Semne de autism?
Buna ziua,
Băiețelul meu in varsta de 2, 2 ani ma îngrijorează din din cauza unor semne anume. Precizez ca a avut acces la desene de cand s a nascut, zilnic, nelimitat pana acum 5 zile Cand am oprit tv ul. Ce am observat îmbunătățit in acest timp: reușește sa puna piese in incastru, lucru pe care nici nu era interesat sa il faca. Cu ajutor, reușește sa puna piese in sortator( nu le nimerește din prima mereu) insa inainte nu ii prezenta interes, pur si simplu le arunca.
Stie sa puna inele pe stativ. Îi place sa foloseasca pix, creioane colorate pt a mazgali pe foaie si imi ofera si mie sa desenez cu el. Ii place sa deseneze cu creta pe tabla sau asfalt. Nu ii place sa se joace singur, dorește sa aiba pe cineva cu el.
Ii place si prin semne " te obliga " sa stai in 4 labe( ca un calut) iar el sa se urce pe tine si eventual sa si mergi.este f fercit.
Nu vorbeste, dar cand vrea ceva te ia de mana si insista daca nu te duci unde dorește.
Aspecte negative:
- nu răspunde la nume decat fff rar. Daca suntem in aceeasi camera nu răspunde. Daca eu sunt pe hol si el in camera, atunci reacționează. Daca el este afara, iar eu il strig de la balcon atunci reacționează.( adica întoarce capul)
-nu face contact vizual mereu
-nu vorbeste
- spune un singur cuvânt "mama"
- stie ca eu sunt mama, insa spune mama si la orice altceva sau alte persoane.
- nu face "pa" decat rar, desi inainte facea(nici in trecut nu făcea mereu)
- nu da pupici, desi inainte o făcea, dar la fel, nu mereu.
- nu indică cu degetul la cerere persoane sau obiecte.
- nu aduce la cerere obiecte familiare ( mașinuță, minge, etc)
-nu sta in mașină, desi in trecut statea ( sta doar la volan, ca joacă)
- nu este interesat cand ii spun poezii sau cântecele
- nu este interesat sa indice parti ale corpului
- nu este interesat sa imite onomatopee.
Aspecte pozitive:
-recunoaste incaltarile persoanelor din familie si ne da fiecăruia perechea sa
- cand ii spun sa mergem pa, stie ce urmează ( îmbrăcat, încălțat, etc)
-stie sa coboare scările
-stie drumurile obișnuite pe care le facem si uneori ma ghideaza unde sa mergem ( parc, la patiserie unde imi indica cu degetul ce sa ii cumpar).
- indică cu degetul cand vrea ceva
-daca ii indic ceva( o jucarie ) de cele mai multe ori se uita
-Sunt momente in care imita ce fac eu( scos limba, batut cu palma pe masa, daca ma dau cu balsam de buze si i-l ofer se da si el)
- am un rollon cu ulei esențial, cu care il dadeam pe talpi si piept. Dacă i-l ofer, face același lucru: imi cere sa il desfac si se da pe talpi si piept. Uneori ma da si pe mine.
-stie care sunt hainele mele. Mi le aduce. O dată a luat rochia de pe sarma si mi a adus o.
Stie care sunt hainele bunicii sale si i le aduce ( nu la cerere, cand vrea el spre ex sa iasă afara). Daca iau eu un obiect vestimentar de al bunicii, mi-l ia si i-l duce ei.
- îi place sa fie inconjurat de multa lume.
A avut contact mai mult cu adultii decat cu copiii.
- ii place sa fie bagat in seama de oamenii din jur.( gen sa fie aplaudat, laudat, observat)
-stie sa întoarcă paginile unei carti
- daca ii dau un pix, mazgaleste.
- stie locurile in care ii ascund suzeta.uneori o ia singur daca este in geanta mea( deschide buzunarul) daca nu e in buzunar scotoceste in geanta.( stie sa deschida fermoarul)
-cand e obosit si vrea sa doarmă se pune singur in patut.
-cand se uita la desene si se opreau, venea si ne solicita (non verbal ), ne tragea de mana.
- imi da telecomanda sa ii pun la desene
- ii place sa ne jucam de- a vati ascunselea
- ma ajuta sa strang rufele de pe sârmă ( eu le strâng, iar el le pune pe pat)
- uneori duce lucruri care sunt de aruncat la gunoi
- hainele de spalat le pune in cosul cu rufe murdare( fiind îndrumat)
- stie sa mănânce singur, dar se plictisește repede.
- uneori imita ca vorbeste la telefon
- nu ii place daca tin pe altcineva in brațe
-adesea vine sa il tin in brate
-ii place sa stie ca este cineva langa el mereu
- ii place cand trece trenul, nu se sperie când acesta face zgomot
-ii place in leagăn si pe tobogan.
- ii place sa se plimbe cu masina sa electrica, apasa pe butoane, pedala
In mare parte aceasta ar fi descrierea sa.
M ar ajuta tare mult un raspuns.
Va multumesc.
Băiețelul meu in varsta de 2, 2 ani ma îngrijorează din din cauza unor semne anume. Precizez ca a avut acces la desene de cand s a nascut, zilnic, nelimitat pana acum 5 zile Cand am oprit tv ul. Ce am observat îmbunătățit in acest timp: reușește sa puna piese in incastru, lucru pe care nici nu era interesat sa il faca. Cu ajutor, reușește sa puna piese in sortator( nu le nimerește din prima mereu) insa inainte nu ii prezenta interes, pur si simplu le arunca.
Stie sa puna inele pe stativ. Îi place sa foloseasca pix, creioane colorate pt a mazgali pe foaie si imi ofera si mie sa desenez cu el. Ii place sa deseneze cu creta pe tabla sau asfalt. Nu ii place sa se joace singur, dorește sa aiba pe cineva cu el.
Ii place si prin semne " te obliga " sa stai in 4 labe( ca un calut) iar el sa se urce pe tine si eventual sa si mergi.este f fercit.
Nu vorbeste, dar cand vrea ceva te ia de mana si insista daca nu te duci unde dorește.
Aspecte negative:
- nu răspunde la nume decat fff rar. Daca suntem in aceeasi camera nu răspunde. Daca eu sunt pe hol si el in camera, atunci reacționează. Daca el este afara, iar eu il strig de la balcon atunci reacționează.( adica întoarce capul)
-nu face contact vizual mereu
-nu vorbeste
- spune un singur cuvânt "mama"
- stie ca eu sunt mama, insa spune mama si la orice altceva sau alte persoane.
- nu face "pa" decat rar, desi inainte facea(nici in trecut nu făcea mereu)
- nu da pupici, desi inainte o făcea, dar la fel, nu mereu.
- nu indică cu degetul la cerere persoane sau obiecte.
- nu aduce la cerere obiecte familiare ( mașinuță, minge, etc)
-nu sta in mașină, desi in trecut statea ( sta doar la volan, ca joacă)
- nu este interesat cand ii spun poezii sau cântecele
- nu este interesat sa indice parti ale corpului
- nu este interesat sa imite onomatopee.
Aspecte pozitive:
-recunoaste incaltarile persoanelor din familie si ne da fiecăruia perechea sa
- cand ii spun sa mergem pa, stie ce urmează ( îmbrăcat, încălțat, etc)
-stie sa coboare scările
-stie drumurile obișnuite pe care le facem si uneori ma ghideaza unde sa mergem ( parc, la patiserie unde imi indica cu degetul ce sa ii cumpar).
- indică cu degetul cand vrea ceva
-daca ii indic ceva( o jucarie ) de cele mai multe ori se uita
-Sunt momente in care imita ce fac eu( scos limba, batut cu palma pe masa, daca ma dau cu balsam de buze si i-l ofer se da si el)
- am un rollon cu ulei esențial, cu care il dadeam pe talpi si piept. Dacă i-l ofer, face același lucru: imi cere sa il desfac si se da pe talpi si piept. Uneori ma da si pe mine.
-stie care sunt hainele mele. Mi le aduce. O dată a luat rochia de pe sarma si mi a adus o.
Stie care sunt hainele bunicii sale si i le aduce ( nu la cerere, cand vrea el spre ex sa iasă afara). Daca iau eu un obiect vestimentar de al bunicii, mi-l ia si i-l duce ei.
- îi place sa fie inconjurat de multa lume.
A avut contact mai mult cu adultii decat cu copiii.
- ii place sa fie bagat in seama de oamenii din jur.( gen sa fie aplaudat, laudat, observat)
-stie sa întoarcă paginile unei carti
- daca ii dau un pix, mazgaleste.
- stie locurile in care ii ascund suzeta.uneori o ia singur daca este in geanta mea( deschide buzunarul) daca nu e in buzunar scotoceste in geanta.( stie sa deschida fermoarul)
-cand e obosit si vrea sa doarmă se pune singur in patut.
-cand se uita la desene si se opreau, venea si ne solicita (non verbal ), ne tragea de mana.
- imi da telecomanda sa ii pun la desene
- ii place sa ne jucam de- a vati ascunselea
- ma ajuta sa strang rufele de pe sârmă ( eu le strâng, iar el le pune pe pat)
- uneori duce lucruri care sunt de aruncat la gunoi
- hainele de spalat le pune in cosul cu rufe murdare( fiind îndrumat)
- stie sa mănânce singur, dar se plictisește repede.
- uneori imita ca vorbeste la telefon
- nu ii place daca tin pe altcineva in brațe
-adesea vine sa il tin in brate
-ii place sa stie ca este cineva langa el mereu
- ii place cand trece trenul, nu se sperie când acesta face zgomot
-ii place in leagăn si pe tobogan.
- ii place sa se plimbe cu masina sa electrica, apasa pe butoane, pedala
In mare parte aceasta ar fi descrierea sa.
M ar ajuta tare mult un raspuns.
Va multumesc.
0 comentarii
Adaugă un comentariu / răspuns
Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Alte subiecte care v-ar putea interesa:
- 9Buna ziua am o fetita de 1.5 ani si de cateva luni o suspectez de autism
- 6Semne autism?
- 2Posibil autism?
- 1Bebeluș 10 luni flutura manutele
- 0Autism virtual
- 1Copil 1 an și 8 luni
- 1Autism sau copil normal?
- 5Copilul 1 an si 6 luni nu arata cu degetul
- 3Sunt foarte speriata
- 0Autism?
- 0Semne de autism?
- 1Autism
- 0Autism copil 1 an si 6 luni
- 0Băiețel 2 ani și 1 luna semne de autism
- 0Autism virtual sau nu?
- 1Semne autism..
- 2Autism? nu răspunde la nume când o strig!
- 4Baietel 16 luni - simptome din spectrul autist (TSA)?
Mai multe informații despre: copilul meu are autism? autism virtual
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și: