Instruirea muzicală în copilărie este parțial asociată cu dezvoltarea abilităților socioemoționale
©
Autor: Airinei Camelia
![Instruirea muzicală în copilărie este parțial asociată cu dezvoltarea abilităților socioemoționale](https://www.romedic.ro/arata_img.php?img=47615.jpg&w=420&h=&cale=/uploadart/ghid)
Studiul publicat în PLOS One a implicat 83 de copii cu vârste cuprinse între cinci și opt ani din zona Los Angeles. Acești copii au fost evaluați folosind diverse sarcini concepute pentru a le măsura abilitățile în ceea ce privește potrivirea tonului, antrenamentul ritmic și abilitățile socioemoționale, cum ar fi empatia și dorința de a împărtăși.
Principalele constatări ale studiului au inclus:
- Potrivirea tonului: Copiii din grupul de instruire muzicală au arătat abilități semnificativ mai bune de potrivire a tonului în comparație cu colegii lor din grupurile sportive și fără instrucție. Acest lucru sugerează un beneficiu direct al educației muzicale asupra abilităților auditive.
- Antrenamentul ritmic: Deși toate grupurile și-au îmbunătățit abilitățile ritmice de-a lungul timpului, îmbunătățirile au fost mai pronunțate în grupul de muzică. Acest lucru indică faptul că implicarea continuă în muzică îmbunătățește capacitatea de sincronizare cu ritmurile externe.
- Dezvoltare socioemoțională: Grupul de sport a afișat cea mai mare tendință de a împărtăși, dar grupul de muzică a prezentat și o creștere socioemoțională notabilă, în special în empatie, măsurată prin diverse teste.
Studiul a folosit metode riguroase, inclusiv utilizarea Wechsler Abbreviated Scale of Intelligence și evaluări ale empatiei, pentru a asigura evaluări cuprinzătoare. Cercetătorii au folosit analiza componentelor principale și modele liniare cu efecte mixte pentru a analiza datele, oferind o bază statistică solidă pentru descoperiri.
În general, studiul susține ideea că instruirea muzicală formală în timpul copilăriei nu numai că îmbunătățește abilitățile muzicale specifice, cum ar fi potrivirea tonului și sincronizarea ritmică, dar contribuie în mod pozitiv la dezvoltarea socioemoțională mai largă. Îmbunătățirile abilităților socioemoționale au fost cele mai notabile în domenii strâns legate de muzică, evidențiind potențialul educației muzicale ca instrument de dezvoltare holistică a copiilor.
sursa: News Medical
Data actualizare: 23-07-2024 | creare: 23-07-2024 | Vizite: 191
Bibliografie
How music lessons can shape children's social and emotional growth, link: https://www.news-medical.net/news/20240721/How-music-lessons-can-shape-childrens-social-and-emotional-growth.aspxImage by thedanw on Pixabay
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Asociere între simptomatologia depresivă, anxietate, oboseală și deficiențele cognitive sociale
- Potrivit unui studiu amplu, în general lucrurile chiar par mai bune dimineața
- Persoanele care apreciază umorul negru sunt mai inteligente
- Aplicația pentru smartphone care ar putea reduce anxietatea și depresia
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Cum se măsoară IQ?
- Clinica pentru testare IQ și EQ
- Inteligența emoțională de Daniel Goleman.Ce impresie v-a făcut cartea?