Efectele muzicii asupra creierului la adolescenți
Conform unui nou studiu realizat la Universitatea Northwestern, cursurile de muzică începute în liceu ar putea îmbunătăți răspunsul creierului adolescenților la sunete și de asemenea, ar dezvolta aptitudinile lingvistice și auditive la aceștia.
Cercetarea sugerează că lecțiile de muzică potențează aptitudinile răspunzătoare de succesul academic. Rezultatele au fost observate în timpul cursurilor de muzică incluse în programa școlară, sugerându-se că pregătirea în cadrul școlii accelerează dezvoltarea neuronală.
Deși orele de muzică sunt primele desființate atunci când bugetul școlar este insuficient, aceste rezultate subliniază rolul muzicii în programa de liceu. Cu toate că muzica nu intervine în deprinderea unor abilități corelate în mod direct cu majoritatea carierele noastre, rezultatele sugerează că muzica poate genera ceea ce profesorii numesc „a învăța cum să învățam”.
Nina Kraus, autorul studiului și director la Laboratorul de Neuroștiințe Auditive din Nowthwestern a selectat împreună cu echipa sa 40 de studenți în anul I de liceu din Chicago și i-a implicat într-un studiu care a pornit cu puțin timp înainte de începerea școlii. Ei au urmărit progresele acestora până în anul IV de liceu.
Aproximativ jumătate dintre studenți s-au înscris în grupuri de muzică și au luat cursuri de muzică instrumentală de două sau trei ori pe săptămână. Restul studenților s-au înscris în corpul ofițerilor de rezervă al juniorilor, pe o perioadă similară de timp, accentul aici fiind pus pe exercițiul fizic. Ambele grupuri frecventau aceleași școli din cartiere cu venit mic.
Înregistrările cu electrozi realizate la începutul studiului și trei ani mai târziu au arătat că grupul de muzică a prezentat o evoluție mai rapidă a răspunsului creierului la sunet. Mai mult decât atât, s-a demonstrat o sensibilitate prelungită și intensificată a creierului la detaliile sonore.
Toți participanții la studiu și-au îmbunătățit abilitățile lingvistice legate de conștientizarea structurii sunetului, dar evoluția a fost mai evidentă la cei care au participat la cursuri de muzică, comparativ cu corpul ofițerilor de rezervă.
Potrivit autorilor studiului, practicarea muzicii în liceu este tot mai defavorizată din cauza deficitului de fonduri.
Procesarea detaliilor sunetului, importantă pentru abilitățile lingvistice, este limitată la copiii cu un nivel scăzut de trai. Prin urmare, este posibil ca educația muzicală să compenseze influența negativă asupra procesării sunetului.
Rezultatele studiului susțin ideea conform căreia creierul adolescenților rămâne receptiv la a învăța și subliniază importanța procesului continuu de învățare și dezvoltare în timpul anilor de liceu.
Sursa: Medical Xpress
Cercetarea sugerează că lecțiile de muzică potențează aptitudinile răspunzătoare de succesul academic. Rezultatele au fost observate în timpul cursurilor de muzică incluse în programa școlară, sugerându-se că pregătirea în cadrul școlii accelerează dezvoltarea neuronală.
Deși orele de muzică sunt primele desființate atunci când bugetul școlar este insuficient, aceste rezultate subliniază rolul muzicii în programa de liceu. Cu toate că muzica nu intervine în deprinderea unor abilități corelate în mod direct cu majoritatea carierele noastre, rezultatele sugerează că muzica poate genera ceea ce profesorii numesc „a învăța cum să învățam”.
Nina Kraus, autorul studiului și director la Laboratorul de Neuroștiințe Auditive din Nowthwestern a selectat împreună cu echipa sa 40 de studenți în anul I de liceu din Chicago și i-a implicat într-un studiu care a pornit cu puțin timp înainte de începerea școlii. Ei au urmărit progresele acestora până în anul IV de liceu.
Aproximativ jumătate dintre studenți s-au înscris în grupuri de muzică și au luat cursuri de muzică instrumentală de două sau trei ori pe săptămână. Restul studenților s-au înscris în corpul ofițerilor de rezervă al juniorilor, pe o perioadă similară de timp, accentul aici fiind pus pe exercițiul fizic. Ambele grupuri frecventau aceleași școli din cartiere cu venit mic.
Înregistrările cu electrozi realizate la începutul studiului și trei ani mai târziu au arătat că grupul de muzică a prezentat o evoluție mai rapidă a răspunsului creierului la sunet. Mai mult decât atât, s-a demonstrat o sensibilitate prelungită și intensificată a creierului la detaliile sonore.
Toți participanții la studiu și-au îmbunătățit abilitățile lingvistice legate de conștientizarea structurii sunetului, dar evoluția a fost mai evidentă la cei care au participat la cursuri de muzică, comparativ cu corpul ofițerilor de rezervă.
Potrivit autorilor studiului, practicarea muzicii în liceu este tot mai defavorizată din cauza deficitului de fonduri.
Procesarea detaliilor sunetului, importantă pentru abilitățile lingvistice, este limitată la copiii cu un nivel scăzut de trai. Prin urmare, este posibil ca educația muzicală să compenseze influența negativă asupra procesării sunetului.
Rezultatele studiului susțin ideea conform căreia creierul adolescenților rămâne receptiv la a învăța și subliniază importanța procesului continuu de învățare și dezvoltare în timpul anilor de liceu.
Sursa: Medical Xpress
Data actualizare: 28-03-2019 | creare: 17-08-2015 | Vizite: 1877
Bibliografie
How music alters the teenage brain, link: https://medicalxpress.com/news/2015-07-music-teenage-brain.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni