Dureri de oase (mâini, picioare, articulații)
Bună ziua. Sunt profesor pensionar, am 75 de ani. Am fost diagnosticat (inclusiv la Szeged: profesorul Barzo Pal) cu: spondiloză cervicală, lumbago, fractură vertebrală, în urma unor RMN-uri (cervical, toraco-lombar). Din cauza durerilor osoase puternice și persistente, am făcut o scintigrafie osoasă (prin care s-a eliminat suspiciunea de metastaze osoase), în cadrul căreia s-a constatat originea poroasă a modificărilor vertebrale, ceea ce trimitea la osteoporoză (deși examenul DEXA, efectual la Hiperdia, în Timișoara, constatase doar o osteopenie incipientă la șoldul stâng). Pentru a constata dacă nu e vorba despre o infecție, mi s-a indicat să fac hemoleucograma, VSH-ul și Proteina C reactivă. Toate trei au ieșit în limite și cu valori normale. A apărut și suspiciunea de TBC osos. Am făcut Quantiferon (a ieșit POZITIV) și Micobacterium (a ieșit NEGATIV). Suspiciunea de Tbc osos a căzut și ea. Am fost consultat și de către reumatolog, care mi-a pus diagnosticul: 1. Durere lombară joasă cu radiculopatie L4 stg. 2. Tasări vertebrale L3 și L4. 3. Condropatie grad III condili femurali genunchi bilateral. 4. Osteoporoză. Am urmat tratament cu: Viscalgic cu acid hialuronic și Gabaran, timp de câteva luni. La control, mi s-a recomandat să reiau Viscalgic după o pauză de 3 luni. După tratament m-am simțit mai bine, dar, de câteva săptămâni, am dureri persistente în oasele de la picioare și mâini, precum și la nivelul mîinilor (degete, articulații) și chiar al tălpilor. În plus, am destul de frecvent furnicături ale feței. Durerile osoase sunt puternice și îmi creează insomnii și un mare disconfort în timpul zilei. Precizez că am urmat (acum un an și jumătate) un tratament (Quetiapină și Tritico ) pentru depresie și anxietate. Mă obsedează gândul că am cancer osos (primar sau metastatic), din cauza durerilor mari de oase. Dorm cam 6-7 ore pe noapte (cu întreruperi), dar am avut situații în care am dormit doar o oră sau două. Am