Studiu: persoanele motivate de dorința de putere distribuie mai multe știri false pe rețelele sociale

©

Autor:

Studiu: persoanele motivate de dorința de putere distribuie mai multe știri false pe rețelele sociale

Un studiu condus de cercetători de la University College London (UCL) a descoperit că persoanele motivate de dorința de putere și influență sunt mai predispuse să distribuie știri false pe rețelele sociale.

Rezultatele studiului

  • Distribuirea știrilor false:

    • Utilizatorii motivați de dorința de putere au fost mai înclinați să distribuie postări cu informații false pe o platformă socială simulată.
    • Proporția știrilor false distribuite de aceștia a fost mai mare comparativ cu alte tipuri de postări.
  • Motivația, nu poziția de putere:

    • Studiul a arătat că deținerea unei poziții de putere în viața profesională nu prezice tendința de a distribui știri false.
    • Dorința de putere și influență, mai degrabă decât puterea în sine, pare să fie factorul determinant.
  • Dominanța și dezinformarea:

    • Persoanele care au obținut scoruri ridicate la măsurători ale trăsăturii de personalitate "dominantă" au distribuit mai multe știri false în experiment.
    • Acestea au raportat, de asemenea, că au distribuit conștient informații false în trecut.

Desfășurarea studiului

  • Participanți: 1.882 de persoane au participat la patru experimente separate.
  • Metodologie:
    • Participanții au fost expuși la o serie de postări reale și false pe o platformă simulată de social media.
    • Aceștia au ales postările pe care ar fi înclinați să le distribuie.
    • S-au evaluat:
      • valorile legate de putere (inclusiv influența și bogăția),
      • personalitatea (cu accent pe trăsătura de dominanță),
      • dorința de influență prin postări pe rețelele sociale,
      • satisfacția legată de puterea obținută prin distribuirea informațiilor.

Concluzii cheie

  • Motivația pentru influență și control:

    • Persoanele care doresc să obțină putere prin influențarea altora sunt mai puțin preocupate de acuratețea informațiilor distribuite.
    • Distribuirea dezinformării poate fi folosită ca un mijloc de a atrage adepți și de a controla narațiuni.
  • Conștientizarea informațiilor false:

    • Unele persoane dominatoare sunt conștiente de natura falsă a informațiilor pe care le distribuie, dar aleg să continue din motive strategice.
  • Influența credințelor și obiectivelor:

    • Studiul sugerează că, în anumite cazuri, motivația politică sau alte scopuri personale pot amplifica tendința de a distribui știri false, mai ales în contexte precum campaniile electorale.

Implicații și aplicații

  • Educație digitală:

    • Rezultatele subliniază necesitatea unor campanii de educare privind recunoașterea și gestionarea dezinformării.
  • Politici anti-dezinformare:

    • Ar putea fi implementate măsuri pentru a limita răspândirea știrilor false, mai ales de către cei motivați de scopuri manipulative.
  • Studii viitoare:

    • Investigarea altor motivații psihologice și sociale legate de distribuirea dezinformării.

Aceste descoperiri contribuie la o înțelegere mai profundă a mecanismelor psihologice din spatele dezinformării pe rețelele sociale, oferind noi perspective pentru abordarea acestui fenomen.


Data actualizare: 23-12-2024 | creare: 23-12-2024 | Vizite: 94
Bibliografie
University College London
https://www.ucl.ac.uk/

Image by freepik
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Prezența online a copiilor - potențiale riscuri nebănuite de către părinți
  • 1 din 5 adolescenți prezintă un somn deficitar din cauza rețelelor de socializare
  • Imaginile postate pe internet pot dezvălui apariția depresiei
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum