Un studiul a constatat că cofeina are un impact asupra a ceea ce cumpărați și cât cheltuiți la cumpărături

©

Autor:

Un studiul a constatat că cofeina are un impact asupra a ceea ce cumpărați și cât cheltuiți la cumpărături

Un studiu internațional realizat de către Universitatea South Carolina relatează faptul că oamenii ce au băut o ceașcă de cafea cu cofeină din partea casei la un anumit magazin, au cheltuit cu aproximativ 50% mai mulți bani și au cumpărat cu 30% mai multe articole față de alți cumpărători ce au băut doar apă.
Pentru acest studiu echipa a desfășurat 3 experimente în diverse magazine cu bunuri pentru casă din Franța și Spania, având la intrarea din magazin cât mai multe mini-baruri de cafea.

Peste 300 de cumpărători au primit la intrare câte o ceașcă gratuită de cafea, conținând aproximativ 100 mg de cofeină, iar ceilalți decofeină sau apă.

La finalul cumpărăturilor, aceștia au lăsat chitanțele la cercetători. Astfel s-a observat că persoanele ce au băut cofeină au cumpărat un număr mult mai mare de articole și au cheltuit mai mulți bani, comparativ cu cei ce au băut doar apă sau decofeină.

Cercetătorii au remarcat faptul că cofeina a influențat tipurile de articole care au fost cumpărate, astfel au predominat articole neesențiale, precum lumânări parfumate sau parfumuri. În privința lucrurilor utile, precum ustensile de bucătărie, diferența a fost minimă între cele două grupuri.

Din punct de vedere al mecanismului, feina este un puternic stimulant care odată pătruns în organism eliberează dopamină din creier, cu rolul de a excita mintea și corpul.

Acest lucru contribuie la o stare energetică mai mare, scade autocontrolul și crește impulsivitatea. Astfel, crește impulsivitatea articolelor cumpărate și a banilor cheltuiți.

Pentru o mai mare acuratețe, s-a realizat și un al patrulea experiment privind cumpărăturile online.

Cu un grup de studiu de aproximativ 200 de studenți de la diverse facultăți de afaceri, aceștia au avut de ales ce articole doresc dintr-o listă de 66 de opțiuni. Apoi s-au comparat cumpărăturile între indivizii care au consumat cafea cu cofeină și cei cu cafea decofeinizată.

Rezultatele au fost similare celorlalte experimente, astfel cei care au consumat cofeină au ales mai multe articole considerate a fi achiziții impulsive, cum ar fi un aparat de masaj, spre deosebire de ceilalți care au ales articole mai practice, precum un caiet.

Deși cafeaua are anumite beneficii asupra organismului, în privința cumpărăturilor persoanelor impulsive le este recomandat să evite astfel de băuturi înainte de cumpărături.

sursa: Science Daily


Data actualizare: 23-06-2022 | creare: 23-06-2022 | Vizite: 294
Bibliografie
Un studiul a constatat că cofeina are un impact asupra a ceea ce cumpărați și cât cheltuiți la cumpărături, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/06/220616121616.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cafeaua: riscuri versus beneficii (meta-analiză)
  • Consumul de cafea este influențat genetic
  • Două cești de cafea pe zi ar putea reduce riscul de cancer hepatic cu o treime
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum