Copilul meu are multe semne de autism dar este foarte afectuos
Buna seara sunt mama unui băiețel de 1 an si 9 luni si are foarte multe semne de autism, am fost cu el la mai mulți psihologi si psihiatri specialisti dar toți mi au spus acelasi lucru, , , are unele semne dar nu prea pare a fi autism clasic", credetima ca sunt disperată sunt in ceață, de asta scriu aici in speranța ca cineva ma va ajuta cu o părere sau un sfat va rog din suflet am nevoie mai ales de parerea unui specialist dar bineinteles si de parerile altor persoane care au auzit sau trăit o experienta asemănătoare cu a mea.Voi scrie aici comportamentele bune si rele ale copilului meu
Comportamente rele:nu răspunde la nume, nu vorbeste, parca nu intelege nimic din ce ii spun, aleargă mult prin casa uneori pe vârfuri si rade ca si cum s-ar distra(pana acum câteva zile flutura manutele in timp ce alerga dar acum numai flutura), nu prea arata cu degetul decat foarte rar (2-3 ori pe zi) in rest ma ia de mana si ma duce sa ii deschid usa, daca vede scame pe covor le ia si le priveste, nu prea se joacă adecvat cu jucariile câteodată întoarce o mașinuță si ii învârte rotile (1-2 minute) dar câteodată se urca in mașinuță si împinge cu picioarele pe podea sa o miste din loc, câteodată cară anumite jucării sau obiecte in mana in timp ce aleargă, scutură jucării si le tranteste (nu exagerat de des ), combina anumite silabe, nu se joacă cu alți copii dar pare sa se bucure cand vede copii, nu prea imita activitățile mele cu exceptia câtorva de exemplu daca sterg sifonierul ia si el o cârpă si sterge
Comportamente bune:are contact vizual mai ales in timp ce ii cânt o melodie sau ii spun o poveste, întinde mâinile sa il iau in brate si este foarte afectuos, razgaiat, gelos (daca iau un alt copil in brate trage de hainele ele si tipa pana il las jos), daca fac jocul cucu-bau ii place se amuză tare îmi pune mâinile la ochi sa repet jocul (dar el nu face jocul singur), se ascunde după draperii si daca il gasesc zâmbește, daca deschidem o carte împreună stie sa întoarcă paginile si pune degetelul pe anumite imagini, pune cercuri pe stativ, se distreaza foarte tare cand ii fac baloane de sapun, mananca orice fel de mancare (solida, pasata, etc) si stie sa mănânce cu lingurița, bea singur apa cu cana sau paharul, se uita după obiecte sau persoane care ii trec prin câmpul vizual, daca fac zgomot cu un obiect in spatele lui se întoarce imediat si cere obiectul respectiv daca nu il dau ma alearga sa il ia si daca il ascund il cauta pana il gaseste, mazgaleste cu carioca (chiar si pe pereti), când il duc intrun loc nou explorează este foarte curios de exemplu la la medici care am fost a controlat peste tot in cutiile cu jucării, daca ii da cineva un obiect sau o jucărie le verifica cu atentie, daca il doare ceva îmi arata, daca se loveste plânge si vine la mine, nu are sensibilitate la anumite zgomote, sta cuminte sa ii schimb pampersul si când termin revine la joaca lui, stie sa schimbe sigur videoclipurile pe telefon si stie de unde sa opreasca o reclama, când ii este somn se urca singur in pat si se pune cu capul pe perna lui, nu aliniază sau sortează jucării sau alte obiecte, nu face crize de plans dar câteodată se loveste peste manute (una peste alta) daca nu ii fac pe plac, doarme linistit se trezeste sa ceară lapte si apoi adoarme la loc, câteodată se asează in 4 labe si sare ca un calut, daca îmi pun o peruca sau o mască pe fata mi le da jos, in fata oglinzii se observa atinge oglinda zambeste merge cu spatele apoi revine si chiar isi lipeste gurita de oglinda.
Probabil ar mai fi si alte lucruri de scris si la comportamente rele dar si la bune dar am scris un, , rezumat", îmi cer scuze ca am scris atât de mult dar credetima ca sunt terminată îmi doresc din tot sufletul ca cineva sa vadă postarea mea si sa isi spună parerea sau daca cineva vrea sa îmi adreseze o intrebare ca sa se orienteze mai bine, orice sfat sau parere pentru mine ar fi enorm de mult in clipele acestea mai ales din partea unui specialist, va multumesc din suflet si multa multa sănătate va doresc
Comportamente rele:nu răspunde la nume, nu vorbeste, parca nu intelege nimic din ce ii spun, aleargă mult prin casa uneori pe vârfuri si rade ca si cum s-ar distra(pana acum câteva zile flutura manutele in timp ce alerga dar acum numai flutura), nu prea arata cu degetul decat foarte rar (2-3 ori pe zi) in rest ma ia de mana si ma duce sa ii deschid usa, daca vede scame pe covor le ia si le priveste, nu prea se joacă adecvat cu jucariile câteodată întoarce o mașinuță si ii învârte rotile (1-2 minute) dar câteodată se urca in mașinuță si împinge cu picioarele pe podea sa o miste din loc, câteodată cară anumite jucării sau obiecte in mana in timp ce aleargă, scutură jucării si le tranteste (nu exagerat de des ), combina anumite silabe, nu se joacă cu alți copii dar pare sa se bucure cand vede copii, nu prea imita activitățile mele cu exceptia câtorva de exemplu daca sterg sifonierul ia si el o cârpă si sterge
Comportamente bune:are contact vizual mai ales in timp ce ii cânt o melodie sau ii spun o poveste, întinde mâinile sa il iau in brate si este foarte afectuos, razgaiat, gelos (daca iau un alt copil in brate trage de hainele ele si tipa pana il las jos), daca fac jocul cucu-bau ii place se amuză tare îmi pune mâinile la ochi sa repet jocul (dar el nu face jocul singur), se ascunde după draperii si daca il gasesc zâmbește, daca deschidem o carte împreună stie sa întoarcă paginile si pune degetelul pe anumite imagini, pune cercuri pe stativ, se distreaza foarte tare cand ii fac baloane de sapun, mananca orice fel de mancare (solida, pasata, etc) si stie sa mănânce cu lingurița, bea singur apa cu cana sau paharul, se uita după obiecte sau persoane care ii trec prin câmpul vizual, daca fac zgomot cu un obiect in spatele lui se întoarce imediat si cere obiectul respectiv daca nu il dau ma alearga sa il ia si daca il ascund il cauta pana il gaseste, mazgaleste cu carioca (chiar si pe pereti), când il duc intrun loc nou explorează este foarte curios de exemplu la la medici care am fost a controlat peste tot in cutiile cu jucării, daca ii da cineva un obiect sau o jucărie le verifica cu atentie, daca il doare ceva îmi arata, daca se loveste plânge si vine la mine, nu are sensibilitate la anumite zgomote, sta cuminte sa ii schimb pampersul si când termin revine la joaca lui, stie sa schimbe sigur videoclipurile pe telefon si stie de unde sa opreasca o reclama, când ii este somn se urca singur in pat si se pune cu capul pe perna lui, nu aliniază sau sortează jucării sau alte obiecte, nu face crize de plans dar câteodată se loveste peste manute (una peste alta) daca nu ii fac pe plac, doarme linistit se trezeste sa ceară lapte si apoi adoarme la loc, câteodată se asează in 4 labe si sare ca un calut, daca îmi pun o peruca sau o mască pe fata mi le da jos, in fata oglinzii se observa atinge oglinda zambeste merge cu spatele apoi revine si chiar isi lipeste gurita de oglinda.
Probabil ar mai fi si alte lucruri de scris si la comportamente rele dar si la bune dar am scris un, , rezumat", îmi cer scuze ca am scris atât de mult dar credetima ca sunt terminată îmi doresc din tot sufletul ca cineva sa vadă postarea mea si sa isi spună parerea sau daca cineva vrea sa îmi adreseze o intrebare ca sa se orienteze mai bine, orice sfat sau parere pentru mine ar fi enorm de mult in clipele acestea mai ales din partea unui specialist, va multumesc din suflet si multa multa sănătate va doresc
23 comentarii
Bună dimineața!
Fiecare copil are ritmul lui de dezvoltare. Faptul că are întârzieri de limbaj, se întâmplă frecvent în ultimul timp. I-ați verificat și auzul, să nu aibă ceva probleme?
Pentru liniștea dvs. sufletească luați o trimitere de la medicul de familie și mergeți la un centru care se ocupă în mod special de copii cu autism, pentru că ei se întâlnesc zi de zi cu astfel de cazuri. Apoi la centru au și medici și psihologi și pot pune un diagnostic sigur.
Din ce relatați nu apare un diagnostic clar de autism și oricum un diagnostic sigur se pune în cabinet unde poate urmări copilul la diverse activități.
Pentru limbaj ați putea să începeți să faceți niște exerciții pentru dezvoltarea aparatului fonator.
Oricum încercați în joacă, executați dvs. și repetând de mai multe ori și antrenându-l în joacă o să înceapă să vă imite.
Exercitii de mobilitate a maxilarelor:
-exercitii de inchidere si deschidere a gurii
-exercitii de coborare si ridicare a maxilarelor
exercitii de alternare a maxilarelor inainte-inapoi
-muscatura
Exercitii de mobilitate ptr.limba:
- limba iese si intra repede (pisicuta bea lapte)
- limba miscata de la dreapta la stanga (, , tic-tacul ceasului “)
- limba iese in forma de lopata
- limba iese in forma de sageata
- limba sterge buzele
- limba sterge dintii pe deasupra
- limba sterge dintii pe dedesupt
- limba sub forma de caus
- miscari circulare ale limbii
- limba ghemuita in fundul gurii
- miscarile limbii in jos si sus cu cu gura deschisa
- pronuntarea rapida si repetata a silabei, , la “
- tropaiala calului
- sforaitul calului
- limba impinsa printre dinti si trasa apoi printre dintii inchisi
- limba plata
- limba la palat jos
- etc.
- Exercitii pentru buze si obraji
- miscari de sugere a obrajilor
- miscari de tuguiere a buzelor
- miscari de intindere a buzelor (zambet)
- miscari de rotunjire a buzelor
- miscari alternative de intindere si rotunjire a buzelor
- miscari de tuguiere a buzelor ptr.fluierat, suflat in lumanare, balon, morisca, etc
- miscari de aburire a oglinzii (ptr.buze)
- miscari de umflare a obrajilor
- exercitii de prindere a unor nasturi intre buze
- vibrarea buzelor, etc.
Exercitii ptr.valul palatin
- imitare a cascatului
- imitare a inghititului, tus
Fiecare copil are ritmul lui de dezvoltare. Faptul că are întârzieri de limbaj, se întâmplă frecvent în ultimul timp. I-ați verificat și auzul, să nu aibă ceva probleme?
Pentru liniștea dvs. sufletească luați o trimitere de la medicul de familie și mergeți la un centru care se ocupă în mod special de copii cu autism, pentru că ei se întâlnesc zi de zi cu astfel de cazuri. Apoi la centru au și medici și psihologi și pot pune un diagnostic sigur.
Din ce relatați nu apare un diagnostic clar de autism și oricum un diagnostic sigur se pune în cabinet unde poate urmări copilul la diverse activități.
Pentru limbaj ați putea să începeți să faceți niște exerciții pentru dezvoltarea aparatului fonator.
Oricum încercați în joacă, executați dvs. și repetând de mai multe ori și antrenându-l în joacă o să înceapă să vă imite.
Exercitii de mobilitate a maxilarelor:
-exercitii de inchidere si deschidere a gurii
-exercitii de coborare si ridicare a maxilarelor
exercitii de alternare a maxilarelor inainte-inapoi
-muscatura
Exercitii de mobilitate ptr.limba:
- limba iese si intra repede (pisicuta bea lapte)
- limba miscata de la dreapta la stanga (, , tic-tacul ceasului “)
- limba iese in forma de lopata
- limba iese in forma de sageata
- limba sterge buzele
- limba sterge dintii pe deasupra
- limba sterge dintii pe dedesupt
- limba sub forma de caus
- miscari circulare ale limbii
- limba ghemuita in fundul gurii
- miscarile limbii in jos si sus cu cu gura deschisa
- pronuntarea rapida si repetata a silabei, , la “
- tropaiala calului
- sforaitul calului
- limba impinsa printre dinti si trasa apoi printre dintii inchisi
- limba plata
- limba la palat jos
- etc.
- Exercitii pentru buze si obraji
- miscari de sugere a obrajilor
- miscari de tuguiere a buzelor
- miscari de intindere a buzelor (zambet)
- miscari de rotunjire a buzelor
- miscari alternative de intindere si rotunjire a buzelor
- miscari de tuguiere a buzelor ptr.fluierat, suflat in lumanare, balon, morisca, etc
- miscari de aburire a oglinzii (ptr.buze)
- miscari de umflare a obrajilor
- exercitii de prindere a unor nasturi intre buze
- vibrarea buzelor, etc.
Exercitii ptr.valul palatin
- imitare a cascatului
- imitare a inghititului, tus
Eu as recomanda si un control la un neurolog. Centrul pentru copii cu probleme de spectru autism din cadrul Spitalului de Psihiatrie Titan Dr. Constantin Gorgos este foarte bun. Au si neurologie pediatrica acolo
Va multumesc din suflet pentru raspuns, am fost cu el la mai mulți specialisti si toți au spus acelasi lucru ca intradevar are semne de autism dar are si lucruri bune care un copil cu autism nu le-ar face si pur si simplu am plecat de la fiecare medic fara niciun raspuns doar cu rețete(vitamine, siropuri, homeopate), intr-un timp foarte scurt copilul avea tratament o sacoșa plină si nu făceam față sa ii dau tratamentul adecvat, eu spuneam fiecarui medic ce reteta mia prescris si medicul anterior si au spus ca nu este o problema, deci fiecare medic mai adauga cate ceva in plus iar eu am decis sa nu ii mai dau nimic, îmi este frica sa nu il afecteze mai rău.Am fost la ORL copilul are otita la ambele urechi in stare gravă dar au spus ca nu are legătură cu comportamentul lui.El este foarte atent la un zgomot facut in spatele sau jurul lui, are contact vizual, este foarte afectuos, curios si imita unele activități făcute in preajma lui, se ascunde după draperie asteptând sa il găsim si reacționează zâmbind la jocul, , cucu-bau "(chiar insistînd sa il repetam), din cauza acestor comportamente medicii sunt in dubii la fel si eu.Revin cu o mare rugăminte îmi poate spune cineva daca exista o forma de autism care sa prindă si comportamentele bune ale copilului meu?nu cred ca este vorba de asperger pentru ca el nu vorbeste încă.Cu siguranță voi face programare si la un neurolog va multumesc din suflet pentru sfaturi si îndrumări
Autismul e un spectru si poate include semnele incurajatoare pe care le-ati observat in comportmentul sau. Indiferent de diagnostic, o evaluare precisa pe deficitele de dezvoltare pe care le are poate sa conduca catre formularea unui plan de interventie care sa-l ajute in recuperare. Nu va fie teama sa apelati la centre de specialitate, deoarece acolo au dotarile si experienta pentru a va indruma corect. Daca sunt putine deficite, recuperarea va fi mai usoara. Este important sa se intervina devreme, deoarece deficitele pe care le are acum ii vor afecta capacitatea de a asimila alte informatii si comportamente corespunzatoare pentru varsta sa. Apare un efect de domino. Un diagnostic e doar o eticheta, puteti sa-l ajutati intervenind adecvat.
Aceste elemente autiste pe care le are copilul tau sunt cauzate de telefon, tableta, tv!!!!!!
Tot ce trebuie sa faci este sa ii închizi DEFINITIV tv ul; fără telefon și alte gadget uri...
Are neapărat nevoie de stimulare verbală, cognitiva.
Citeste TOT despre AUTISMUL VIRTUAL!!!!!!!
Cauta pe YouTube!
Acolo vei gasi toate raspunsurile si daca urmezi sfaturile de acolo, copilul își va reveni în totalitate!
Tot ce trebuie sa faci este sa ii închizi DEFINITIV tv ul; fără telefon și alte gadget uri...
Are neapărat nevoie de stimulare verbală, cognitiva.
Citeste TOT despre AUTISMUL VIRTUAL!!!!!!!
Cauta pe YouTube!
Acolo vei gasi toate raspunsurile si daca urmezi sfaturile de acolo, copilul își va reveni în totalitate!
Va multumesc mult din tot sufletul acest raspuns lam primit si de la terapeuta lui care susține ca a avut mulți copii in terapie dar ca băiețelul meu are ceva diferit chiar daca are semne de autism ii pare un copil normal pentru ca este foarte afectuos si are contact vizual, si coordonatorul a spus ca este posibil sa fie ceva virtual r îmi era frica sa îmi fac speranțe pentru ca nu stiu daca este adevarat cu acest autism virtual, toți psihologi si psihiatri la care am fost cu copilul mi-au spus ca prezintă niste semne de autism dar totusi are ceva diferit si nimeni nu ia pus niciun diagnostic!Am inchis tv si nu i am mai dat voie la telefon, tableta, laptop absolut la nimic pentru ca intradevar copilul le folosea exagerat de mult tot timpul chiar si noaptea cand se trezea din somn sa ceară laptic isi lua telefonul si punea desene si adormea asa, nu mam gandit nicio clipa ca i-as putea face rău!va multumesc încă odată pentru raspuns si multa multa sănătate va doresc!
Buna seara!revin cu informatii despre băiețelul meu asta pentru persoanele care vor avea pe viitor situații asemanatoare cu a mea si vor avea nevoie de aceste informatii.Sa stiti ca băiețelul meu tocmai a terminat 1 luna de terapie ABA si coordonatorul la vizitat pentru a vedea cum evolueaza, a verificat cu atentie ce a invatat in aceasta luna testandul si repetand împreună cu terapeuta toate jocurile si comportamentele bune care le-a învățat in aceasta luna, mai exact el a invatat intr-o luna:sa facă turn de cuburi, sa pună inele pe stativ, sa pună piese in incastru, sa bată cu ciocanul piese cilindrice, sa puna un fel de capse colorate intr-un mozaic de culori, sa imite ca bea si mănâncă din vase de jucărie, sa zornaie un clopoțel, sa puna forme geometrice la locul lor, a invatat un dans foarte frumos care de cate ori aude melodia specifică dansului el repede face acest dans.Nu stiu daca este de ajuns ce a invatat el dar terapeuta si coordonatorul spun ca se descurcă bine si ca nu pare a fi autist, instinctul meu de mama îmi spune ca este autist, ma bucur sa aud pareri bune despre el din partea unor specialisti dar eu t ca are probleme, încă nu răspunde la nume cand il strig, nu intelege nimic din ce vorbesc cu el, este in continuare afectuos ridica mâinile sa il iau in brate, ma pupa, vine repede la mine cand intru in casa, încă ii place sa ne jucam cucu bau, fața ascunselea dar din cate am inteles lucrurile acestea nu au importanță atunci cand copilul nu iti răspunde la nume si nu te intelege cand ii vorbesti, deci este clar ca este autist si nu inteleg de ce coordonatorul si terapeuta încă îmi da speranțe? Copilul totusi este afectat grav daca el nu intelege care ii este numele si nu intelege nimic din ce vorbesc cu el, oare exista alta cauză in afara autismului? Eu am cautat peste tot si nu am găsit, nu sunt o mamă care gândește negativ despre copilul ei sunt o mamă care văd cu ochii mei ca băiețelul meu are probleme.Voi reveni cu informatii despre evoluția copilului, sper ca data viitoare cand voi reveni sa va spun ca sa intamplat o minune si copilul si a revenit..multa sănătate va doresc
Buna ziua,
Copilul meu nu imi raspundea mereu la nume nici la 2 ani. Mi-a zis mama cu intentie abia la 2, 7 ani. La 2, 6 ani zicea maxim 50 cuvinte. A aratat cu degetul de la 2 ani. A fost si este un copil f motor. La varsta copilului d-voastra, nu reuseam sa il tin pe scaun sa ii dau sa manance, ce sa mai zic sa il pot invata ceva. La doi ani nu stia sa imi aduca nimic daca nu ii aratam eu.Si totusi, in ultimele 6 luni a avut o evolutie fantastica! Acum la 3 ani, raspunde la intrebari folosind fraze, descrie imaginile din cartile cu povesti...Ce am facut: m-am jucat cu el, am eliminat orice sursa tv/telefon ( nu facea nimic fara inainte), si mai ales, l-am lasat la gradinita de dimineata pana seara! A invatat imitand pe ceilalti!
Aveti incredere in copilul d-voastra!
Copilul meu nu imi raspundea mereu la nume nici la 2 ani. Mi-a zis mama cu intentie abia la 2, 7 ani. La 2, 6 ani zicea maxim 50 cuvinte. A aratat cu degetul de la 2 ani. A fost si este un copil f motor. La varsta copilului d-voastra, nu reuseam sa il tin pe scaun sa ii dau sa manance, ce sa mai zic sa il pot invata ceva. La doi ani nu stia sa imi aduca nimic daca nu ii aratam eu.Si totusi, in ultimele 6 luni a avut o evolutie fantastica! Acum la 3 ani, raspunde la intrebari folosind fraze, descrie imaginile din cartile cu povesti...Ce am facut: m-am jucat cu el, am eliminat orice sursa tv/telefon ( nu facea nimic fara inainte), si mai ales, l-am lasat la gradinita de dimineata pana seara! A invatat imitand pe ceilalti!
Aveti incredere in copilul d-voastra!
Buna seara si va multumesc si suflet pentru raspuns!as vrea sa va întreb copilul dumneavoastra a avut un diagnostic?sau a fost suspect de tsa? ci acum este un copil normal?am fost in urma cu o saptamana si i-am facut testul Ados si ia iesit un scor de 7 puncte, unui copil tipic trebui sa ii iasa un scor intre 0-6 puncte, un copil cu tsa 7-12 puncte si ce trece de 12 autism, cum vi se pare?daca este cineva care ar putea sa îmi dea un sfat as fi mai linistită, cei care i-au facut testul au spus ca este la granița dintre un copil normal si unul cu tsa.Peste câteva zile se fac 3 ni de când face terapie si a progresat foarte mult insa parca tot nu ma inteleg cu el cum se intelege terapeuta, ei ii arata orice il pune, o asculta, însă daca il pun eu nu ma asculta.A invatat pana si culorile dar i le arata decat terapeutei.Multumesc mult si multa sanatate!
Buna ziua,
Eu nu m-am dus la nici o evaluare cu copilul meu cata vreme la gradinita unde el este de la varsta de 14 luni ( are in prezent 3 ani si 2 luni) nimeni nu si-a pus semne de intrebare in ce priveste evolutia lui. Este adevarat ca e inca in urma in ce priveste limbajul ( stam in strainatate deci e bilingv) dar intelege si executa orice comanda, imita facil, este sociabil si ii plac copiii chiar daca ii mai musca/loveste uneori.
NIMENI nu va stii cum va evolua copilul d-voastra, nici terapeutii care vin acasa! Aveti incredere in el, stimulati-l prin joaca si mai ales lasati-l printre copii!
Sanatate multa!
Eu nu m-am dus la nici o evaluare cu copilul meu cata vreme la gradinita unde el este de la varsta de 14 luni ( are in prezent 3 ani si 2 luni) nimeni nu si-a pus semne de intrebare in ce priveste evolutia lui. Este adevarat ca e inca in urma in ce priveste limbajul ( stam in strainatate deci e bilingv) dar intelege si executa orice comanda, imita facil, este sociabil si ii plac copiii chiar daca ii mai musca/loveste uneori.
NIMENI nu va stii cum va evolua copilul d-voastra, nici terapeutii care vin acasa! Aveti incredere in el, stimulati-l prin joaca si mai ales lasati-l printre copii!
Sanatate multa!
Nu are cum sa aiba autism daca este empatic si afectuos. Poate fi o forma de adhd, dar copilul e in dezvoltare, mai are timp sa se formeze
Bab, copilul a inceput sa raspunda la nume? Ce noutati mai ai?
Bună ziua, sunt, , Bab", am făcut alt cont pentru că am pierdut accesul la celălalt cont, să știți că nu este deloc bine băiețelul, a împlinit 4 ani luna aceasta și încă nu vorbește, toate cuvintele lui care le poate rosti sunt maxim 30 cuvinte adunate dar nu toate le spune cu sens, cu sens zice, , haidi, mama, gâdi, nani, du-te", în rest zice bobo, papa, zice chiar și cuvinte mai lungi dar fără sens, pur și simplu le pronunță dar nu cu sens.Nici de înțeles nu înțelege încă decât lucruri foarte simple de exemplu, , haide la mama, nu ai voie, uite, etc" dar ceva mai greu sa îmi aducă ceva anume sau sa facă ceva anume nu înțelege. A început sa răspundă la nume atunci când îl strig dar nu tot timpul din 3 încercări răspunde 1 dată, întorcând capul. Mai are momente când merge pe vârfuri dar foarte rar, câteva secunde.Mainile nu le mai flutură, contactul vizual este foarte bun el a avut contact vizual bun tot timpul, pot spune că este prezent, atent poate ca nu atât de mult ca un copil normal dar este. Terapie numai facem de anul trecut din vară pentru ca am fost dezamăgită de mai mulți terapeuți și într-un final am renunțat la terapie dar avem de gând sa începem iar terapia din vară, sper ca de aceasta dată să găsim un terapeut bun.Acum sunt convinsă ca băiețelul meu are TSA pentru ca are deja 4 ani și încă nu vorbește, nu înțelege în totalitate. Lucruri bune care a început sa le facă :se joacă iar cu mașinuțe, mingia, vrea sa mănânce singur cu lingura, furculița, încearcă sa meargă pe bicicletă, se servește singur din frigider cu ce vrea sa mănânce, își da singur pantalonii jos, ciorapii, se așează pe oliță, îmi aduce pantofi sa îl încalț, geaca sa îl îmbrac, a început sa cunoască funcțiile obiectelor.Daca aveți anumite întrebări va rog nu ezitați să mă întrebați sau dacă aveți un sfat vă mulțumesc din suflet, multă sănătate și o seara bună
Sunteti din București? Ati facut terapie Aba cu cel mic sau ce fel de terapie ? Si baietelul nostru are 14 lunite si la fel face nu e atent deloc nu artaa cu degetul nu vorbeste, cand este obosit seara incepe si flutura mainile, strange din palma, in rest in timpul zile este normal(fara ticuri).A inceput sa plimbe o ratusca prin casa, cand se ineaca si tuseste si incep sa tusesc si eu rade si apoi tuseste intentionat si se uita la mine asteapta sa tusesc si eu, cand oboseste vrea in brațe, cand vin de la munca si intru in casa ma vede imediat si rade si vine la mine dar nu sta mult imediat vine spre mine sta putin si pleaca inapoi.De vorbit nu vorbeste doar gongane daddada, nenene, ana, mamamma, tatatata dar fara sa realizeze ce zice sau cine e mama tata.Cand incep prin casa si zic tare aaaaaa incepe si el si ma imita zice aaaaahhh.
De mancat mananca dar are contact doar cand ii canta ceva, pana la varsta asta a mancat numai pasat ca altfel nu vroia.Acum de o săptămână am inceput da ii dam biscuiți si ia el si mananca singur (1biscuite maxim).Saptamana asta vom merge la un control la un psihiatru pediatric luni si vineri la altul.Din ce m-am uitat pe youtube si am citit ca de o saptamana sunt numai cu ochii pe youtube si google eu cred ca are o forma usoara de autism.Sper ca intervenind la timp sa amelioram situatia.
Sanatate la toata lumea.
De mancat mananca dar are contact doar cand ii canta ceva, pana la varsta asta a mancat numai pasat ca altfel nu vroia.Acum de o săptămână am inceput da ii dam biscuiți si ia el si mananca singur (1biscuite maxim).Saptamana asta vom merge la un control la un psihiatru pediatric luni si vineri la altul.Din ce m-am uitat pe youtube si am citit ca de o saptamana sunt numai cu ochii pe youtube si google eu cred ca are o forma usoara de autism.Sper ca intervenind la timp sa amelioram situatia.
Sanatate la toata lumea.
Bab, e important să mergi la un logoped pentru limbaj pentru ca inaintând în vârstă se lucreaza mai greu. Am avut și copii de la 5 ani în sus la cabinet care vorbeau doar câteva cuvinte, dar cuvintele pronunțate greșit sunt dificil de schimbat, chiar după ce invățau pronunțarea corectă, aveau momente când le pronunțau tot greșit. Există materiale de logopedie la, , Jucării vorbărețe"(căutați adresa pe google) care vă pot ajuta si pe voi ca părinți să lucrați acasa cu el pe lângă ce va face logopedul, ca sa puteți obține rezultate mai rapîde.
Bună ziua, da copilul a făcut terapie ABA de la vârsta de 1 an și 10 luni până la 3 ani și 1 lună, copilul dvs este încă mic are doar 14 lunițe nu cred că trebuie să vă îngrijorați încă dar totuși pt liniștea dvs puteți merge la un control și chiar puteți face dvs acasă cu copilul niște exerciții gen terapia ABA pt ca nu îl afectează cu nimic, este ca o grădiniță după cum ați vazut pe YouTube, eu din seara când mi-am dat seama ca este ceva în neregulă cu copilul meu nu am mai avut liniște pt ca al meu era deja măricel și chestia era ca el avusese un regres de care eu mi-am dat seama imediat, el înainte răspundea la nume când îl strigam și într-o seara l-am strigat de mai multe ori și nu mi-a răspuns, am căutat ca și dvs pe google etc și am aflat de autism, a doua zi am fost la medicul de familie unde în urma unui scurt control de 10 minute mi-a recomandat sa ma duc liniștită acasă ca a trecut de test dar eu am plecat din cabinetul dânsei și m-am oprit din clinică în clinică, zilnic eram pe drumuri cu copilul la neurologi, psihologi, psihiatri, etc dar primeam răspunsuri asemănătoare cu cel de la medicul de familie așa că am apelat direct la terapia ABA, am fost mulțumită în primele 6 luni după care terapeuta își pierduse, , interesul'' pt copil și după încă 3 luni am apelat la alte 2 terapeute și exact ca și prima la început au fost trup și suflet apoi.. Oricum copilul dvs fiind mic nu cred ca s-ar putea lucra cine știe ce programe cu el pt ca la vârsta lui nu poți avea așteptări mari de la el, așa că eu v-aș recomanda din suflet sa lucrați dvs pt început cu el, sa îl stimulați prin joacă multă, comunicare.. Multa sănătate va doresc
Doamna psiholog aveți mare dreptate în tot ce spuneți, am sa va urmez sfatul și va mulțumesc din suflet pentru sfat, știu cât de important este sa se lucreze din timp cu copilul, va mulțumesc mult încă odată
Nu există o cauză clară a apariție TSA. Cert este că unii copii genetic sunt mai predispuși decât alții. Problema ca din cei predispuși dacă sunt expuși de mici televizorului și telefonului o parte semnificativă vor dezvolta TSA. O parte nu o vor face, neexistând o explicație științifică clară. Pe fondul dinamismului urban actual, în care părinții nu prea au timp de copii ori sunt foarte obosiți, pe fondul rupturii de familia extinsă ( bunicii locuiesc in provincie etc) există tentația de lăsa telefonul la îndemână ori TV deschis sperând ușor egoist că activitatea asta are un dublu rol: 1. va da răgaz să faceți alte treburi/sa vă relaxați ; 2. Că va învăța limbi străine ori ceva de folos. Problema e că majoritatea din cei predispuși la un moment dat vor da de înțeles prin comportamentul lor că ceva e in neregula și apoi incepe stresul, lipsa de speranță, festivalul cheltuielilor, ostracizarea etc. Sfat: nu expuneți copilul TV sau telefonului in primii, nu știu, 4-5 ani. Are timp o viață să învețe sa dea cu degetul pe un ecran sau cum va mai evolua tehnologia.
@Sen baietelul meu de 1 an si 8 luni are exact simptomele baietelului tau, esti dispusa sa discutam un pic la telefon? Emailul meu este enseyvo@gmail.com. Da-mi te rog un email daca ai timp si facem acolo schimb de nr de tel. Daca vrei.
Am încercat sa va scriu pe email însă îmi spune ca adresa nu este validă, uitați emailul meu amaraionita13@gmail.com
As vrea sa va impartasesc si eu experienta mea, poate ajuta alti parinti care au semne de intrebare legate de copilasul lor.
Sunt mama unui baietel care in prezent are 2 ani si 3 luni.
Pana la 2 ani si 2 luni am trait cu spaima in suflet pentru ca nu raspundea mereu la nume si nu spunea niciun cuvant cu sens si uneori, aveam senzatia ca are anumite miscari repetitive (acum, uitandu-ma in urma, imi dau seama ca multe dintre ele erau vazute doar de mine, prin autosugestie, citind neincetat despre autism).
De asemenea, pana la 1 an jumate nu prea imita nici actiuni (a inceput sa imite actiuni de la 1 an jumate) nici sunete (sunete a inceput sa imite de la varsta de 2 ani), dar... avea contact vizual fff bun, arata cu degetul, repeta actiuni care atrag atentia, intelegea absolut tot ce vorbeam cu el, executa orice comanda, oricat de complexa era, se hranea singur, cunostea toate partile corpului, 3-4 culori, toate obiectele din casa si intrebuintarea lor.
De la 1 an si 10 luni a fost integrat in colectivitate (merge la cresa, program de 8 ore), iar educatoarele si psihologul nu au observat nimic suspect, cu exceptia intarzierii de limbaj.
Recapituland, la 2 ani si 2 luni nu spunea absolut niciun cuvant cu sens, desi intelegea tot ce vorbeam cu el si nu raspundea chiar de fiecare data la nume.
Apoi, intr-o zi, s-a petrecut minunea. Tin minte si acum ca era cu 2 zile inainte de a implini 2 ani si 2 luni. Eram la masa, a vazut apa, a intins mana si a spus tare si clar, uitandu-se la mine: "apa"
In decurs de 2 saptamani de la acest prim cuvant cu sens, a avut o explozie, pur si simplu. La 3 saptamani de la acel prim cuvant cu sens, a inceput sa asocieze 2 cuvinte in exprimare (nu le pot spune propozitii pentru ca nu intotdeauna era vorba de subiect si predicat). La 2 ani, 2 luni si 3 saptamani a inceput sa ne strige: mama, tata, tataia, mamaia, Ali (Alin, fratele meu), clar si raspicat.
Nu va pot descrie in cuvinte, pentru ca daca imi spunea cineva dinainte ca se va intampla asta, nu l-as fi crezut.
Acum, la 2 ani si 3 luni achizitioneaza cuvinte noi in fiecare zi, pe care le foloseste corespunzator, raspunde corect la intrebari simple folosind propozitii din unul-doua cuvinte, numeste membrii familiei, jucarii, spune clar ca are "2 ani" si ca il cheama "Aei Pete" (Andrei Petre), raspunde cu "da" si "nu", se joaca functional cu jucariile, raspunde la nume
Ca sfat, integrati copilul in colectivitate si aveti incredere in educatoare, in copil si in neuropsihiatrul infantil (Eu am fost la control la dna.conf.univ.dr. Laura Mateescu, care a pus diagnosticul de "intarziere in dezvoltarea limbajului expresiv".
Va doresc zile senine si copilasi sanatosi.
Sunt mama unui baietel care in prezent are 2 ani si 3 luni.
Pana la 2 ani si 2 luni am trait cu spaima in suflet pentru ca nu raspundea mereu la nume si nu spunea niciun cuvant cu sens si uneori, aveam senzatia ca are anumite miscari repetitive (acum, uitandu-ma in urma, imi dau seama ca multe dintre ele erau vazute doar de mine, prin autosugestie, citind neincetat despre autism).
De asemenea, pana la 1 an jumate nu prea imita nici actiuni (a inceput sa imite actiuni de la 1 an jumate) nici sunete (sunete a inceput sa imite de la varsta de 2 ani), dar... avea contact vizual fff bun, arata cu degetul, repeta actiuni care atrag atentia, intelegea absolut tot ce vorbeam cu el, executa orice comanda, oricat de complexa era, se hranea singur, cunostea toate partile corpului, 3-4 culori, toate obiectele din casa si intrebuintarea lor.
De la 1 an si 10 luni a fost integrat in colectivitate (merge la cresa, program de 8 ore), iar educatoarele si psihologul nu au observat nimic suspect, cu exceptia intarzierii de limbaj.
Recapituland, la 2 ani si 2 luni nu spunea absolut niciun cuvant cu sens, desi intelegea tot ce vorbeam cu el si nu raspundea chiar de fiecare data la nume.
Apoi, intr-o zi, s-a petrecut minunea. Tin minte si acum ca era cu 2 zile inainte de a implini 2 ani si 2 luni. Eram la masa, a vazut apa, a intins mana si a spus tare si clar, uitandu-se la mine: "apa"
In decurs de 2 saptamani de la acest prim cuvant cu sens, a avut o explozie, pur si simplu. La 3 saptamani de la acel prim cuvant cu sens, a inceput sa asocieze 2 cuvinte in exprimare (nu le pot spune propozitii pentru ca nu intotdeauna era vorba de subiect si predicat). La 2 ani, 2 luni si 3 saptamani a inceput sa ne strige: mama, tata, tataia, mamaia, Ali (Alin, fratele meu), clar si raspicat.
Nu va pot descrie in cuvinte, pentru ca daca imi spunea cineva dinainte ca se va intampla asta, nu l-as fi crezut.
Acum, la 2 ani si 3 luni achizitioneaza cuvinte noi in fiecare zi, pe care le foloseste corespunzator, raspunde corect la intrebari simple folosind propozitii din unul-doua cuvinte, numeste membrii familiei, jucarii, spune clar ca are "2 ani" si ca il cheama "Aei Pete" (Andrei Petre), raspunde cu "da" si "nu", se joaca functional cu jucariile, raspunde la nume
Ca sfat, integrati copilul in colectivitate si aveti incredere in educatoare, in copil si in neuropsihiatrul infantil (Eu am fost la control la dna.conf.univ.dr. Laura Mateescu, care a pus diagnosticul de "intarziere in dezvoltarea limbajului expresiv".
Va doresc zile senine si copilasi sanatosi.
Ca o completare a mesajului anterior, vreau sa adaug ca multi copii foarte mici (pana pe la 2 ani) au joc nefunctional si repetitiv, au unele comportamente repetitive, nu raspund tot timpul la nume, fara a se incadra in sfera patologicului. Toate acestea sunt normale in aceasta etapa de dezvoltare!!!! Am observat cu uimire acest lucru mergand cate 2 ore pe saptamana la o gradinita de vara, organizata pentru copii cu varsta de 1, 5-2 ani. 80% dintre copiii prezenti acolo nu se incadrau in ceea ce scrie cartea despre achizitiile pe care ar trebui sa le aiba la aceasta varsta!!! Atunci mi-am spus ca nu pot fi toti autisti!
Eu cred ca toate aceste comportamente "nepotrivite" devin problematice daca persista dupa o anumita varsta (2-3 ani).
Nu putem evalua identic un copil de 1 an jumate si unul de 3 ani. Ceea ce este "normal" la 1 an si 10 luni, poate fi patologic la 3 ani si 2 luni, de exemplu.
Lasati cartile care descriu "dezvoltarea normala" pe categorii de varsta in seama specialistilor. Informatiile se refera la "medie". Dar, dezvoltarea normala are o limita minima si una maxima, limite ce se incadreaza in sfera normalului. Nu trebuie sa ne raportam doar la medie. Bunicii nostri nu ne-au crescut cu manualul in fata.
Aveti grija de voi!
Multa sanatate!
Eu cred ca toate aceste comportamente "nepotrivite" devin problematice daca persista dupa o anumita varsta (2-3 ani).
Nu putem evalua identic un copil de 1 an jumate si unul de 3 ani. Ceea ce este "normal" la 1 an si 10 luni, poate fi patologic la 3 ani si 2 luni, de exemplu.
Lasati cartile care descriu "dezvoltarea normala" pe categorii de varsta in seama specialistilor. Informatiile se refera la "medie". Dar, dezvoltarea normala are o limita minima si una maxima, limite ce se incadreaza in sfera normalului. Nu trebuie sa ne raportam doar la medie. Bunicii nostri nu ne-au crescut cu manualul in fata.
Aveti grija de voi!
Multa sanatate!
Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Alte subiecte care v-ar putea interesa:
- 3Autism ????
- 3Fetiță de 4 ani cu trei diagnostice:hiperactivitate autism si hiperkinetic
- 3Caz de autism?
- 1Semne de autism?
- 3Semne autism?
- 3E posibil sa fie autism?
- 1Autism?
- 1Sunt semne ale autismului?
- 2Fetita 1 an o suspectez de autism
- 1Autism virtual???
- 1Autism sau copil normal?
- 3Va rog să îmi răspundă un medic daca se poate! băiețel de 2 anișori nu vorbește mai deloc
- 1Autism sau nu?
- 0Autism copil 1 an si 6 luni
- 1Posibil autism?
- 0Autism virtual sau nu?
- 2Autism?
Mai multe informații despre: Autismul copilul meu are autism?
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și: