Relația profesor-elev nu este suficientă pentru a susține angajamentul intelectual pe termen lung
©
Autor: Airinei Camelia

Studiul a constatat că efectele pe termen lung ale unei relaÈ›ii puternice cu profesorul în perioada primară sunt, în cel mai bun caz, minore. Aceasta sugerează că fiecare profesor are potenÈ›ialul de a face o diferență pozitivă în implicarea È™i sentimentul de bine al elevului în È™coală, indiferent de cât de dezinteresat s-ar fi simÈ›it acesta în trecut, deoarece angajamentul este în continuă schimbare.
Studiul, condus de Ioannis Katsantonis, cercetător doctoral la Facultatea de EducaÈ›ie a Universității din Cambridge, a folosit date colectate la mai multe momente între vârstele de 8 È™i 15 ani pentru a înÈ›elege cum se schimbă modelele de implicare È™i cum sunt acestea legate de interacÈ›iunile anterioare cu profesorii în È™coala primară È™i de sentimentul de apartenență în È™coala secundară.
Rezultatele au arătat că angajamentul elevilor fluctuează considerabil între È™coala primară È™i cea secundară, cu o proporÈ›ie semnificativă de elevi schimbându-È™i grupurile de angajament între aceste două puncte. Aproximativ 43% dintre elevii majoritar dezinteresaÈ›i la vârsta de 10/11 ani au schimbat grupuri până la vârsta de 12/13 ani; 34% din grupul moderat angajat È™i 49% din elevii foarte angajaÈ›i au schimbat, de asemenea, categorii.
Nu s-a găsit nicio dovadă că efectele pozitive semnificative asupra angajamentului, derivând dintr-o legătură puternică cu profesorul la vârsta de opt sau nouă ani, persistă pe măsură ce elevii îmbătrânesc. În schimb, un sentiment general de apartenență în comunitatea È™colară la vârsta de 12/13 ani a fost puternic legat de un nivel mai înalt de angajament la aceeaÈ™i vârstă.
Studiul oferă, de asemenea, dovezi că elevii care se simt mai angajaÈ›i la începutul È™colii gimnaziale experimentează beneficii academice pe termen lung, performând în general mai bine în testele standardizate de calcul, scriere È™i ortografie doi ani mai târziu.
Aceste descoperiri subliniază necesitatea de a asigura că „climatul È™colar relaÈ›ional” este constant pozitiv È™i inclusiv, evidenÈ›iind importanÈ›a atenÈ›iei continue È™i consistente asupra mediului È™colar pentru a sprijini implicarea elevilor È™i succesul academic.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 22-03-2024 | creare: 22-03-2024 | Vizite: 405
Bibliografie
Study of long-term student engagement challenges 'one great teacher' narrative of education, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240314200757.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Scurgeri vaginale la fetite - 7 ani!
- Copil de 7 ani cu probleme??? Nu foloseste deloc toaleta
- Miopie forte copil, sfaturi va rog
- Baiat de 10 ani, cand se sperie urineaza in pat