Un mediu prosper este esențial pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor mici
©
Autor: Airinei Camelia
Având în vedere faptul că aproape jumătate dintre copiii sub 5 ani din țările cu venituri mai mici nu încheie cu succes etapele dezvoltării din cauza sărăciei, cercetătorii americani au explorat impactul sprijinului oferit de mediul în care creÈ™te copilul - denumit colectiv factor de prosperare (factor-P), asupra dezvoltării creierului, cognitive È™i socioemoÈ›ionale a copiilor până la vârsta de 3 ani. Rezultatele subliniază necesitatea sprijinului de mediu È™i psihosocial pentru dezvoltarea sănătoasă a creierului È™i cogniÈ›iei infantile, precum adăpost sigur, îngrijitori susÈ›inători È™i nutriÈ›ie adecvată.
Cercetarea a implicat perechi mamă-copil din cadrul proiectului eLABE, concentrându-se pe modul în care adversitățile din viaÈ›a timpurie afectează neurodezvoltarea È™i riscul de tulburări mentale. Studiul a cuantificat dezavantajul social prenatal È™i impactul factorului-P - incluzând stimularea de mediu, nutriÈ›ia, siguranÈ›a, îngrijirea È™i somnul - asupra neurodezvoltării È™i sănătății mintale a copiilor. Rezultatele arată că abilitățile cognitive È™i dezvoltarea limbajului la vârsta de 3 ani prezintă asocieri semnificative pozitive cu factorul-P, evidenÈ›iind rolul crucial al suporturilor de mediu în dezvoltarea timpurie cognitivă È™i a limbajului.
În plus, rezultatele socioemoÈ›ionale, în special simptomele externalizante È™i internalizante, sunt invers legate de factorul-P, sugerând că sprijinul dintr-un mediu mai bun poate reduce simptomele socioemoÈ›ionale negative la copii. Studiul a descoperit, de asemenea, o asociere semnificativă pozitivă între factorul-P È™i volumul materiei cenuÈ™ii corticale, subliniind influenÈ›a condiÈ›iilor de mediu timpurii asupra dezvoltării creierului.
În concluzie, calitatea mediului timpuriu, măsurată prin factorul-P, influenÈ›ează semnificativ dezvoltarea timpurie a copilăriei, îmbunătățind rezultatele cognitive, emoÈ›ionale È™i cerebrale. Efectele pozitive ale factorului-P asupra dezvoltării se extind dincolo de impactul dezavantajului social prenatal, beneficiind în mod special abilitățile cognitive È™i de limbaj la copiii cu niveluri mai scăzute de dezavantajul social prenatal È™i reducând simptomele internalizante în contexte de dezavantaj social ridicat. Aceste descoperiri susÈ›in rolul critic al îmbunătățirii mediilor în dezvoltarea timpurie È™i pledează pentru intervenÈ›ii care să crească calitatea mediului, în special pentru copiii care se confruntă cu adversități, pentru a îmbunătăți traiectoriile dezvoltării generale È™i a reduce riscurile de psihopatologie timpurie.
sursa: News Medical
Cercetarea a implicat perechi mamă-copil din cadrul proiectului eLABE, concentrându-se pe modul în care adversitățile din viaÈ›a timpurie afectează neurodezvoltarea È™i riscul de tulburări mentale. Studiul a cuantificat dezavantajul social prenatal È™i impactul factorului-P - incluzând stimularea de mediu, nutriÈ›ia, siguranÈ›a, îngrijirea È™i somnul - asupra neurodezvoltării È™i sănătății mintale a copiilor. Rezultatele arată că abilitățile cognitive È™i dezvoltarea limbajului la vârsta de 3 ani prezintă asocieri semnificative pozitive cu factorul-P, evidenÈ›iind rolul crucial al suporturilor de mediu în dezvoltarea timpurie cognitivă È™i a limbajului.
În plus, rezultatele socioemoÈ›ionale, în special simptomele externalizante È™i internalizante, sunt invers legate de factorul-P, sugerând că sprijinul dintr-un mediu mai bun poate reduce simptomele socioemoÈ›ionale negative la copii. Studiul a descoperit, de asemenea, o asociere semnificativă pozitivă între factorul-P È™i volumul materiei cenuÈ™ii corticale, subliniind influenÈ›a condiÈ›iilor de mediu timpurii asupra dezvoltării creierului.
În concluzie, calitatea mediului timpuriu, măsurată prin factorul-P, influenÈ›ează semnificativ dezvoltarea timpurie a copilăriei, îmbunătățind rezultatele cognitive, emoÈ›ionale È™i cerebrale. Efectele pozitive ale factorului-P asupra dezvoltării se extind dincolo de impactul dezavantajului social prenatal, beneficiind în mod special abilitățile cognitive È™i de limbaj la copiii cu niveluri mai scăzute de dezavantajul social prenatal È™i reducând simptomele internalizante în contexte de dezavantaj social ridicat. Aceste descoperiri susÈ›in rolul critic al îmbunătățirii mediilor în dezvoltarea timpurie È™i pledează pentru intervenÈ›ii care să crească calitatea mediului, în special pentru copiii care se confruntă cu adversități, pentru a îmbunătăți traiectoriile dezvoltării generale È™i a reduce riscurile de psihopatologie timpurie.
sursa: News Medical
Data actualizare: 20-03-2024 | creare: 20-03-2024 | Vizite: 278
Bibliografie
Thriving early environments boost brain and cognitive development in children, link: https://www.news-medical.net/news/20240319/Thriving-early-environments-boost-brain-and-cognitive-development-in-children.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Primul ajutor în caz de arsuri cu lichid fierbinte la copilul mic - părinții reacționează necorespunzător
- Bebelușii știu când sunt imitați și apreciază imitatorii
- Consecințele pe termen lung ale utilizării antibioticelor în copilărie
- Părinții nu conștientizează că preșcolarii deja își formează o imagine a propriului corp
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Hemoragie bebelus
- Scaun galben la baietel de 3 ani
- Enterococ la baiat de 1 an si 1 luna?
- Copilul meu nu respira deloc pe nas si nici un tratament nu da rezultat
- Fetita de 2 ani, picior plat
- Baietel de un an si 10 luni are o depunere (alb-galbuie) pe limba
- Copil de 3 ani, nu-si controleaza piciorul stang
- Pilozitate la fetita de 3 ani
- Centru de terapie pentru copii cu intarziere in dezvoltare