire subliniază importanța biologiei în înțelegerea comportamentelor umane și sugerează că intervențiile biologice, cum ar fi terapia cu oxitocină, ar putea avea aplicabilitate în tratarea anumitor tulburări.

Data actualizare: 05-07-2024 | creare: 05-07-2024 | Vizite: 275