Efectele muzicii asupra creierului la adolescenți

Cercetarea sugerează că lecÈ›iile de muzică potenÈ›ează aptitudinile răspunzătoare de succesul academic. Rezultatele au fost observate în timpul cursurilor de muzică incluse în programa È™colară, sugerându-se că pregătirea în cadrul È™colii accelerează dezvoltarea neuronală.
DeÈ™i orele de muzică sunt primele desfiinÈ›ate atunci când bugetul È™colar este insuficient, aceste rezultate subliniază rolul muzicii în programa de liceu. Cu toate că muzica nu intervine în deprinderea unor abilități corelate în mod direct cu majoritatea carierele noastre, rezultatele sugerează că muzica poate genera ceea ce profesorii numesc „a învăța cum să învățam”.
Nina Kraus, autorul studiului È™i director la Laboratorul de NeuroÈ™tiinÈ›e Auditive din Nowthwestern a selectat împreună cu echipa sa 40 de studenÈ›i în anul I de liceu din Chicago È™i i-a implicat într-un studiu care a pornit cu puÈ›in timp înainte de începerea È™colii. Ei au urmărit progresele acestora până în anul IV de liceu.
Aproximativ jumătate dintre studenÈ›i s-au înscris în grupuri de muzică È™i au luat cursuri de muzică instrumentală de două sau trei ori pe săptămână. Restul studenÈ›ilor s-au înscris în corpul ofiÈ›erilor de rezervă al juniorilor, pe o perioadă similară de timp, accentul aici fiind pus pe exerciÈ›iul fizic. Ambele grupuri frecventau aceleaÈ™i È™coli din cartiere cu venit mic.
Înregistrările cu electrozi realizate la începutul studiului È™i trei ani mai târziu au arătat că grupul de muzică a prezentat o evoluÈ›ie mai rapidă a răspunsului creierului la sunet. Mai mult decât atât, s-a demonstrat o sensibilitate prelungită È™i intensificată a creierului la detaliile sonore.
ToÈ›i participanÈ›ii la studiu È™i-au îmbunătățit abilitățile lingvistice legate de conÈ™tientizarea structurii sunetului, dar evoluÈ›ia a fost mai evidentă la cei care au participat la cursuri de muzică, comparativ cu corpul ofiÈ›erilor de rezervă.
Potrivit autorilor studiului, practicarea muzicii în liceu €este tot mai defavorizată din cauza deficitului de fonduri.
Procesarea detaliilor sunetului, importantă pentru abilitățile lingvistice, este limitată la copiii cu un nivel scăzut de trai. Prin urmare, este posibil ca educația muzicală să compenseze influența negativă asupra procesării sunetului.
Rezultatele studiului susÈ›in ideea conform căreia creierul adolescenÈ›ilor rămâne receptiv la a învăța È™i subliniază importanÈ›a procesului continuu de învățare È™i dezvoltare în timpul anilor de liceu.
Sursa: Medical Xpress
Data actualizare: 28-03-2019 | creare: 17-08-2015 | Vizite: 1920
Bibliografie
How music alters the teenage brain, link: https://medicalxpress.com/news/2015-07-music-teenage-brain.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Un implant unic le permite bolnavilor de scleroză laterală amiotrofică (ASL) să comunice
- Folosirea medicamentelor antiinflamatoare pentru reducerea durerilor acute poate avea consecințe nedorite pe termen lung
- Abordare inovatoare stimulează memoria spațială folosind VR și stimularea creierului
- Accesul în spații verzi de la o vârstă fragedă poate contribui la asigurarea unei bune dezvoltări cognitive
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni