Daca vrem ca ai nostri copii sa fie oameni fericiti si sanatosi, trebuie sa ne trezim!
03-02-2021
Terapeut Holistic Niculae Nicuşor (Mr. Nick)
Medicina naturista, complementara, alternativa

Există o tragedie tăcută care se dezvoltată zi de zi în casele noastre, şi se referă la cele mai preţioase bijuterii ale noastre: copiii noştri.
Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare! În ultimii 15 de ani, cercetătorii ne-au dat statistici din ce în ce mai alarmante privind o creştere acută şi constantă de îmbolnăvire mintală ale copilului care ajunge acum la proporţii de epidemie:
Statisticile nu mint:
• 1 din 5 copii au probleme de sănătate mintală.
• S-a observat o creştere de 43% a ADHD.
• S-a observat o creştere de 37% a depresiei adolescenţilor.
• S-a observat o creştere de 200% în rata sinuciderilor la copii de la 10 la 14 ani.
Ce se întâmplă şi ce facem greşit?
Copiii de astăzi sunt suprastimulați și au megacadouri de obiecte materiale, dar acestea sunt lipsite de fundamentele unei copilării sănătoase, cum ar fi:
• Părinți disponibili emoțional.
• Limite definite clar.
• Responsabilități.
• Nutriție echilibrată și somn corespunzător.
• Mișcare în general, dar mai ales în aer liber.
• Jocuri creative, interacţiune socială, oportunităţi de joc non-structurate şi spaţii pentru plictiseală.
În schimb, aceşti ultimii ani s-au umplut de copii cu:
• Părinți distrași digital.
• Părinți indulgenți și permisivi care-i lasă pe copiii "să conducă lumea" și să fie cei care pun regulile.
• Un sentiment de drept, de a merita totul fără a-l câștiga sau a fi responsabil pentru a-l obține.
• Somn inadecvat și mâncare dezechilibrată.
• Un stil de viaţă sedentar.
• Stimulare fără sfârșit, BONE TEHNOLOGICE, satisfacție instantanee și absența unor momente plictisitoare.
Ce să facem?
Dacă vrem ca ai noștri copii să fie oameni individuali fericiţi şi sănătoşi, trebuie să ne trezim şi să ne întoarcem la lucrurile de bază. Este încă posibil! Multe familii văd îmbunătăţiri imediate după săptămâni de punere în aplicare a următoarelor recomandări:
• Stabileşte limite şi aminteşte-ţi că tu eşti căpitanul bărcii. Copiii tăi se vor simţi mai în siguranţă să ştie că tu ai controlul cârmei.
• Oferă copiilor un stil de viață echilibrat, plin de ceea ce au nevoie copiii, nu numai de ceea ce vor. Nu-ţi fie frică să spui "nu" copiilor tăi dacă ceea ce vor ei nu este ceea ce au nevoie.
• Dă-le alimente nutritive și limitează mâncarea junk (fast-food).
• Petrece cel puțin o oră pe zi în aer liber făcând activități cum ar fi: ciclism, plimbare, pescuit, privit de păsări/insecte, baie de pădure.
• Bucuraţi-vă de o cină în familie zilnică fără telefoane inteligente sau tehnologie care le distrage atenţia.
• Joacă jocuri de masă ca o familie sau dacă copiii sunt foarte mici pentru jocuri de masă, lasă-te purtată de interesele lor și permite-le să fie cei care comandă în joc.
• Implică-ți copiii într-o sarcină sau muncă de casă în funcție de vârsta lor (aranjatul hainelor, al jucăriilor, să aducă mancarea, să pună masa, să hrănească câinele, etc.).
• Pune în aplicare o rutină de somn consistentă pentru a te asigura că copilul tău doarme suficient. Programul va fi şi mai important pentru copiii de vârsta școlară.
• Învățarea responsabilităților este independență. Nu-i proteja în exces împotriva tuturor frustrărilor sau a tuturor greşelilor. Să greșească îi va ajuta să dezvolte rezistență și să învețe să treacă peste provocările vieții.
• Nu încărca ghiozdanul copiilor tăi, nu purta tu ghiozdanul, nu-i face tema pe care a uitat-o, nu-i spăla farfuria și nici nu curăța coaja de banană sau coaja de portocală dacă o poate face singur (4-5 ani). În loc să le dăm peştele, învață-i să pescuiască.
• Învață-l să aştepte şi să amâne satisfacţia.
• Oferă oportunităţi pentru "plictiseală", deoarece plictiseala este momentul în care creativitatea se trezeşte. Nu te simţi responsabil pentru a menține în continuu copiii ocupați.
• Nu folosi tehnologia ca un leac pentru plictiseală, nici nu o oferi în prima secundă de inactivitate.
• Evită utilizarea tehnologiei în timpul meselor, în maşini, în restaurante, mall-uri. Folosește aceste momente ca oportunități de socializare, antrenând astfel creierul ca să știe cum să lucreze atunci când este în mod: "plictiseală".
• Ajută-l să creeze un "recipient de plictiseală" cu idei de activități pentru atunci când este plictisit.
• Să fie disponibil emoţional pentru a se conecta cu copiii şi să-i înveţe auto-reglementare şi aptitudini sociale.
• Închide telefoanele pe timp de noapte când copiii trebuie să meargă la culcare pentru a evita distragerea digitală.
• Transformă-te într-un regulator sau un antrenor emoţional al copiilor tăi. Învață-i să recunoască şi să-şi gestioneze propriile frustrări şi furia.
• Cât mai des mergeți la Biserică împreună și împărtășiți-i in fiecare duminică dacă au sub 7 ani.
• Ideal este ca atunci când îi împărtășiți, să se împărtășească si un adult: mama sau tata, fratele, sora mai mare.
• Învață-i să salute, să facă cu schimbul, să împartă fără să rămână cu ceva, să spună mulțumesc și te rog, să recunoască greșeala și să ceară scuze (nu-l obliga ), să fie un model al tuturor acestor valori care insuflă.
• Conectează-te emoţional - zâmbește, îmbrățișează, sărută, gâdilă, citește, dansează, sari, joacă sau mergi de-a bușilea cu el.
Teodor Ciurariu
Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare! În ultimii 15 de ani, cercetătorii ne-au dat statistici din ce în ce mai alarmante privind o creştere acută şi constantă de îmbolnăvire mintală ale copilului care ajunge acum la proporţii de epidemie:
Statisticile nu mint:
• 1 din 5 copii au probleme de sănătate mintală.
• S-a observat o creştere de 43% a ADHD.
• S-a observat o creştere de 37% a depresiei adolescenţilor.
• S-a observat o creştere de 200% în rata sinuciderilor la copii de la 10 la 14 ani.
Ce se întâmplă şi ce facem greşit?
Copiii de astăzi sunt suprastimulați și au megacadouri de obiecte materiale, dar acestea sunt lipsite de fundamentele unei copilării sănătoase, cum ar fi:
• Părinți disponibili emoțional.
• Limite definite clar.
• Responsabilități.
• Nutriție echilibrată și somn corespunzător.
• Mișcare în general, dar mai ales în aer liber.
• Jocuri creative, interacţiune socială, oportunităţi de joc non-structurate şi spaţii pentru plictiseală.
În schimb, aceşti ultimii ani s-au umplut de copii cu:
• Părinți distrași digital.
• Părinți indulgenți și permisivi care-i lasă pe copiii "să conducă lumea" și să fie cei care pun regulile.
• Un sentiment de drept, de a merita totul fără a-l câștiga sau a fi responsabil pentru a-l obține.
• Somn inadecvat și mâncare dezechilibrată.
• Un stil de viaţă sedentar.
• Stimulare fără sfârșit, BONE TEHNOLOGICE, satisfacție instantanee și absența unor momente plictisitoare.
Ce să facem?
Dacă vrem ca ai noștri copii să fie oameni individuali fericiţi şi sănătoşi, trebuie să ne trezim şi să ne întoarcem la lucrurile de bază. Este încă posibil! Multe familii văd îmbunătăţiri imediate după săptămâni de punere în aplicare a următoarelor recomandări:
• Stabileşte limite şi aminteşte-ţi că tu eşti căpitanul bărcii. Copiii tăi se vor simţi mai în siguranţă să ştie că tu ai controlul cârmei.
• Oferă copiilor un stil de viață echilibrat, plin de ceea ce au nevoie copiii, nu numai de ceea ce vor. Nu-ţi fie frică să spui "nu" copiilor tăi dacă ceea ce vor ei nu este ceea ce au nevoie.
• Dă-le alimente nutritive și limitează mâncarea junk (fast-food).
• Petrece cel puțin o oră pe zi în aer liber făcând activități cum ar fi: ciclism, plimbare, pescuit, privit de păsări/insecte, baie de pădure.
• Bucuraţi-vă de o cină în familie zilnică fără telefoane inteligente sau tehnologie care le distrage atenţia.
• Joacă jocuri de masă ca o familie sau dacă copiii sunt foarte mici pentru jocuri de masă, lasă-te purtată de interesele lor și permite-le să fie cei care comandă în joc.
• Implică-ți copiii într-o sarcină sau muncă de casă în funcție de vârsta lor (aranjatul hainelor, al jucăriilor, să aducă mancarea, să pună masa, să hrănească câinele, etc.).
• Pune în aplicare o rutină de somn consistentă pentru a te asigura că copilul tău doarme suficient. Programul va fi şi mai important pentru copiii de vârsta școlară.
• Învățarea responsabilităților este independență. Nu-i proteja în exces împotriva tuturor frustrărilor sau a tuturor greşelilor. Să greșească îi va ajuta să dezvolte rezistență și să învețe să treacă peste provocările vieții.
• Nu încărca ghiozdanul copiilor tăi, nu purta tu ghiozdanul, nu-i face tema pe care a uitat-o, nu-i spăla farfuria și nici nu curăța coaja de banană sau coaja de portocală dacă o poate face singur (4-5 ani). În loc să le dăm peştele, învață-i să pescuiască.
• Învață-l să aştepte şi să amâne satisfacţia.
• Oferă oportunităţi pentru "plictiseală", deoarece plictiseala este momentul în care creativitatea se trezeşte. Nu te simţi responsabil pentru a menține în continuu copiii ocupați.
• Nu folosi tehnologia ca un leac pentru plictiseală, nici nu o oferi în prima secundă de inactivitate.
• Evită utilizarea tehnologiei în timpul meselor, în maşini, în restaurante, mall-uri. Folosește aceste momente ca oportunități de socializare, antrenând astfel creierul ca să știe cum să lucreze atunci când este în mod: "plictiseală".
• Ajută-l să creeze un "recipient de plictiseală" cu idei de activități pentru atunci când este plictisit.
• Să fie disponibil emoţional pentru a se conecta cu copiii şi să-i înveţe auto-reglementare şi aptitudini sociale.
• Închide telefoanele pe timp de noapte când copiii trebuie să meargă la culcare pentru a evita distragerea digitală.
• Transformă-te într-un regulator sau un antrenor emoţional al copiilor tăi. Învață-i să recunoască şi să-şi gestioneze propriile frustrări şi furia.
• Cât mai des mergeți la Biserică împreună și împărtășiți-i in fiecare duminică dacă au sub 7 ani.
• Ideal este ca atunci când îi împărtășiți, să se împărtășească si un adult: mama sau tata, fratele, sora mai mare.
• Învață-i să salute, să facă cu schimbul, să împartă fără să rămână cu ceva, să spună mulțumesc și te rog, să recunoască greșeala și să ceară scuze (nu-l obliga ), să fie un model al tuturor acestor valori care insuflă.
• Conectează-te emoţional - zâmbește, îmbrățișează, sărută, gâdilă, citește, dansează, sari, joacă sau mergi de-a bușilea cu el.
Teodor Ciurariu
1 comentarii
Adaugă un comentariu / răspuns

Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Alte subiecte recente din această secțiune:
- 1Tulburare de opozitionism /sfidare
- 2Poate fi diagnosticul de tulburare in spectrul autist unul gresit?
- 3Autism sau intarziere in dezvoltare?
- 4Tulburare de comportament la copii
- 0Autism băiețel de 1 an si 7 luni? sunt foarte preocupata de comportamentul lui
- 1Autism- nu este sociabil și nu vorbeste
- 2Fetita de 4 ani neadaptarea și plangacioasa
- 1Fetita de 4 ani flutura din manute si sta pe varfuri posibil autism?
- 1Tulburare de comportament oare !?
- 2Intarziere vorbire 2 ani si 5 luni