Psihoterapie ONLINE Individuala/ de Cuplu / Hipnoza clinica, pentru: tratarea deprsiei,anxietatii,atacuri de panica,fobii,adictii,doliu,tratarea traumelor, blocajelor emotionale;problemelor de cuplu,recuperare medicala, tratarea durerii/bolilor ca si terapie complementara,cresterea performantei intelectuale/sportive;
ROmedic Cabinete medicale ONLINE Cabinete Psihoterapie Psihoterapie ONLINE

Consilierea psihologica si psihoterapia pentru angajatii companiilor.

Consilierea psihologica si psihoterapia pentru angajatii companiilor.
Autor: Marinela Croitoru

Cui se adreseaza serviciile de consiliere psihologica a angajatilor?

 

 Se adreseaza companiilor care doresc sa investeasca in "starea de bine" fizica si mentala a angajatilor, in echilibrul interior al acestora pentru ca inteleg ca sunt de mare importanta si se reflecta atat in plan personal cat si in plan profesional, in performantele personale si, mai mult, colective, existand o legatura de influentare reciproca intre cele doua planuri ale vietii - se stie ca angajatii aduc la locul de munca energia de acasa ( bucuria sau dificultatile ) si, deasemenea, aduc acasa energia de la locul de munca ( satisfactia sau nemultumirea ).

 Se adreseaza companiilor care sunt interesate sa cultive un mediu de lucru placut, pozitiv, motivational si suportiv pentru toti angajatii sai, intelgand cat de mult sunt influentate rezultatele profesionale de mediul in care se desfasoara activitatea.
 Se adreseaza companiilor pentru care o buna comunicare si relationare intre angajati este un aspect important, intelegand ca se rasfrang in nivelul productivitatii.
Ce beneficii aduce consilierea psihologica unei companii ?

 

Serviciile de consiliere psihologica sunt un beneficiu pe care compania il poate oferi angajatilor sai, ca si modalitate de implicare în a creste echipe sanatoase, de a sprijini angajaţii (şi cand este cazul şi familiile lor) sa adopte şi să menţină un echilibru si un mod sanatos de gandire, de atitudine si de comportamen care reduc riscurile de sănătate, îmbunătăţesc calitatea vietii, măresc eficienţa personală şi, în final, aduc beneficii companiei prin :
 Cresterea implicarii angajaţilor;
 Reducerea fluctuaţiilor de personal;
 Crearea unei atmosfere generale mai bună, la birou;
 Au un efect pozitiv asupra reputatiei companiei şi a candidaţilor cu potenţial;
 Impulsionează fiecare angajat să fie motivat sa promoveze si sa recomande informal produsele sau serviciilor oferite de compania pentru care   lucreaza;
 Cresterea autenticitatii valorilor şi scopului companiei;
Cand se foloseste consilierea psihologica cu un angajat ?

 

Incapacitatea de concentrare, lipsa de iniţiativă, oboseala cronică, anxietatea sau problemele de sanatate sunt doar câteva dintre simptomele angajaţilor care dăunează grav companiilor. Ineficienţa nu este singurul dezavantaj al stresului angajaţilor.
Factorii de stres pot fi intalniti in mediu de lucru al oricarei companii, indiferent de profilul de activitate si pot avea legatura cu comportamente profesionale contraproductive. Stresul poate fi de natură fizică ( suprasolicitarea fizica ) si/ sau psihologica (lipsa independentei de a decide si a executa în cadrul poziţiei, ambiguitatea sarcinilor si atributiilor postului, supraîncărcarea cu sarcini si responsabilitati, relatii colegiale sau de subordonare conflictuale, dezechilibrele dintre viaţa personală şi viaţa profesională, dezechilibre in viata personala care afecteaza concentrarea si indeplinirea sarcinilor de lucru ). Toate acestea pot face ca rezultatele proiectelor sa lase de dorit, angajaţii sa aiba o imagine negativă asupra locului în care muncesc, alaturi de apăsarea şi de greutatea problemelor de acasă.
Cea mai mare parte a persoanelor-angajati care vin în prezent la cabinet pentru consiliere psihologica si psihoterapie sunt tineri îngrijoraţi sau afectaţi de stresul si conflictele pe care le au la locul de muncă. Uneori manifesta chiar probleme de somatizare a conflictelor si stresului de la locul de munca, manifestandu-se in afectiuni respiratorii sau cardiace, depresie, anxietate, alţii, pe baza tensiunii de la locul de munca dezvoltă probleme de intimitate în cuplu. De multe ori acestia ajung la psihoterapeut abia dupa ce au epuizat investigatii si analize medicale complexe la mai multe specialitati medicale.Printre simtomele psihosomatice ale stresului si a conflictelor psihologice se numără : contractiile musculare localizate in diferite zone ale corpului, durerile lombare, cefalee, ameteli, probleme respiratorii, uscaciunea gurii, senzatie de nod in gat, dificultati de inghitire, probleme digestive, aciditate la stomac, balonari, fatigabilitatea, greata, varsaturi, constipatie, diaree, dureri abdominale, palpitaţiile, transpiraţiile, urinatul frecvent, senzaţia de amorţire în membre, retentie de apa in membre sau corp, etc.
De ce se face consiliere psihologica cu angajatii?

 

Consilierea psihologică individuala este o modalitate de a obtine starea de bine şi de optimă funcţionare a angajatilor fiecarei companii, indiferent de profilul de activitate, aceasta stare reflectandu-se atat in activitatea profesionala individuala cat si in cea de grup sau in organizaţie, in general. Acest serviciu, poate fi folosit si în cazul unor evenimente deosebite precum restructurări, conflicte intre angajati, nivel ridicat de stres sau chiar burnout .
Pot fi sedinte individuale dedicate liderilor, angajatilor companiei care lucreaza in pozitii cu raspundere ridicata si cu nivel de stres mare sau şedinţe de consiliere psihologica dedicate angajatilor ( in cazuri precum scaderea de performanta, atunci cand exista o relaţie dificilă cu superiorul său sau cu un coleg, sau in situatia in care trece printr-o perioada dificila in viata personală, cu încărcătură emoţională negativa : boala, divort, doliu, accidentari, sau pierderi materiale, etc  ).
Consilierea psihologica individuala il poate ajuta pe angajat să îşi îndrepte atentia către sine, intr-un proces de autocunoastere si accesare a intregului potential a resurselor interioare; să îşi analizeze emoţiile, gândurile şi comportamentele, ca o modalitate de autoanaliza, şi sa invete sa le gestioneze, sa identifice distorsiunile cognitive si sa le inlocuiasca cu modalitati adaptative si benefice de a gandi, sa modifice tiparele comportamentale contraproductive cu comportamente adaptative ( optimizare cognitiv-comportamental-emotionala ); sa lucreze pentru gestionarea eficienta a timpului si cresterea performantelor profesionale; cresterea stimei de sine si imbunatatirea abilitatilor de comunicare; sa lucreze la a ramane flexibil si adaptativ la o noua realitate(de exemplu atunci cand este promovat sau cand este gata sa dezvolte un nou proiect); managementul stresului, în special atunci cand ritmul de muncă este alert şi în continuă schimbare; crearea echilibrului intre diferitele aspecte ale vietii (cu precadere intre cel personal si cel profesional).
Este important de inteles atat pentru angajator cat si pentru angajati,ca acestia din urma, vor aduce in cadrul companiei, alaturi de formarea profesionala specifica, si un istoric personal, dat de propria poveste de viata, de cunostintele, de experientele, de credinte si valorile proprii.

 
Programare