Copiii de vârstă școlară primară depășesc toate celelalte grupe de vârstă în învățarea asociativă

©

Autor:

Copiii de vârstă școlară primară depășesc toate celelalte grupe de vârstă în învățarea asociativă

O nouă cercetare arată că elevii de școală primară au cele mai bune performanțe în învățarea conexiunilor dintre evenimente și consecințele acestora.

Învățarea asociativă: o abilitate esențială

Învățarea asociativă este capacitatea de a face conexiuni între un eveniment și efectele sale. Această abilitate joacă un rol crucial în adaptarea la mediu și influențează sănătatea mintală. Un studiu realizat la Ruhr-University Bochum, Germania, a arătat că cei mai buni performeri în acest tip de învățare sunt copiii de vârstă școlară primară. Rezultatele oferă o nouă perspectivă asupra tulburărilor de învățare asociativă, care pot contribui la dezvoltarea bolilor mintale mai târziu în viață.

Cum a fost realizat studiul?

  • Cercetătorii au analizat modul în care învățarea asociativă se dezvoltă de-a lungul vieții, comparând bebeluși, copii, adolescenți și adulți.
  • Participanții au trebuit să învețe să reacționeze la un stimul cu un răspuns specific.
  • S-a observat că adulții și adolescenții învățau mai repede decât bebelușii, dar nu atingeau nivelul de performanță al copiilor de vârstă școlară primară.
  • Expunerea repetată la materialul învățat a avut un impact pozitiv mai ales asupra bebelușilor și adolescenților, îmbunătățindu-le performanțele.

Rezultate surprinzătoare

  • Copiii de vârstă școlară primară au obținut cele mai bune rezultate, arătând o capacitate superioară de învățare și o consistență ridicată în comportamentul de învățare.
  • Contrar așteptărilor, învățarea asociativă nu crește progresiv odată cu vârsta, ci atinge un vârf în perioada școlii primare.
  • Adolescenții și bebelușii au beneficiat cel mai mult de sesiuni suplimentare de învățare, ceea ce sugerează că expunerea repetată la noile informații poate consolida procesul de învățare.

Importanța studiului

Această cercetare oferă o bază solidă pentru înțelegerea tulburărilor de învățare asociativă, care pot sta la baza unor psihopatologii dezvoltate ulterior. Identificarea modului în care această abilitate se schimbă pe parcursul vieții poate ajuta la dezvoltarea unor strategii mai eficiente de intervenție și educație.

"Analiza sistematică a învățării asociative în diferite etape ale vieții ne ajută să înțelegem mai bine tulburările care contribuie la dezvoltarea bolilor mintale."Dr. Carolin Konrad, Ruhr-University Bochum

Concluzie

Copiii de vârstă școlară primară demonstrează cea mai mare eficiență în învățarea asociativă, depășind chiar și adulții. Aceste descoperiri pot ajuta la îmbunătățirea metodelor educaționale și la identificarea timpurie a problemelor de învățare, cu beneficii pe termen lung pentru sănătatea mintală.


Data actualizare: 01-03-2025 | creare: 01-03-2025 | Vizite: 34
Bibliografie
Associative learning via eyeblink conditioning differs by age from infancy to adulthood.
Communications Psychology, 2024; 2 (1)
DOI: 10.1038/s44271-024-00176-4

Image by pressfoto on Freepik
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
  • Metoda Feynman – 3 pași pentru a aprofunda un subiect nou
  • Vrei să treci cu brio de un examen? Știința spune să povestești unui prieten ce ai învățat
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum