Artele marțiale tradiționale pot îmbunătăți autoreglarea emoțională a copiilor
Autoreglarea emoțională reprezintă o abilitate esențială a copilului, prin care acesta reușește să își gestioneze propriile trăiri, cu scopul de a înțelege relația sa cu mediul înconjurător, de a stabili obiective și de a da un sens evenimentelor din viața de zi cu zi. Numeroase studii anterioare au asociat capacitatea de autoreglare cu rezultate școlare foarte bune, dar și cu o dezvoltare emoțională corectă în perioada de adult. Așadar, cum ar putea părinții să ofere copiilor un cadru benefic pentru exersarea și îmbunătățirea autoreglării emoționale a copiilor?
Dorind să ofere un răspuns pentru această întrebare, cercetătorii din cadrul Universității din Surrey au realizat un experiment asupra efectului artelor marțiale tradiționale, anume Taekwondo, efectuate de către copii în timpul orelor de școală. Studiul, publicat în revista Developmental Psychology, a cuprins un lot de 240 de elevi de școală primară cu vârstă cuprinsă între 7 și 11 ani, dintr-un total de opt clase de elevi, urmăriți pe o perioadă de 11 săptămâni.
Oamenii de știință au împărțit elevii în 2 mari categorii: grup experimental de Taekwondo și grup de control, necesar pentru a putea estima diferențele care apar față de copiii care nu practică acest tip de sport. Jumătate dintre copiii din fiecare clasă au fost alocați aleatoriu grupului experimental de Taekwondo, iar cealaltă jumătate grupului de control.
Elevii din cadrul grupului experimental au urmat câte două cursuri de Taekwondo pe săptămână, fiecare curs având o durată de 45 de minute. Grupul de control a urmat câte două cursuri de activitate fizică normală pe săptămână, tot de câte 45 de minute fiecare, în aceeași perioadă de studiu.
Pentru a oferi rezultate corecte din punct de vedere statistic, cercetătorii au avut nevoie de 2 tipuri de date: date de referință, anterioare începerii studiului, și date finale, după terminarea orelor de Taekwondo. Datele de referință au fost colectate de la fiecare elev cu o săptămână înainte de începerea cursurilor și au inclus:
- chestionare pentru a evalua ce considerau copiii despre lecțiile de sport și, de asemenea, cât de multă importanță au acordat comportamentelor legate de un bun autocontrol;
- chestionare completate de profesori care au evaluat nivelul de autoreglare emoțională a copiilor la școală;
- și sarcini de calculator care evaluează o serie de procese mentale în cazul copiilor, numite funcții executive care facilitează autoreglarea emoțională;
Datele finale au fost colectate la 11 săptămâni după colectarea inițială a datelor, în momentul terminării cursurilor de Taekwondo pentru copii din grupul experimental. Au fost utilizate aceleași tipuri de chestionare ca în cazul datelor de referință.
Rezultatele au oferit răspunsul mult așteptat: profesorii au evaluat elevii din grupul experimental de Taekwondo ca având o capacitate atențională mai bună decât cei care au urmat cursurile regulate de educație fizică. De asemenea, a fost identificată și o atenție executivă mult mai bună, evaluată printr-o sarcină Flanker, în care elevul a trebuit să identifice corect direcția unui stimul de pe ecran, ignorând în același timp stimulii perturbatori din jurul acestuia.
În concluzie, rezultatele studiului indică faptul că practicarea artelor marțiale de Taekwondo a fost o schimbare extrem de benefică pentru elevi și a condus la niveluri mai mari de valoare acordate autocontrolului emoțional. Studiul a constatat că orele de Taekwondo au îmbunătățit semnificativ autoreglarea copiilor și au redus simptomele tulburărilor de comportament.
sursa: News Medical
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Obezitatea la adolescenți și declinul cognitiv în viața adultă
- Componente din uleiul de măsline studiate ca potențial tratament pentru neuroblastom
- Dieta cu conținut scăzut de zahăr în primele 1000 de zile de viață reduce riscul de boli cronice la vârsta adultă
- Studiu privind factorii de risc de dezvoltare timpurii pentru ADHD
intră pe forum