Programele de sport prin joc promovează activitate fizică la diabetici

©

Autor:

Programele de sport prin joc promovează activitate fizică la diabetici
Un studiul publicat recent în JAMA Network Open a concluzionat că diabeticii care au participat la un program de sport-prin-joc (gamificare) au făcut mai multă mișcare decât grupul de control.
Pentru studiul desfășurat între 2017 și 2020, cei 361 de voluntari diabetici, unii supraponderali, alții obezi, au purtat dispozitive de monitorizare a numărului de pași și cântare electronice cu programe personalizate.

În experiment participanții au fost împărțiți, aleator, în patru grupe: în prima grupă, voluntarii au primit un ceas sport pentru monitorizarea numărului de pași și un cântar electronic, care le oferea informații despre numărul de pași realizat și greutate.

Celelalte trei grupe au primit aceleași dispozitive însă li s-a oferit o serie de obiective în ceea ce privește numărul de pași, greutatea și nivelul zahărului din sânge. Partea de joc din experiment s-a referit la transformarea acestor obiective pentru sănătate în puncte și niveluri, similar jocurilor video.

Un grup s-a concentrat asupra competiției, astfel că grupe de trei participanți primeau de știre rezultatele celorlalți în fiecare săptămână. În al doilea grup s-a realizat tot o împărțire în trei, însă a avut la bază colaborarea. În fiecare zi, unul dintre participanți devenea reprezentantul grupului și creștea nivelul tuturor.

În al treilea grup s-a pus accentul pe susținere. Participanții alegeau persoane apropiate, din afara studiului, care urmau să primească informații despre progresul lor și care le putea trimite mesaje de motivare și încurajare.

În urma analizei datelor participanților, cercetătorii au descoperit că voluntarii din grupurile de competiție și susținere aveau un număr mai mare de pași zilnici. Grupul susținut din exterior a realizat, în medie, cu 503 mai mulți pași decât cei care nu au participat la joc, respectiv grupul de control. (primul grup care doar a primit dispozitivele).

De asemenea, grupul în care a contat competiția a realizat, în medie, cu 606 mai mulți pași. Grupul de colaborare a realizat cu aproximativ 280 de pași mai mulți decât grupul de control.

Participanți sau nu la gamificare, voluntarii au slăbit și au avut o diminuarea a nivelului zahărului din sânge. Nu au existat diferențe majore în aceste privințe între grupuri.

Oamenii de știință speră ca prin astfel de proiecte să încurajeze adoptarea activității fizice ca obicei zilnic în rândul diabeticilor.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 28-05-2021 | creare: 28-05-2021 | Vizite: 388
Bibliografie
1. Game on: Game-based program boosts physical activity among diabetes patients, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210524161717.htm
2. Effect of Behaviorally Designed Gamification With Social Incentives on Lifestyle Modification Among Adults With Uncontrolled Diabetes, link: https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2780065
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Beneficiile sportului la persoanele cu diabet de tip 2 - conform studiilor
  • Tipul, frecvența și perioada din zi când faci sport influențează controlul glicemic la persoanele cu diabet
  • Cât de eficient este sportul în scăderea inflamației cauzate de obezitate
  •