Copiii încurajați de timpuriu de mame au mai târziu rezultate mai bune la matematică

Copiii încurajați de timpuriu de mame au mai târziu rezultate mai bune la matematică

©

Autor:

Copiii încurajați de timpuriu de mame au mai târziu rezultate mai bune la matematică
Introducerea timpurie în domeniul matematic este la fel de importantă ca alfabetizarea timpurie atunci când vorbim despre rezultatele ulterioare. În plus, studiile au arătat că aptitudinile matematice în copilăria mică pot prezice succesul È™colar mai bine decât aptitudinile literare.

Studiul de față a cercetat modul în care încurajarea din partea părinÈ›ilor pentru învățarea timpurie a elementelor de bază în matematică poate afecta dezvoltarea ulterioară a aptitudinilor matematice. Potrivit rezultatelor, copiii mici care au fost încurajaÈ›i în timpul jocului să specifice cantitatea de obiecte au avut aptitudini matematice mai bune la vârstele de patru ani jumate È™i cinci ani.

Cercetările au fost conduse de cercetătorii de la Boston College È™i au fost publicate în revista Child Development.

Pentru a evalua sprijinul acordat de mame, cercetătorii au observat cum interacÈ›ionează È™i se joacă mamele È™i copiii în vârstă de trei ani cu o casă de marcat de jucărie È™i cuburi de construcÈ›ie, astfel încât cei mici să înveÈ›e să numere. Apoi, criteriile de evaluare au fost aplicate la filmări cu 140 de mame care interacÈ›ionau È™i se jucau liber cu copiii lor.

„MulÈ›i copii mici pot număra de la 1 la 10 fără să înÈ›eleagă sensul cifrelor”, spune autoarea studiului, Beth Casey, profesor de psihologie educaÈ›ională È™i de dezvoltare aplicată. „Mai important este ca în jurul vârstei de 3 ani părinÈ›ii să le prezinte copiilor grupuri mici, de 1-3 obiecte (ex. «uite, avem două mere în sacoșă»), să le spună câte obiecte sunt, apoi să le pună întrebări (ex. «poÈ›i să-mi dai È™i mie trei flori, te rog?», «acum că le-am numărat, îmi poÈ›i spune câte mingi avem?»).”

Potrivit autorilor studiului, este foarte important pentru dezvoltarea ulterioară să-i învățăm pe cei mici să identifice corect numărul de obiecte - să înÈ›eleagă că ultima cifră precizată într-o numărătoare reprezintă numărul de obiecte, sau cantitatea totală.

Sursa: MedicalXpress

Data actualizare: 25-11-2016 | creare: 25-11-2016 | Vizite: 1027
Bibliografie
Mothers' early support boosts children's later math achievement, http://medicalxpress.com/news/2016-11-mothers-early-boosts-children-math.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Copiii mici din grădiniÈ›ele norvegiene au un nivel ridicat de stres
  • Copiii pot învăța valoarea efortului pentru reuÈ™ită încă de la 15 luni
  • Jocurile de societate îmbunătățesc aptitudinile matematice la copiii mici
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum