De ce unele persoane pot învață o limbă mai repede decât altele?
©
Autor: Domșa Dariana
Un studiu efectuat la pacienții cu epilepsie îi ajută pe cercetători să înțeleagă modul în care creierul gestionează sarcina de a învăța o nouă limbă, păstrându-și în același timp limba maternă. Studiul, realizat de neurologi de la Universitatea din California, San Francisco, explică de ce este atât de dificil ca un adult să învețe o nouă limbă.
Utilizând electrozi pe suprafața creierului pentru a urmări semnale neuronale de înaltă rezoluție, cercetătorii au observat cum grupurile de neuroni împrăștiați prin cortexul vorbirii se reglează pe măsură ce un ascultător dobândește familiaritate cu sunetele străine. „Acestea sunt primele noastre cunoștințe despre ceea ce se schimbă în creier la auzirea sunetelor unei limbi străine și posibilitatea de a le recunoaște”, a spus autorul studiului, Matt Leonard, profesor asistent de chirurgie neurologică și membru al Institutului pentru Neuroștiințe UCSF Weill.
Activitatea creierului se schimbă pe măsură ce se familiarizează cu sunetele străine. „Învățarea sunetelor unei noi limbi este primul pas în învățarea utilizării acelei limbi”, a spus Leonard. În cadrul studiului, cercetătorii au investigat modul în care activitatea din regiunile dispersate ale creierului asociate cu limbajul s-a modificat pe măsură ce ascultătorul a devenit mai familiarizat cu sunetele străine.
Echipa a lucrat cu 10 pacienți voluntari, cu vârste cuprinse între 19 și 59 de ani, a căror limbă maternă este engleza, și le-a cerut să recunoască sunetele vorbirii în mandarină. Mandarina este un limbaj tonal în care semnificația cuvântului se bazează nu numai pe sunetele vocale și consonante, ci și pe modificările subtile ale tonului vocii. Vorbitorii de limbi non-tonale, cum ar fi engleza, găsesc adesea foarte dificil să discearnă astfel de sunete necunoscute.
Datele din alte studii publicate au sugerat că activitatea din cortexul vorbirii ar putea crește pe măsură ce o persoană se familiarizează cu limba. Cercetătorii americani au descoperit, în schimb, un spectru de schimbări, activitatea crescând în unele zone, dar scăzând în altele, menținând un echilibru atent. De asemenea, cercetătorii au remarcat o variație importantă între participanți, care ar putea explica de ce unii oameni învață o limbă mai rapid decât alții.
sursa: Science Daily
Utilizând electrozi pe suprafața creierului pentru a urmări semnale neuronale de înaltă rezoluție, cercetătorii au observat cum grupurile de neuroni împrăștiați prin cortexul vorbirii se reglează pe măsură ce un ascultător dobândește familiaritate cu sunetele străine. „Acestea sunt primele noastre cunoștințe despre ceea ce se schimbă în creier la auzirea sunetelor unei limbi străine și posibilitatea de a le recunoaște”, a spus autorul studiului, Matt Leonard, profesor asistent de chirurgie neurologică și membru al Institutului pentru Neuroștiințe UCSF Weill.
Activitatea creierului se schimbă pe măsură ce se familiarizează cu sunetele străine. „Învățarea sunetelor unei noi limbi este primul pas în învățarea utilizării acelei limbi”, a spus Leonard. În cadrul studiului, cercetătorii au investigat modul în care activitatea din regiunile dispersate ale creierului asociate cu limbajul s-a modificat pe măsură ce ascultătorul a devenit mai familiarizat cu sunetele străine.
Echipa a lucrat cu 10 pacienți voluntari, cu vârste cuprinse între 19 și 59 de ani, a căror limbă maternă este engleza, și le-a cerut să recunoască sunetele vorbirii în mandarină. Mandarina este un limbaj tonal în care semnificația cuvântului se bazează nu numai pe sunetele vocale și consonante, ci și pe modificările subtile ale tonului vocii. Vorbitorii de limbi non-tonale, cum ar fi engleza, găsesc adesea foarte dificil să discearnă astfel de sunete necunoscute.
Datele din alte studii publicate au sugerat că activitatea din cortexul vorbirii ar putea crește pe măsură ce o persoană se familiarizează cu limba. Cercetătorii americani au descoperit, în schimb, un spectru de schimbări, activitatea crescând în unele zone, dar scăzând în altele, menținând un echilibru atent. De asemenea, cercetătorii au remarcat o variație importantă între participanți, care ar putea explica de ce unii oameni învață o limbă mai rapid decât alții.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 07-09-2021 | creare: 07-09-2021 | Vizite: 422
Bibliografie
Struggling to learn a new language? Blame it on your stable brain, https://www.sciencedaily.com/releases/2021/08/210830152857.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni