Imitația motorie este esențială pentru achiziția limbajului la copiii cu autism
©
Autor: Airinei Camelia
Aproape 30% dintre copiii cu autism nu reuÈ™esc să vorbească fluent până la terminarea È™colii primare. Pentru cercetători care caută metode să-i ajute pe aceÈ™ti copii, cel mai important lucru este momentul în care să intervină în dezvoltarea limbajului la copil. Ultimele cercetări, aparÈ›inând universității din Texas, vizează comportamentul de imitaÈ›ie motorie ca fiind cel mai important factor de predicÈ›ie a etapei-cheie în dezvoltarea unui limbaj flexibil.
Înainte de a vorbi, bebeluÈ™ii încep să comunice „cu intenÈ›ie”, ca atunci când arată spre un obiect È™i emit un sunet. Comunicarea intenÈ›ionată este un factor de predicÈ›ie al achiziÈ›iei ulterioare a limbajului la copiii cu tulburare din spectrul autist, însă până acum nu s-a È™tiut care este cel mai important dintre toÈ›i factorii de predicÈ›ie.
„Identificarea acestor factori ne ajută să aflăm ce obiective să È›intim în intervenÈ›iile timpurii, astfel încât să sporim È™ansele ca copilul cu autism să înveÈ›e să comunice cu intenÈ›ie, apoi să vorbească. IntervenÈ›ia timpurie poate îmbunătăți semnificativ dezvoltarea pe termen lung a copilului”, spune Micheal Sandbank, profesor la University of Texas at Austin È™i autorul studiului publicat în Journal of Autism and Developmental Disorders.
Pentru a descoperi care este cel mai important factor de predicÈ›ie a comunicării intenÈ›ionate, cercetătorii au folosit datele unui mare studiu condus de Vanderbilt University È™i University of North Carolina-Chapel Hill. Copiii care au participat au avut între doi È™i patru ani, rămânând subiecÈ›ii studiului timp de 16 luni. AceÈ™tia au fost evaluaÈ›i la început, apoi din patru în patru luni, urmărindu-se capacitatea de a imita acÈ›iuni, de a se juca cu obiecte È™i a urmări degetul sau privirea îngrijitorului, dar È™i răspunsul părintelui la acÈ›iunile copilului.
Astfel, cercetătorii au constatat că imitaÈ›ia motrică a fost cel mai important element de predicÈ›ie al dezvoltării comunicării intenÈ›ionate. Mai exact, metodele bazate pe joc prin care îngrijitorul îl ajută pe copil să înveÈ›e să imite gesturi de comunicare l-ar putea învăța totodată să urmeze calea spre a reuÈ™i să vorbească fluent.
Sursa: MedicalExpress
Înainte de a vorbi, bebeluÈ™ii încep să comunice „cu intenÈ›ie”, ca atunci când arată spre un obiect È™i emit un sunet. Comunicarea intenÈ›ionată este un factor de predicÈ›ie al achiziÈ›iei ulterioare a limbajului la copiii cu tulburare din spectrul autist, însă până acum nu s-a È™tiut care este cel mai important dintre toÈ›i factorii de predicÈ›ie.
„Identificarea acestor factori ne ajută să aflăm ce obiective să È›intim în intervenÈ›iile timpurii, astfel încât să sporim È™ansele ca copilul cu autism să înveÈ›e să comunice cu intenÈ›ie, apoi să vorbească. IntervenÈ›ia timpurie poate îmbunătăți semnificativ dezvoltarea pe termen lung a copilului”, spune Micheal Sandbank, profesor la University of Texas at Austin È™i autorul studiului publicat în Journal of Autism and Developmental Disorders.
Pentru a descoperi care este cel mai important factor de predicÈ›ie a comunicării intenÈ›ionate, cercetătorii au folosit datele unui mare studiu condus de Vanderbilt University È™i University of North Carolina-Chapel Hill. Copiii care au participat au avut între doi È™i patru ani, rămânând subiecÈ›ii studiului timp de 16 luni. AceÈ™tia au fost evaluaÈ›i la început, apoi din patru în patru luni, urmărindu-se capacitatea de a imita acÈ›iuni, de a se juca cu obiecte È™i a urmări degetul sau privirea îngrijitorului, dar È™i răspunsul părintelui la acÈ›iunile copilului.
Astfel, cercetătorii au constatat că imitaÈ›ia motrică a fost cel mai important element de predicÈ›ie al dezvoltării comunicării intenÈ›ionate. Mai exact, metodele bazate pe joc prin care îngrijitorul îl ajută pe copil să înveÈ›e să imite gesturi de comunicare l-ar putea învăța totodată să urmeze calea spre a reuÈ™i să vorbească fluent.
Sursa: MedicalExpress
Data actualizare: 27-01-2019 | creare: 06-04-2017 | Vizite: 1805
Bibliografie
For kids with autism, imitation is key on road to speech, link: https://medicalxpress.com/news/2017-04-kids-autism-imitation-key-road.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Jocurile pe iPad sau tabletă au efect sedativ la copii înainte de o intervenție chirurgicală
- O treime dintre copii se confruntă cu probleme de sănătate mintală după o contuzie
- Obezitatea la adolescenți și declinul cognitiv în viața adultă
- Zgomotul de fundal i-ar putea împiedica pe copiii mici să învețe noi cuvinte
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Fetita de 4 ani cu intirziare in dezvoltarea vorbiri si in dezvoltarea limbajului
- Nu rosteste consoana R
- Stratera, efecte adverse
- Kinetoterapie autism
- Fetita mea de 3 ani nu vorbeste bine
- Autism atipic-metoda VML