Combinarea a două strategii de învățare reprezintă cheia succesului pentru reținerea mai ușoară a informațiilor
©
Autor: Teodorescu Mihai
O analiză efectuată de o echipă de cercetători de la Universitatea de Stat din Iowa, care a inclus studii desfășurate în ultimul deceniu, indică faptul că cea mai eficientă modalitate de învățare presupune combinarea tehnicii de spațiere (practică de secvențiere a învățării, ce presupune furnizarea informațiilor în mai multe lecții, mai degrabă decât în una singură) cu practica de recuperare (presupune amintirea în mod activ a informațiilor învățate anterior).
„Beneficiile celor două practici, atunci când au folosite în mod simultan, au fost confirmate de nenumărate ori în studiile în laboratoare, săli de clasă sau chiar la locul de muncă. Cu toate acestea, cele două tehnici nu au prins pe deplin, în principal deoarece nu au fost utilizate în timp. Utilizarea celor două tehnici în mod simultan, pe perioade lungi de timp, ar putea determina creșteri drastice ale învățării”, a declarat autorul studiului, Shana Carpenter, profesor de psihologie la Universitatea de Stat din Iowa.
Unul dintre studiile analizate, care demonstrează cel mai bine potențialul practicii de spațiere a lecțiilor, a demonstrat faptul că studenții care repetă aceleași lecții timp de trei săptămâni au avut rezultate semnificativ mai bune la testele efectuate atât la finalul celor două săptămâni, cât și la un an distanță, comparativ cu cei care au învățat aceleași lecții, însă într-o singură zi.
Autorul studiului este de părere că nu există o regulă universală cu privire la cât timp trebuie programat între sesiunile de antrenament, însă cercetările analizate arată că revenirea la materialele învățate anterior, după uitarea unei părți din conținut, dar nu a întregului conținut, este eficientă. „Uitarea este un lucru firesc, ce nu poate fi evitat. Deși nu putem evita uitarea, am putea încetini acest proces folosind cele două tehnici de învățare”, a spus Carpenter.
sursa: Science Daily
foto: Nydia Ayala/Iowa State University
„Beneficiile celor două practici, atunci când au folosite în mod simultan, au fost confirmate de nenumărate ori în studiile în laboratoare, săli de clasă sau chiar la locul de muncă. Cu toate acestea, cele două tehnici nu au prins pe deplin, în principal deoarece nu au fost utilizate în timp. Utilizarea celor două tehnici în mod simultan, pe perioade lungi de timp, ar putea determina creșteri drastice ale învățării”, a declarat autorul studiului, Shana Carpenter, profesor de psihologie la Universitatea de Stat din Iowa.
Unul dintre studiile analizate, care demonstrează cel mai bine potențialul practicii de spațiere a lecțiilor, a demonstrat faptul că studenții care repetă aceleași lecții timp de trei săptămâni au avut rezultate semnificativ mai bune la testele efectuate atât la finalul celor două săptămâni, cât și la un an distanță, comparativ cu cei care au învățat aceleași lecții, însă într-o singură zi.
Autorul studiului este de părere că nu există o regulă universală cu privire la cât timp trebuie programat între sesiunile de antrenament, însă cercetările analizate arată că revenirea la materialele învățate anterior, după uitarea unei părți din conținut, dar nu a întregului conținut, este eficientă. „Uitarea este un lucru firesc, ce nu poate fi evitat. Deși nu putem evita uitarea, am putea încetini acest proces folosind cele două tehnici de învățare”, a spus Carpenter.
sursa: Science Daily
foto: Nydia Ayala/Iowa State University
Data actualizare: 28-10-2022 | creare: 28-10-2022 | Vizite: 422
Bibliografie
Forgetting is natural, but learning how to learn can slow it down, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/10/221019172239.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Consumul săptămânal de pește copt sau fript protejează sănătatea creierului
- Microplasticele se infiltrează în toate sistemele corpului și provoacă modificări comportamentale
- Nevăzătorii pot recunoaște fețele folosindu-se de sunete
- A fost identificat un marker sangvin care ar putea prezice apariţia demenţei inainte de instalarea simptomelor
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Nu pot spune ce gandesc
- Probleme cu memoria, nu ma pot concentra, uit foarte repede
- Uit cuvinte
- Medicamente pentru a uita mai repede unele lucruri
- Pastile pentru memorie
- Cum pot sa imi cresc capacitatea de concentrare si invatare ?
- Ameteala si uitat
- Pierderi de memorie la 27 de ani