Ce părere au consumatorii despre alimentele cu spirulină și fructe de açaí? (studiu)

©

Autor:

Ce părere au consumatorii despre alimentele cu spirulină și fructe de açaí? (studiu)
Un studiu recent publicat în revista LWT - Food Science and Technology a investigat percepțiile și atitudinile consumatorilor din Elveția față de fructele de açaí și spirulina. Studiul și-a propus să evalueze cunoștințele participanților, aportul și percepțiile asupra acestor superalimente. Cercetătorii au chestionat 442 de participanți folosind un chestionar pentru a colecta date sociodemografice, de personalitate și legate de comportament.
Studiul a constatat că majoritatea participanților erau femei, muncitori și locuitori urbani care erau responsabili pentru gătit și cumpărare de alimente. Aproape jumătate din eșantion nu avea cunoștințe anterioare despre spirulină, în timp ce doar 4,3% știau despre açaí. Informațiile legate de sănătate și sustenabilitate au avut o influență semnificativă asupra aportului de spirulină, în concordanță cu rezultatele din Țările de Jos, Franța și Germania.

Studiul a mai arătat că consumatorii au mai multe șanse să mănânce paste și batoane de cereale îmbogățite cu spirulină și iaurt și suc îmbogățite cu açaí. Iaurtul pe bază de açaí și batoanele de cereale au avut mai multe șanse să fie adoptate de către participanții mai în vârstă, în timp ce participanții mai tineri au avut mai multe șanse să consume batoane de cereale pe bază de açaí. În general, caracteristicile senzoriale ale acestor alimente au influențat cel mai puțin consumul de spirulina.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că promovarea beneficiilor pentru sănătate ale adăugării de spirulină și açaí în diete și oferirea pe scară largă a alimentelor îmbogățite cu spirulina sau açaí ar putea contribui la creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor. În plus, includerea rețetelor creative pe ambalajul alimentelor și promovarea evenimentelor gastronomice folosind açaí sau spirulină ca ingrediente ar putea încuraja oamenii să consume aceste alimente. Vârsta a fost identificată ca un factor care influențează alegerea alimentelor, indicând necesitatea de a adapta strategiile de marketing în consecință.

sursa: News Medical
foto: artem evdokimov / Shutterstock

Data actualizare: 31-03-2023 | creare: 31-03-2023 | Vizite: 339
Bibliografie
Study reveals consumer perceptions and attitudes toward spirulina and açaí foods, link: https://www.news-medical.net/news/20230329/Study-reveals-consumer-perceptions-and-attitudes-toward-spirulina-and-acai-foods.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum