Tehnologia virtuală ar putea fi folosită în programele de terapie de către medicii psihologi
©
Autor: Domșa Dariana
Aproximativ 30% dintre persoanele incluse într-un studiu desfășurat la Universitatea Edith Cowan (ECU) au preferat să vorbească despre experiențe negative cu un avatar de realitate virtuală, mai degrabă decât cu o persoană. Studiul ar putea deschide calea către utilizarea tehnologiei VR (virtual reality) în terapiile de la distanță.
În cadrul studiului, cercetătorii au comparat interacțiunile sociale în care oamenii s-au implicat în conversații virtuale cu cele față în față. Cercetătorii au folosit tehnologia de captare a mișcării întregii fețe și a corpului pentru a crea un „avatar de mișcare realist” care a imitat îndeaproape omologul lor din viața reală, apoi au analizat modul în care oamenii interacționează cu avatarurile, în comparație cu modul în care interacționează cu oamenii. Participanții și-au evaluat experiența în funcție de factori cum ar fi plăcerea, înțelegerea percepută, confortul, stângăcia și măsura în care au simțit că au dezvăluit informații despre ei înșiși.
În general, oamenii au evaluat interacțiunea socială VR ca fiind similară cu interacțiunea față în față, cu excepția apropierii, unde oamenii aveau tendința de a se simți puțin mai apropiați unii de alții atunci când sunt față în față. Deși tehnologia VR există de ceva timp, studiul actual a sugerat că utilizarea capturii mișcării pentru a îmbunătăți VR ar putea-o catapulta în viața de zi cu zi.
„Această tehnologie are potențialul de aplicare largă într-un număr de domenii, cum ar fi conversația obișnuită, afacerile, turismul, educația și terapia. Tehnologia VR ar putea, de asemenea, să le permită terapeuților să conducă terapia mai eficient la distanță, deoarece o persoană poate fi în camera terapeutului (în realitate virtuală) în timp ce stă în propria casă”, a spus autorul studiului, Shane Rogers, cercetător în psihologie și comunicare.
Următorii pași în cercetare vor presupune investigarea modului în care aspectele avatarului (fidelitatea mișcării și grafica) influențează experiența utilizatorului, precum și investigarea ulterioară a potențialului VR pentru setările terapeutice.
sursa: News Medical
foto: Edith Cowan University
În cadrul studiului, cercetătorii au comparat interacțiunile sociale în care oamenii s-au implicat în conversații virtuale cu cele față în față. Cercetătorii au folosit tehnologia de captare a mișcării întregii fețe și a corpului pentru a crea un „avatar de mișcare realist” care a imitat îndeaproape omologul lor din viața reală, apoi au analizat modul în care oamenii interacționează cu avatarurile, în comparație cu modul în care interacționează cu oamenii. Participanții și-au evaluat experiența în funcție de factori cum ar fi plăcerea, înțelegerea percepută, confortul, stângăcia și măsura în care au simțit că au dezvăluit informații despre ei înșiși.
În general, oamenii au evaluat interacțiunea socială VR ca fiind similară cu interacțiunea față în față, cu excepția apropierii, unde oamenii aveau tendința de a se simți puțin mai apropiați unii de alții atunci când sunt față în față. Deși tehnologia VR există de ceva timp, studiul actual a sugerat că utilizarea capturii mișcării pentru a îmbunătăți VR ar putea-o catapulta în viața de zi cu zi.
„Această tehnologie are potențialul de aplicare largă într-un număr de domenii, cum ar fi conversația obișnuită, afacerile, turismul, educația și terapia. Tehnologia VR ar putea, de asemenea, să le permită terapeuților să conducă terapia mai eficient la distanță, deoarece o persoană poate fi în camera terapeutului (în realitate virtuală) în timp ce stă în propria casă”, a spus autorul studiului, Shane Rogers, cercetător în psihologie și comunicare.
Următorii pași în cercetare vor presupune investigarea modului în care aspectele avatarului (fidelitatea mișcării și grafica) influențează experiența utilizatorului, precum și investigarea ulterioară a potențialului VR pentru setările terapeutice.
sursa: News Medical
foto: Edith Cowan University
Data actualizare: 07-01-2022 | creare: 07-01-2022 | Vizite: 313
Bibliografie
Study: Many people prefer to speak about negative experiences with a virtual reality avatar, link: https://www.news-medical.net/news/20220105/Study-Many-people-prefer-to-speak-about-negative-experiences-with-a-virtual-reality-avatar.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Cea mai bună strategie terapeutică pentru gestionarea simptomelor depresive la pacienții cu insuficiență cardiacă
- Studiu: legătura dintre raportul talie-înălțime și riscul de anxietate
- Oamenii de știință explică de ce efectul medicamentelor antidepresive este întârziat
- Risc mai mare de depresie pentru tinerii cu experiențe negative pe Facebook
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni