Aptitudinile motorii fine în preșcolaritate reprezintă cheia succesului școlar în perioada gimnazială
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu recent publicat în Biological Psychiatry de cercetători de la Universitatea Surrey și Birkbeck, Universitatea din Londra, evidențiază importanța abilităților motorii fine în dezvoltarea timpurie a copiilor și impactul acestora asupra performanțelor educaționale și comportamentale ulterioare.
Aptitudinile motorii fine, cum ar fi desenul, plierea hârtiei și construcția cu blocuri în perioada preșcolară, sunt asociate cu rezultate mai bune la examenele GCSE (General Certificate of Secondary Education) la vârsta de 16 ani și cu mai puține probleme comportamentale și simptome de ADHD în perioada școlară primară și secundară. Aceste corelații persistă chiar și după ajustarea pentru factori socio-economici, cum ar fi calificările și statutul profesional al părinților.
Studiul a implicat peste 9.000 de copii preșcolari evaluați pentru abilitățile lor motorii fine la vârstele de doi, trei și patru ani, urmărindu-i apoi evoluția până în adolescență. Rezultatele sugerează că dezvoltarea timpurie a abilităților motorii fine poate fi un factor cheie în traseul educațional și comportamental al copiilor, având implicații semnificative pentru politicile educaționale și cadrele guvernamentale pentru primii ani de viață.
Cercetătorii au explorat și legătura dintre predispozițiile genetice pentru realizările educaționale și comportament și abilitățile motorii fine, utilizând scoruri poligenice. Acestea indică o predispoziție ereditară pentru anumite trăsături și au arătat că o predispoziție genetică pentru o educație mai lungă este asociată cu abilități motorii fine mai bune în perioada preșcolară, în timp ce predispoziția pentru ADHD este legată de mai multe provocări în dezvoltarea acestor abilități.
Concluziile studiului subliniază necesitatea unei înțelegeri mai profunde a rolului abilităților motorii fine în dezvoltarea copilului și potențialul lor impact asupra politicilor publice, pentru a asigura o bază bazată pe dovezi în sprijinirea dezvoltării timpurii a copiilor.
sursa: MedicalXpress
Aptitudinile motorii fine, cum ar fi desenul, plierea hârtiei și construcția cu blocuri în perioada preșcolară, sunt asociate cu rezultate mai bune la examenele GCSE (General Certificate of Secondary Education) la vârsta de 16 ani și cu mai puține probleme comportamentale și simptome de ADHD în perioada școlară primară și secundară. Aceste corelații persistă chiar și după ajustarea pentru factori socio-economici, cum ar fi calificările și statutul profesional al părinților.
Studiul a implicat peste 9.000 de copii preșcolari evaluați pentru abilitățile lor motorii fine la vârstele de doi, trei și patru ani, urmărindu-i apoi evoluția până în adolescență. Rezultatele sugerează că dezvoltarea timpurie a abilităților motorii fine poate fi un factor cheie în traseul educațional și comportamental al copiilor, având implicații semnificative pentru politicile educaționale și cadrele guvernamentale pentru primii ani de viață.
Cercetătorii au explorat și legătura dintre predispozițiile genetice pentru realizările educaționale și comportament și abilitățile motorii fine, utilizând scoruri poligenice. Acestea indică o predispoziție ereditară pentru anumite trăsături și au arătat că o predispoziție genetică pentru o educație mai lungă este asociată cu abilități motorii fine mai bune în perioada preșcolară, în timp ce predispoziția pentru ADHD este legată de mai multe provocări în dezvoltarea acestor abilități.
Concluziile studiului subliniază necesitatea unei înțelegeri mai profunde a rolului abilităților motorii fine în dezvoltarea copilului și potențialul lor impact asupra politicilor publice, pentru a asigura o bază bazată pe dovezi în sprijinirea dezvoltării timpurii a copiilor.
sursa: MedicalXpress
Data actualizare: 08-02-2024 | creare: 08-02-2024 | Vizite: 414
Bibliografie
Early drawing and building skills linked to enhanced education and behavior in children, link: https://medicalxpress.com/news/2024-02-early-skills-linked-behavior-children.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Sugarii sunt frecvent hrăniți cu lapte nerecomandat lor, arată un studiu
- Legătura dintre oligozaharidele din lapte și dezvoltarea neurologică la sugari
- Copiii născuți prin cezariană pot prezenta un risc mai ridicat de obezitate
- Un tratament efectuat în primele săptămâni de viață poate preveni dezvoltarea simptomelor de autism la șoareci
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni