Potrivit cercetărilor, copiii mici învață mai bine din evenimente imposibile
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu recent publicat în revista Proceedings of the National Academy of Sciences a dezvăluit că copiii de doar doi și trei ani pot distinge între evenimente imposibile și improbabile, chiar dacă nu cunosc încă termenii „imposibil” sau „improbabil”. Cercetarea, realizată de Lisa Feigenson și Aimee Stahl de la Laboratorul pentru Dezvoltarea Copilului al Universității Johns Hopkins, a arătat că acești copii învață semnificativ mai bine după ce experimentează evenimente imposibile.
În experiment, copiii au interacționat cu o cutie-dozator asemănătoare celor cu mingiuțe de cauciuc, plină cu jucării. Un grup de copii a văzut o combinație de jucării roz și mov în mașină, în timp ce alt grup a observat doar jucării mov. Fiecare copil a primit o monedă pentru a obține o jucărie din mașină. Copiii care au văzut amestecul de jucării și au primit o jucărie roz nu au fost surprinși, deoarece era posibil, deși puțin probabil, să obțină o astfel de jucărie. Însă copiii care au văzut doar jucării mov și totuși au primit o jucărie roz au experimentat un eveniment imposibil.
După primirea jucăriilor, tuturor copiilor li s-a spus un nume inventat pentru jucărie și li s-a cerut să-l reamintească mai târziu. Rezultatele au arătat că cei care au trecut prin evenimentul imposibil au reținut numele jucăriei mult mai bine decât ceilalți copii. Acest lucru sugerează că experiențele imposibile îi stimulează pe copii să caute explicații, intensificând procesul de învățare.
Feigenson și Stahl consideră că evenimentele imposibile îi determină pe copii să reevalueze ceea ce știu despre lume, declanșând o dorință puternică de a înțelege. În contrast, evenimentele improbabile, deși surprinzătoare, nu necesită o astfel de reevaluare și, prin urmare, nu au același impact asupra învățării.
Planurile viitoare ale cercetătorilor includ explorarea modului în care această dorință de explicație poate fi valorificată în mediul educațional. Descoperirile sugerează că părinții și educatorii pot crea situații în care copiii se confruntă cu fenomene misterioase, oferindu-le oportunități valoroase de învățare profundă.
„Crearea unor oportunități în care copiii să se minuneze și să exploreze lucruri inexplicabile poate genera momente extrem de puternice pentru învățare”, a subliniat Feigenson. Această abordare ar putea transforma modul în care abordăm educația timpurie, valorificând curiozitatea naturală a copiilor pentru a facilita învățarea.
sursa: News Medical
În experiment, copiii au interacționat cu o cutie-dozator asemănătoare celor cu mingiuțe de cauciuc, plină cu jucării. Un grup de copii a văzut o combinație de jucării roz și mov în mașină, în timp ce alt grup a observat doar jucării mov. Fiecare copil a primit o monedă pentru a obține o jucărie din mașină. Copiii care au văzut amestecul de jucării și au primit o jucărie roz nu au fost surprinși, deoarece era posibil, deși puțin probabil, să obțină o astfel de jucărie. Însă copiii care au văzut doar jucării mov și totuși au primit o jucărie roz au experimentat un eveniment imposibil.
După primirea jucăriilor, tuturor copiilor li s-a spus un nume inventat pentru jucărie și li s-a cerut să-l reamintească mai târziu. Rezultatele au arătat că cei care au trecut prin evenimentul imposibil au reținut numele jucăriei mult mai bine decât ceilalți copii. Acest lucru sugerează că experiențele imposibile îi stimulează pe copii să caute explicații, intensificând procesul de învățare.
Feigenson și Stahl consideră că evenimentele imposibile îi determină pe copii să reevalueze ceea ce știu despre lume, declanșând o dorință puternică de a înțelege. În contrast, evenimentele improbabile, deși surprinzătoare, nu necesită o astfel de reevaluare și, prin urmare, nu au același impact asupra învățării.
Planurile viitoare ale cercetătorilor includ explorarea modului în care această dorință de explicație poate fi valorificată în mediul educațional. Descoperirile sugerează că părinții și educatorii pot crea situații în care copiii se confruntă cu fenomene misterioase, oferindu-le oportunități valoroase de învățare profundă.
„Crearea unor oportunități în care copiii să se minuneze și să exploreze lucruri inexplicabile poate genera momente extrem de puternice pentru învățare”, a subliniat Feigenson. Această abordare ar putea transforma modul în care abordăm educația timpurie, valorificând curiozitatea naturală a copiilor pentru a facilita învățarea.
sursa: News Medical
Data actualizare: 08-11-2024 | creare: 08-11-2024 | Vizite: 190
Bibliografie
Study shows toddlers learn better from impossible events, link: https://www.news-medical.net/news/20241104/Study-shows-toddlers-learn-better-from-impossible-events.aspxImage by mintchipdesigns on Pixabay
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum