Instruirea muzicală în copilărie este parțial asociată cu dezvoltarea abilităților socioemoționale

Instruirea muzicală în copilărie este parțial asociată cu dezvoltarea abilităților socioemoționale

©

Autor:

Instruirea muzicală în copilărie este parțial asociată cu dezvoltarea abilităților socioemoționale
Cercetătorii de la Universitatea din California de Sud au explorat efectele instruirii muzicale formale asupra abilităților socioemoÈ›ionale, ritmice È™i de potrivire a tonului la copii. Ei au efectuat un studiu longitudinal caz-control pe parcursul a È™apte ani, comparând copiii înscriÈ™i la muzică, sport sau fără programe după È™coală.
Studiul publicat în PLOS One a implicat 83 de copii cu vârste cuprinse între cinci È™i opt ani din zona Los Angeles. AceÈ™ti copii au fost evaluaÈ›i folosind diverse sarcini concepute pentru a le măsura abilitățile în ceea ce priveÈ™te potrivirea tonului, antrenamentul ritmic È™i abilitățile socioemoÈ›ionale, cum ar fi empatia È™i dorinÈ›a de a împărtăși.

Principalele constatări ale studiului au inclus:
  • Potrivirea tonului: Copiii din grupul de instruire muzicală au arătat abilități semnificativ mai bune de potrivire a tonului în comparaÈ›ie cu colegii lor din grupurile sportive È™i fără instrucÈ›ie. Acest lucru sugerează un beneficiu direct al educaÈ›iei muzicale asupra abilităților auditive.
  • Antrenamentul ritmic: DeÈ™i toate grupurile È™i-au îmbunătățit abilitățile ritmice de-a lungul timpului, îmbunătățirile au fost mai pronunÈ›ate în grupul de muzică. Acest lucru indică faptul că implicarea continuă în muzică îmbunătățeÈ™te capacitatea de sincronizare cu ritmurile externe.
  • Dezvoltare socioemoÈ›ională: Grupul de sport a afiÈ™at cea mai mare tendință de a împărtăși, dar grupul de muzică a prezentat È™i o creÈ™tere socioemoÈ›ională notabilă, în special în empatie, măsurată prin diverse teste.

Studiul a folosit metode riguroase, inclusiv utilizarea Wechsler Abbreviated Scale of Intelligence și evaluări ale empatiei, pentru a asigura evaluări cuprinzătoare. Cercetătorii au folosit analiza componentelor principale și modele liniare cu efecte mixte pentru a analiza datele, oferind o bază statistică solidă pentru descoperiri.

În general, studiul susÈ›ine ideea că instruirea muzicală formală în timpul copilăriei nu numai că îmbunătățeÈ™te abilitățile muzicale specifice, cum ar fi potrivirea tonului È™i sincronizarea ritmică, dar contribuie în mod pozitiv la dezvoltarea socioemoÈ›ională mai largă. Îmbunătățirile abilităților socioemoÈ›ionale au fost cele mai notabile în domenii strâns legate de muzică, evidenÈ›iind potenÈ›ialul educaÈ›iei muzicale ca instrument de dezvoltare holistică a copiilor.

sursa: News Medical

Data actualizare: 23-07-2024 | creare: 23-07-2024 | Vizite: 145
Bibliografie
How music lessons can shape children's social and emotional growth, link: https://www.news-medical.net/news/20240721/How-music-lessons-can-shape-childrens-social-and-emotional-growth.aspx

Image by thedanw on Pixabay
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Programele de educare a inteligenÅ£ei emoÅ£ionale din ÅŸcoli au beneficii pe termen lung
  • Lucrurile pe care le fac persoanele inteligente emoÈ›ional
  • Terapia prin muzică îmbunătățeÈ™te somnul È™i confortul la nou-născuÈ›ii prematuri
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum