Cum gestionează creierul învățarea și formarea unor amintiri?
©
Autor: Teodorescu Mihai

Studiul, realizat folosind concluziile oferite de cercetările efectuate asupra lui Henry Molaison, un pacient celebru, care a suferit daune neurologice după o încercare chirurgicală de a-și vindeca epilepsia. În ciuda efectelor pozitive ale operației asupra epilepsiei, Henry Molaison a suferit o amnezie anterogradă, nemaifiind capabil să formeze noi amintiri.
Henry Molaison a ajutat oamenii de știință să înțeleagă rolul hipocampului în învățare, dar rămâne un mister în legătură cu modul în care semnalele de la acesta sunt împărtășite cu miliarde de neuroni de-a lungul cortexului. Într-o lucrare publicată în revista Science, cercetătorii de la Universitatea din Ottawa și Universitatea Humbolt din Berlin relevă un rol critic pentru o zonă a creierului, numită cortex peririnal, în gestionarea acestui proces de învățare.
Studiul a implicat șoareci de laborator, care au învățat o abilitate destul de ciudată, ce a implicat stimulare nervoasă. Un singur neuron din cortexul senzorial a fost stimulat, iar rozătoarea a trebuit să arate că a simțit bâzâitul lingând un dozator pentru a primi puțină apă îndulcită. În timp ce priveau creierul care răspundea la noua experiență de învățare, echipa de cercetători a observat că cortexul peririnal servea drept stație de cale între hipocampul din apropiere, care procesează locul și contextul, și stratul exterior al cortexului.
„Cortexul peririnal se întâmplă să fie chiar în vârful ierarhiei procesării informațiilor în cortex. Acumulează informații din mai multe simțuri și apoi le trimite înapoi în restul cortexului", spune unul dintre autorii lucrării, Richard Naud, profesor asistent în Departamentul de Medicină Celulară și Moleculară din cadrul Universității Ottawa. „Ceea ce arătăm este că are un rol foarte important în coordonarea învățării. Fără ca aceste proiecții să revină din zona conceptuală, animalele nu mai pot învăța.”
sursa: Science Daily
Data actualizare: 23-02-2021 | creare: 23-02-2021 | Vizite: 469
Bibliografie
How does the brain manage its learning? link: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/12/201218131900.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Stimularea creierului printr-o tehnică non-invazivă, folosită pentru îmbunătățirea memoriei evenimentelor complexe
- Îmbunătățirea calității somnului în rândul adolescenților
- Un mod de comunicare tipic pentru pacienţii diagnosticaţi cu boala Alzheimer
- Factori de rejuvenare cerebrală la adulții cu boli neurodegenerative genetice și sporadice
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Imi aduc aminte foarte putine lucruri din copilarie
- Tulburare disociativa
- Invatatul si nebunia?
- Cum pot sa imi cresc capacitatea de concentrare si invatare ?