Baietel 18 luni - autism sau nu?
Bună ziua! Sunt mama unui băiețel de 1 an jumatate și am semne de întrebare în legătură cu dezvoltarea lui.
Lucrurile care ma pun pe gânduri sunt urmatoarele:
- Da din cap stanga dreapta. Mișcarea aceasta o face foarte repede, nu încet. De cele mai multe ori face aceasta mișcare în prezenta altor persoane sau în locuri noi. În casa o face destul de rar dacă suntem doar noi parintii cu el.
- Nu arata cu degetul de la depărtare, dar arata cu degetul doar punând mana pe obiectul respectiv
- De cele mai multe ori când ii arat ceva cu degetul se uita la degetul meu și nu la obiectul arătat
- Când ieșim afara și vede luminițe (gen semnul de la farmacii) sta și se uita la câteva minute bune, menționez ca acasă nu se uita insistent la jucarii cu luminite
- Nu vorbește, doar mai spune "tata" când ii mai cerem noi
- Nu imita unele lucruri (de exemplu ridicarea mainilor), dar de exemplu când ii dau pufuleti ii pune întâi pe masa și apoi mănâncă, pentru ca eu atunci când nu ii dau pufuleti în mana ii pun pe masa și el sa ia de acolo
- Când dorește ceva care nu poate sa aducă în mana vine și ma ia de mana și ma duce la obiectul respectiv (de exemplu dacă vrea sa ne jucam cu o jucărie o aduce la mine, dar dacă vrea în balansoar ma duce de mana pana la el și apoi arata cu degetul pe el)
Lucrurile bune pe care le face:
- Are contact vizual
- Răspunde la nume
- Da pup, bate palma, aplauda și face "pa", toate la cerere
- Mănâncă cu lingura și bea apa din cana cu pai
- Executa unele comenzi (arunca la gunoi, da la cos mingea, etc.),
- Stie sa facă incastre, sa pună mingi/mașini pe tobogan, construiește turn din pahare etc.
- Dacă îl întreb unde e un anumit obiect îl cauta cu privirea
- Are obiecte din casa pe care le recunoaște, de exemplu dacă întreb unde e girafa merge la ea
- Dacă ii dau in mana pastila de detergent de la mașină de spălat vase stie sa meargă sa o pună în mașină de spălat și după știe sa apese pe butoane sa o pună în functiune
- Nu se joaca foarte mult timp cu o jucărie
- Nu avem probleme cu mâncarea
- Interacționează bine cu adultii dacă este băgat în seama de aceștia, cu copiii nu prea interacționează, dar menționez ca el este fricos
- Este foarte receptiv la orice zgomot, daca se aude ceva sau intra cineva în camera întoarce capul imediat
Ce părere aveți?
Avem programare la psiholog și psihiatru abia peste o săptămână.
Lucrurile care ma pun pe gânduri sunt urmatoarele:
- Da din cap stanga dreapta. Mișcarea aceasta o face foarte repede, nu încet. De cele mai multe ori face aceasta mișcare în prezenta altor persoane sau în locuri noi. În casa o face destul de rar dacă suntem doar noi parintii cu el.
- Nu arata cu degetul de la depărtare, dar arata cu degetul doar punând mana pe obiectul respectiv
- De cele mai multe ori când ii arat ceva cu degetul se uita la degetul meu și nu la obiectul arătat
- Când ieșim afara și vede luminițe (gen semnul de la farmacii) sta și se uita la câteva minute bune, menționez ca acasă nu se uita insistent la jucarii cu luminite
- Nu vorbește, doar mai spune "tata" când ii mai cerem noi
- Nu imita unele lucruri (de exemplu ridicarea mainilor), dar de exemplu când ii dau pufuleti ii pune întâi pe masa și apoi mănâncă, pentru ca eu atunci când nu ii dau pufuleti în mana ii pun pe masa și el sa ia de acolo
- Când dorește ceva care nu poate sa aducă în mana vine și ma ia de mana și ma duce la obiectul respectiv (de exemplu dacă vrea sa ne jucam cu o jucărie o aduce la mine, dar dacă vrea în balansoar ma duce de mana pana la el și apoi arata cu degetul pe el)
Lucrurile bune pe care le face:
- Are contact vizual
- Răspunde la nume
- Da pup, bate palma, aplauda și face "pa", toate la cerere
- Mănâncă cu lingura și bea apa din cana cu pai
- Executa unele comenzi (arunca la gunoi, da la cos mingea, etc.),
- Stie sa facă incastre, sa pună mingi/mașini pe tobogan, construiește turn din pahare etc.
- Dacă îl întreb unde e un anumit obiect îl cauta cu privirea
- Are obiecte din casa pe care le recunoaște, de exemplu dacă întreb unde e girafa merge la ea
- Dacă ii dau in mana pastila de detergent de la mașină de spălat vase stie sa meargă sa o pună în mașină de spălat și după știe sa apese pe butoane sa o pună în functiune
- Nu se joaca foarte mult timp cu o jucărie
- Nu avem probleme cu mâncarea
- Interacționează bine cu adultii dacă este băgat în seama de aceștia, cu copiii nu prea interacționează, dar menționez ca el este fricos
- Este foarte receptiv la orice zgomot, daca se aude ceva sau intra cineva în camera întoarce capul imediat
Ce părere aveți?
Avem programare la psiholog și psihiatru abia peste o săptămână.
2 comentarii
Menționez ca la vârsta de 1an si 2 luni i.am făcut și EGG care a ieșit normal.
Bazându-mă pe descrierea comportamentelor și a dezvoltării băiețelului tău, pare că există o combinație de puncte forte și domenii care ar putea necesita atenție suplimentară. Este important de menționat că fiecare copil se dezvoltă în ritmul său unic, iar variațiile în dezvoltare pot fi normale. Totuși, înțelegerea și observarea ta atentă a comportamentelor lui oferă o bază solidă pentru a lua decizii informate despre următorii pași.
Punctele forte pe care le-ai menționat, cum ar fi contactul vizual bun, răspunsul la nume, abilitatea de a executa comenzi simple, recunoașterea obiectelor și utilizarea unor gesturi comunicative, sunt semne pozitive ale dezvoltării sociale, cognitive și de limbaj.
Comportamentele care te preocupă, cum ar fi mișcarea rapidă a capului dintr-o parte în alta, interesul intens pentru anumite stimuli vizuali (cum ar fi luminițele), dificultățile de imitație și întârzierea în vorbire, pot fi explorate mai detaliat. Este posibil ca acestea să fie variante ale dezvoltării normale, dar în unele cazuri, pot indica nevoia de evaluare suplimentară.
Interacțiunea limitată cu alți copii și reactivitatea crescută la zgomote sunt, de asemenea, aspecte care merită atenție, dar acestea pot fi influențate de personalitatea individuală a copilului sau de nivelul său de confort în diferite medii.
În această situație, recomandările ar putea include:
1. Consultarea unui pediatru sau a unui specialist în dezvoltarea copilului: Este important să discuți observațiile tale cu un profesionist care poate oferi o evaluare cuprinzătoare a dezvoltării băiețelului tău. Aceasta poate include evaluări ale limbajului, dezvoltării motorii, sociale și emoționale.
2. Monitorizarea continuă a dezvoltării: Continuă să observi și să notezi progresele și provocările în dezvoltarea băiețelului tău. Aceste informații pot fi foarte utile pentru profesioniștii care îl evaluează.
3. Stimulare adecvată: Oferă-i băiețelului tău oportunități variate de joc și interacțiune, care să încurajeze dezvoltarea limbajului, a abilităților sociale și a coordonării motorii.
4. Interacțiune socială: Încurajează interacțiunile cu alți copii în medii controlate și pozitive, pentru a-i dezvolta abilitățile sociale.
5. Resurse și suport: În funcție de recomandările specialistului, poți explora resursele locale, cum ar fi terapia vorbirii, terapia ocupațională sau grupurile de suport pentru părinți.
Reține că fiecare copil este unic, iar ceea ce este normal pentru unul poate să nu fie pentru altul. Este esențial să te bazezi pe ghidarea și suportul profesioniștilor în sănătate și educație pentru a asigura cele mai bune oportunități de dezvoltare pentru băiețelul tău.
Punctele forte pe care le-ai menționat, cum ar fi contactul vizual bun, răspunsul la nume, abilitatea de a executa comenzi simple, recunoașterea obiectelor și utilizarea unor gesturi comunicative, sunt semne pozitive ale dezvoltării sociale, cognitive și de limbaj.
Comportamentele care te preocupă, cum ar fi mișcarea rapidă a capului dintr-o parte în alta, interesul intens pentru anumite stimuli vizuali (cum ar fi luminițele), dificultățile de imitație și întârzierea în vorbire, pot fi explorate mai detaliat. Este posibil ca acestea să fie variante ale dezvoltării normale, dar în unele cazuri, pot indica nevoia de evaluare suplimentară.
Interacțiunea limitată cu alți copii și reactivitatea crescută la zgomote sunt, de asemenea, aspecte care merită atenție, dar acestea pot fi influențate de personalitatea individuală a copilului sau de nivelul său de confort în diferite medii.
În această situație, recomandările ar putea include:
1. Consultarea unui pediatru sau a unui specialist în dezvoltarea copilului: Este important să discuți observațiile tale cu un profesionist care poate oferi o evaluare cuprinzătoare a dezvoltării băiețelului tău. Aceasta poate include evaluări ale limbajului, dezvoltării motorii, sociale și emoționale.
2. Monitorizarea continuă a dezvoltării: Continuă să observi și să notezi progresele și provocările în dezvoltarea băiețelului tău. Aceste informații pot fi foarte utile pentru profesioniștii care îl evaluează.
3. Stimulare adecvată: Oferă-i băiețelului tău oportunități variate de joc și interacțiune, care să încurajeze dezvoltarea limbajului, a abilităților sociale și a coordonării motorii.
4. Interacțiune socială: Încurajează interacțiunile cu alți copii în medii controlate și pozitive, pentru a-i dezvolta abilitățile sociale.
5. Resurse și suport: În funcție de recomandările specialistului, poți explora resursele locale, cum ar fi terapia vorbirii, terapia ocupațională sau grupurile de suport pentru părinți.
Reține că fiecare copil este unic, iar ceea ce este normal pentru unul poate să nu fie pentru altul. Este esențial să te bazezi pe ghidarea și suportul profesioniștilor în sănătate și educație pentru a asigura cele mai bune oportunități de dezvoltare pentru băiețelul tău.
Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Alte subiecte care v-ar putea interesa:
- 9Buna ziua am o fetita de 1.5 ani si de cateva luni o suspectez de autism
- 6Semne autism?
- 2Tulburări din spectrul autist??
- 5Autism băiețel de 3 ani - doar câteva cuvinte si cateva sunete
- 1Posibil autism?
- 5Autism sau copil normal la varsta lui
- 6Autism sau normalitate ?
- 2Fetita 1 an o suspectez de autism
- 0Întrebare... autism sau întârziere?
- 1Autism sau copil normal?
- 0Semne de autism?
- 3Posibil Asperger sau ADHD ?
- 1Autism sau retinere în dezvoltare
- 6Raspuns urgent, va rog! Copil de 4 luni suspect de autism
- 2Fetita de 3 ani si 3 luni da din manute si sta pe varfuri posibil autism?
- 1Semne autism..
- 3Autism? nu răspunde la nume când o strig!
- 1Autism- nu este sociabil și nu vorbeste
- 2Autism.. As dori să știu dacă băiețelul meu are autism
- 3Autism sau intarziere in dezvoltare?
Mai multe informații despre: copilul meu are autism?
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și: