Relația profesor-elev nu este suficientă pentru a susține angajamentul intelectual pe termen lung

Relația profesor-elev nu este suficientă pentru a susține angajamentul intelectual pe termen lung

©

Autor:

Relația profesor-elev nu este suficientă pentru a susține angajamentul intelectual pe termen lung
Un studiu recent realizat de Universitatea din Cambridge, care a implicat peste 3.600 de tineri din Australia, a explorat legătura dintre relaÈ›ia pozitivă cu profesorii în perioada timpurie a copilăriei È™i nivelul de angajament al elevilor față de È™coală. DeÈ™i cultura populară adesea sugerează că un singur profesor poate transforma traiectoria È™colară a unui elev, rezultatele studiului indică faptul că modelele de angajament ale elevilor sunt mai nuanÈ›ate È™i necesită un efort susÈ›inut È™i colectiv pentru a construi relaÈ›ii pozitive atât între profesori È™i elevi, cât È™i între elevi È™i colegii lor.
Studiul a constatat că efectele pe termen lung ale unei relaÈ›ii puternice cu profesorul în perioada primară sunt, în cel mai bun caz, minore. Aceasta sugerează că fiecare profesor are potenÈ›ialul de a face o diferență pozitivă în implicarea È™i sentimentul de bine al elevului în È™coală, indiferent de cât de dezinteresat s-ar fi simÈ›it acesta în trecut, deoarece angajamentul este în continuă schimbare.

Studiul, condus de Ioannis Katsantonis, cercetător doctoral la Facultatea de EducaÈ›ie a Universității din Cambridge, a folosit date colectate la mai multe momente între vârstele de 8 È™i 15 ani pentru a înÈ›elege cum se schimbă modelele de implicare È™i cum sunt acestea legate de interacÈ›iunile anterioare cu profesorii în È™coala primară È™i de sentimentul de apartenență în È™coala secundară.

Rezultatele au arătat că angajamentul elevilor fluctuează considerabil între È™coala primară È™i cea secundară, cu o proporÈ›ie semnificativă de elevi schimbându-È™i grupurile de angajament între aceste două puncte. Aproximativ 43% dintre elevii majoritar dezinteresaÈ›i la vârsta de 10/11 ani au schimbat grupuri până la vârsta de 12/13 ani; 34% din grupul moderat angajat È™i 49% din elevii foarte angajaÈ›i au schimbat, de asemenea, categorii.

Nu s-a găsit nicio dovadă că efectele pozitive semnificative asupra angajamentului, derivând dintr-o legătură puternică cu profesorul la vârsta de opt sau nouă ani, persistă pe măsură ce elevii îmbătrânesc. În schimb, un sentiment general de apartenență în comunitatea È™colară la vârsta de 12/13 ani a fost puternic legat de un nivel mai înalt de angajament la aceeaÈ™i vârstă.

Studiul oferă, de asemenea, dovezi că elevii care se simt mai angajaÈ›i la începutul È™colii gimnaziale experimentează beneficii academice pe termen lung, performând în general mai bine în testele standardizate de calcul, scriere È™i ortografie doi ani mai târziu.

Aceste descoperiri subliniază necesitatea de a asigura că „climatul È™colar relaÈ›ional” este constant pozitiv È™i inclusiv, evidenÈ›iind importanÈ›a atenÈ›iei continue È™i consistente asupra mediului È™colar pentru a sprijini implicarea elevilor È™i succesul academic.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 22-03-2024 | creare: 22-03-2024 | Vizite: 405
Bibliografie
Study of long-term student engagement challenges 'one great teacher' narrative of education, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240314200757.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Elevii mai mici dintr-o clasă È™colară prezintă un risc mai mare de rezultate educaÈ›ionale negative pe termen lung
  • Nicio diferență găsită între satisfacÈ›ia vieÈ›ii elevilor din È™colile private È™i cei din È™coli de stat
  • Motricitatea fină este importantă pentru succesul È™colar
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum