Abilitățile matematice – înnăscute sau dobândite?

©

Autor:

Abilitățile matematice – înnăscute sau dobândite?
O nouă teorie, lansată de cercetătorii de la Universitatea Ben-Gurion din Negev (Isarael) în colaborare cu cei de la Universitatea Western Ontario, pune sub semnul îndoielii ideea general acceptată în comunitatea științifică privind caracterul înnăscut al abilităților matematice.

În prezent, teoria larg acceptată este că oamenii se nasc cu un așa-numit „simț al numerelor”, adică o abilitate înnăscută de a recunoaște cantități diferite, care devine mai bună odată cu vârsta.

Studiul de față pune la îndoială această teorie și aduce în discuție alte ipoteze, care sugerează că un „simț al magnitudinii” este mult mai automat și mai simplu și ajută oamenii să facă distincția între „magnitudini diferite”, cum ar fi densitatea a două grămezi de mere sau suprafața totală a două felii de pizza.

Cercetătorii dau exemplul dilemei frecvente în care ne aflăm atunci când decidem la care rând să ne așezăm în supermarket. Intuitiv, oamenii se așează la șirul unde ceilalți cumpărători au coșurile mai goale, deși unde coșurile sunt pline cu obiecte mari este posibil ca rândul să meargă mult mai repede. Autorii consideră că aceste decizii sunt luate pe baza corelațiilor naturale dintre numere și magnitudinile continui.

Totodată, cercetătorii atrag atenția asupra rolului unor factori externi precum limbajul și controlul cognitiv în dezvoltarea conceptelor numerice.

Studiul ridică mai multe întrebări decât să ofere noi răspunsuri, însă autorii consideră că înțelegerea modului în care creierul învață matematica, numerele și conceptele numerice mai complexe ne poate ajuta să predăm matematica mult mai intuitiv și plăcut, acest studiu fiind un prim pas în atingerea acestui obiectiv.

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 26-12-2018 | creare: 01-11-2016 | Vizite: 1600
Bibliografie
New theory debunks consensus that math abilities are innate, link: https://medicalxpress.com/news/2016-11-theory-debunks-consensus-math-abilities.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune: