Baietel 16 luni - simptome din spectrul autist (TSA)?
Bună ziua, băiețelul meu in varsta de 16 luni s-a dezvoltat normal, insa de câteva zile, nu imi mai aduce ceea ce ii cer, decât rar, ceea ce înainte nu se întâmpla asa, le aducea imediat, era chiar bucuros, uneori nu răspunde la nume decât după insistente, am observat ca tinde sa își alinieze unele jucării, dar știe sa se joace și adecvat cu acestea, dr ex. cuburile le și insira sau grupează, dar construiește și turn și de asemenea, alternează mersul pe varfuri cu cel normal, pe varfuri merge mai mult atunci când se prostește (cred eu), nu este foarte sociabil, dar ii plac copiii, in parc se duce meereu catre ei.
În rest, are contact vizual, zâmbește atunci când I se zâmbește, cere în brate, spune mama, tata, apa cu intentie, arata ce își dorește, știe sa reproducă sunetul multor animale și le și arata atunci când i se cere, este atașat de noi, ne da pupic, bate palma, își duce scutecul la cos, face salut și pa, dansează, știe sa reproducă miscarile dintr-un cântecel și ne imita și gesturile, și sunetele.
Va rog sa mă ajutați cu un sfat, ar putea fi băiețelul mai încăpățânat asa cum mi se tot spune si ca este o etapa normala sau ar putea fi un început al tulburărilor din spectrul autist? Va mulțumesc!
În rest, are contact vizual, zâmbește atunci când I se zâmbește, cere în brate, spune mama, tata, apa cu intentie, arata ce își dorește, știe sa reproducă sunetul multor animale și le și arata atunci când i se cere, este atașat de noi, ne da pupic, bate palma, își duce scutecul la cos, face salut și pa, dansează, știe sa reproducă miscarile dintr-un cântecel și ne imita și gesturile, și sunetele.
Va rog sa mă ajutați cu un sfat, ar putea fi băiețelul mai încăpățânat asa cum mi se tot spune si ca este o etapa normala sau ar putea fi un început al tulburărilor din spectrul autist? Va mulțumesc!
4 comentarii
Nu mai reactioneza intrucit incepe sa aiba personalitate si nu-i mai convine ce vreti dvs. Nu va mai ginditi imediat la autism ori alte probleme.
Evaluarea și identificarea timpurie a tulburărilor din spectrul autist (TSA) la copii sunt esențiale pentru a asigura accesul la intervenții timpurii și suport, care pot îmbunătăți semnificativ dezvoltarea și calitatea vieții copilului și a familiei sale. Descrieți o serie de comportamente la băiețelul dumneavoastră de 16 luni care vă preocupă, unele dintre acestea putând fi observate la copiii cu TSA, dar este important de menționat că multe dintre aceste comportamente pot fi, de asemenea, parte a dezvoltării tipice la această vârstă.
Aspecte care ar putea sugera nevoia unei evaluări mai detaliate includ:
1. Răspunsul redus la nume: Acesta poate fi un semn care necesită evaluare suplimentară, deși nu este exclusiv pentru TSA și poate fi influențat de numeroși alți factori.
2. Comportamente repetitive: Alinierea jucăriilor poate fi un comportament repetitiv, care este adesea asociat cu TSA, dar poate face, de asemenea, parte din jocul exploratoriu tipic la copii mici.
3. Interacțiunea socială: Preferința redusă pentru interacțiunea socială poate ridica întrebări, dar este important să se evalueze în contextul mai larg al dezvoltării sociale și emoționale a copilului.
4. Mersul pe vârfuri: Deși mersul pe vârfuri poate fi observat la copiii cu TSA, este și un comportament comun la mulți copii mici și poate fi o parte a dezvoltării normale, mai ales dacă apare în contextul jocului sau al altor stări emoționale.
Pe de altă parte, descrieți și multe comportamente care sunt pozitive și indică dezvoltarea tipică, cum ar fi:
Contact vizual bun, răspunsul la zâmbet, căutarea confortului în brațe, utilizarea cuvintelor cu intenție și abilitatea de a arăta pentru a comunica nevoile.
Joc simbolic și abilitatea de a imita sunetele și gesturile, ceea ce este un semn bun de dezvoltare socială și cognitivă.
Este important să se țină cont de faptul că TSA este caracterizat prin diversitate mare în manifestări și comportamente și că fiecare copil cu TSA este unic. În plus, copiii mici trec prin multe etape de dezvoltare și pot avea perioade în care pot părea mai retrasi sau mai puțin receptivi, ceea ce poate fi normal.
Sfaturi:
1. Consultație pediatrică: Este important să discutați observațiile și preocupările dumneavoastră cu un medic pediatru sau un specialist în dezvoltarea copilului. Aceștia pot oferi o evaluare inițială și vă pot îndruma către specialiști dacă este necesar.
2. Evaluare dezvoltare: Dacă există preocupări semnificative, medicul vă poate recomanda o evaluare detaliată a dezvoltării, care poate include evaluări efectuate de un psiholog pentru copii, un terapeut ocupațional, un logoped sau alți specialiști în dezvoltarea copilului.
3. Observație și documentare: Continuați să observați și să documentați comportamentele copilului, inclusiv progresele și provocările, pentru a le putea discuta cu profesioniștii în sănătate.
4. Intervenție timpurie: Dacă se identifică nevoi specifice de dezvoltare, programele de intervenție timpurie pot oferi suport și resurse pentru copil și familie.
5. Suport și resurse: Indiferent de rezultatul evaluărilor, accesarea resurselor și a suportului pentru dezvoltarea copilului poate fi benefică. Grupurile de suport pentru părinți și resursele comunitare pot oferi informații valoroase și sprijin.
6. Focalizare pe punctele forte: Recunoașteți și celebrați progresele și punctele forte ale copilului, încurajându-l în activitățile care îi fac plăcere și în care excelează.
Evaluarea și diagnosticul TSA, în special la vârste foarte fragede, sunt complexe și necesită o abordare multidisciplinară. Încurajarea și suportul continuu al familiei sunt esențiale în orice proces de evaluare sau intervenție.
Aspecte care ar putea sugera nevoia unei evaluări mai detaliate includ:
1. Răspunsul redus la nume: Acesta poate fi un semn care necesită evaluare suplimentară, deși nu este exclusiv pentru TSA și poate fi influențat de numeroși alți factori.
2. Comportamente repetitive: Alinierea jucăriilor poate fi un comportament repetitiv, care este adesea asociat cu TSA, dar poate face, de asemenea, parte din jocul exploratoriu tipic la copii mici.
3. Interacțiunea socială: Preferința redusă pentru interacțiunea socială poate ridica întrebări, dar este important să se evalueze în contextul mai larg al dezvoltării sociale și emoționale a copilului.
4. Mersul pe vârfuri: Deși mersul pe vârfuri poate fi observat la copiii cu TSA, este și un comportament comun la mulți copii mici și poate fi o parte a dezvoltării normale, mai ales dacă apare în contextul jocului sau al altor stări emoționale.
Pe de altă parte, descrieți și multe comportamente care sunt pozitive și indică dezvoltarea tipică, cum ar fi:
Contact vizual bun, răspunsul la zâmbet, căutarea confortului în brațe, utilizarea cuvintelor cu intenție și abilitatea de a arăta pentru a comunica nevoile.
Joc simbolic și abilitatea de a imita sunetele și gesturile, ceea ce este un semn bun de dezvoltare socială și cognitivă.
Este important să se țină cont de faptul că TSA este caracterizat prin diversitate mare în manifestări și comportamente și că fiecare copil cu TSA este unic. În plus, copiii mici trec prin multe etape de dezvoltare și pot avea perioade în care pot părea mai retrasi sau mai puțin receptivi, ceea ce poate fi normal.
Sfaturi:
1. Consultație pediatrică: Este important să discutați observațiile și preocupările dumneavoastră cu un medic pediatru sau un specialist în dezvoltarea copilului. Aceștia pot oferi o evaluare inițială și vă pot îndruma către specialiști dacă este necesar.
2. Evaluare dezvoltare: Dacă există preocupări semnificative, medicul vă poate recomanda o evaluare detaliată a dezvoltării, care poate include evaluări efectuate de un psiholog pentru copii, un terapeut ocupațional, un logoped sau alți specialiști în dezvoltarea copilului.
3. Observație și documentare: Continuați să observați și să documentați comportamentele copilului, inclusiv progresele și provocările, pentru a le putea discuta cu profesioniștii în sănătate.
4. Intervenție timpurie: Dacă se identifică nevoi specifice de dezvoltare, programele de intervenție timpurie pot oferi suport și resurse pentru copil și familie.
5. Suport și resurse: Indiferent de rezultatul evaluărilor, accesarea resurselor și a suportului pentru dezvoltarea copilului poate fi benefică. Grupurile de suport pentru părinți și resursele comunitare pot oferi informații valoroase și sprijin.
6. Focalizare pe punctele forte: Recunoașteți și celebrați progresele și punctele forte ale copilului, încurajându-l în activitățile care îi fac plăcere și în care excelează.
Evaluarea și diagnosticul TSA, în special la vârste foarte fragede, sunt complexe și necesită o abordare multidisciplinară. Încurajarea și suportul continuu al familiei sunt esențiale în orice proces de evaluare sau intervenție.
Va mulțumesc foarte mult pentru răspuns. Intr-adevar, copilul este urmărit cu atenție de catre mine în special pentru ca eu ma aflu 24/7 în preajma lui. În fiecare zi observ progrese si achizitii noi, chiar și în ceea ce privește socializarea, chiar astăzi la locul de joaca a interacționat excelent cu toți copiii de acolo, a schimbat jucării cu aceștia și a avut contact vizual, în schimb, în continuare se ferește de adulții necunoscuți.
Acesta este și motivul pentru care am cerit un sfat aici, copilul reacționează foarte urat atunci când întra în cabinetul unui medic, la ultimul vaccin a început sa plângă de când am deschis ușa și a văzut doamnele în halat alb, a tinut-o intr-un plans pana când am ajuns acasă. Sper doar sa fie o etapa și sa trecem peste aceasta spaima de medici și străini implicit, dar totuși îmi ridica semne de întrebare.
Lucrul acesta combinat si cu alte aspecte pe care le-am observat ma ingrijoreaza. Insa la o eventuala evaluare cred ca ar tine-o intr-un plans și ar pica toate testele, de frica.
Acesta este și motivul pentru care am cerit un sfat aici, copilul reacționează foarte urat atunci când întra în cabinetul unui medic, la ultimul vaccin a început sa plângă de când am deschis ușa și a văzut doamnele în halat alb, a tinut-o intr-un plans pana când am ajuns acasă. Sper doar sa fie o etapa și sa trecem peste aceasta spaima de medici și străini implicit, dar totuși îmi ridica semne de întrebare.
Lucrul acesta combinat si cu alte aspecte pe care le-am observat ma ingrijoreaza. Insa la o eventuala evaluare cred ca ar tine-o intr-un plans și ar pica toate testele, de frica.
Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Alte subiecte care v-ar putea interesa:
- 3Stratera, efecte adverse
- 3Caz de autism?
- 1Semne de autism?
- 0Semne autism?
- 23Copilul meu are multe semne de autism dar este foarte afectuos
- 1Copil 3 ani cu tulburari de spectru autist?
- 0Uleiul de peste ajuta copiii cu autism ?
- 7Tonotil este de ajutor pt un copil de 6 ani cu Autism?
- 2Posibil autism?
- 1Bebeluș 10 luni flutura manutele
- 1Autism sau nu?
- 1Autism sau nu?
- 1Copii cu autism in Spania
- 4Fluturat de maini poate fi si din alte motive decat autism?
- 2Autism?
- 1Semne autism..
- 2Autism? nu răspunde la nume când o strig!
- 0Autism băiețel de 1 an si 7 luni? sunt foarte preocupata de comportamentul lui
Mai multe informații despre: Autismul tulburarile din spectrul autist copilul meu are autism?
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și: