Un mediu prosper este esențial pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor mici
©
Autor: Airinei Camelia
Având în vedere faptul că aproape jumătate dintre copiii sub 5 ani din țările cu venituri mai mici nu încheie cu succes etapele dezvoltării din cauza sărăciei, cercetătorii americani au explorat impactul sprijinului oferit de mediul în care crește copilul - denumit colectiv factor de prosperare (factor-P), asupra dezvoltării creierului, cognitive și socioemoționale a copiilor până la vârsta de 3 ani. Rezultatele subliniază necesitatea sprijinului de mediu și psihosocial pentru dezvoltarea sănătoasă a creierului și cogniției infantile, precum adăpost sigur, îngrijitori susținători și nutriție adecvată.
Cercetarea a implicat perechi mamă-copil din cadrul proiectului eLABE, concentrându-se pe modul în care adversitățile din viața timpurie afectează neurodezvoltarea și riscul de tulburări mentale. Studiul a cuantificat dezavantajul social prenatal și impactul factorului-P - incluzând stimularea de mediu, nutriția, siguranța, îngrijirea și somnul - asupra neurodezvoltării și sănătății mintale a copiilor. Rezultatele arată că abilitățile cognitive și dezvoltarea limbajului la vârsta de 3 ani prezintă asocieri semnificative pozitive cu factorul-P, evidențiind rolul crucial al suporturilor de mediu în dezvoltarea timpurie cognitivă și a limbajului.
În plus, rezultatele socioemoționale, în special simptomele externalizante și internalizante, sunt invers legate de factorul-P, sugerând că sprijinul dintr-un mediu mai bun poate reduce simptomele socioemoționale negative la copii. Studiul a descoperit, de asemenea, o asociere semnificativă pozitivă între factorul-P și volumul materiei cenușii corticale, subliniind influența condițiilor de mediu timpurii asupra dezvoltării creierului.
În concluzie, calitatea mediului timpuriu, măsurată prin factorul-P, influențează semnificativ dezvoltarea timpurie a copilăriei, îmbunătățind rezultatele cognitive, emoționale și cerebrale. Efectele pozitive ale factorului-P asupra dezvoltării se extind dincolo de impactul dezavantajului social prenatal, beneficiind în mod special abilitățile cognitive și de limbaj la copiii cu niveluri mai scăzute de dezavantajul social prenatal și reducând simptomele internalizante în contexte de dezavantaj social ridicat. Aceste descoperiri susțin rolul critic al îmbunătățirii mediilor în dezvoltarea timpurie și pledează pentru intervenții care să crească calitatea mediului, în special pentru copiii care se confruntă cu adversități, pentru a îmbunătăți traiectoriile dezvoltării generale și a reduce riscurile de psihopatologie timpurie.
sursa: News Medical
Cercetarea a implicat perechi mamă-copil din cadrul proiectului eLABE, concentrându-se pe modul în care adversitățile din viața timpurie afectează neurodezvoltarea și riscul de tulburări mentale. Studiul a cuantificat dezavantajul social prenatal și impactul factorului-P - incluzând stimularea de mediu, nutriția, siguranța, îngrijirea și somnul - asupra neurodezvoltării și sănătății mintale a copiilor. Rezultatele arată că abilitățile cognitive și dezvoltarea limbajului la vârsta de 3 ani prezintă asocieri semnificative pozitive cu factorul-P, evidențiind rolul crucial al suporturilor de mediu în dezvoltarea timpurie cognitivă și a limbajului.
În plus, rezultatele socioemoționale, în special simptomele externalizante și internalizante, sunt invers legate de factorul-P, sugerând că sprijinul dintr-un mediu mai bun poate reduce simptomele socioemoționale negative la copii. Studiul a descoperit, de asemenea, o asociere semnificativă pozitivă între factorul-P și volumul materiei cenușii corticale, subliniind influența condițiilor de mediu timpurii asupra dezvoltării creierului.
În concluzie, calitatea mediului timpuriu, măsurată prin factorul-P, influențează semnificativ dezvoltarea timpurie a copilăriei, îmbunătățind rezultatele cognitive, emoționale și cerebrale. Efectele pozitive ale factorului-P asupra dezvoltării se extind dincolo de impactul dezavantajului social prenatal, beneficiind în mod special abilitățile cognitive și de limbaj la copiii cu niveluri mai scăzute de dezavantajul social prenatal și reducând simptomele internalizante în contexte de dezavantaj social ridicat. Aceste descoperiri susțin rolul critic al îmbunătățirii mediilor în dezvoltarea timpurie și pledează pentru intervenții care să crească calitatea mediului, în special pentru copiii care se confruntă cu adversități, pentru a îmbunătăți traiectoriile dezvoltării generale și a reduce riscurile de psihopatologie timpurie.
sursa: News Medical
Data actualizare: 20-03-2024 | creare: 20-03-2024 | Vizite: 321
Bibliografie
Thriving early environments boost brain and cognitive development in children, link: https://www.news-medical.net/news/20240319/Thriving-early-environments-boost-brain-and-cognitive-development-in-children.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Adolescenții cu suprapondere sau obezitate și inimile „frânte”
- Noi perspective asupra biologiei și factorilor de risc ai obezității infantile
- Expunerea copiilor la bisfenol A și alte substanțe toxice le-ar putea afecta smalțul dinților
- Cum afectează fericirea și tristețea comportamentul alimentar la copii?
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Hemoragie bebelus
- Dilatare vena jugulara interna la copil 3 ani
- Copilul meu nu respira deloc pe nas si nici un tratament nu da rezultat
- A inghitit o baterie!
- Baietel de un an si 10 luni are o depunere (alb-galbuie) pe limba
- Bebe cade pe ganduri
- Pilozitate la fetita de 3 ani
- Centru de terapie pentru copii cu intarziere in dezvoltare