Efectele aplicațiilor mobile asupra copiilor
©
Autor: Redacția ROmedic
Dispozitivele mobile inteligente sunt astăzi la îndemâna oricui, ajungând să fie introduse de timpuriu È™i în viaÈ›a copilului. Impactul pe care îl pot avea asupra dezvoltării ulterioare a individului rămâne însă un subiect puternic dezbătut în spaÈ›iul È™tiinÈ›ific, cercetările aflându-se la momentul prezent încă în derulare.
O analiză recentă pe această temă a fost publicată în revista Pediatrics. Oamenii de È™tiință au adus în atenÈ›ia cititorilor efectele pe care le poate avea utilizarea aplicaÈ›iilor mobile la vârste fragede asupra evoluÈ›iei copilului. De multe ori, părinÈ›ii apelează la instrumente didactice digitale, care, spre deosebire de cele tradiÈ›ionale, le captează mai uÈ™or atenÈ›ia micuÈ›ilor.
Media interactive – e-books sau aplicaÈ›iile de tipul „learn-to-read” – sunt tot mai frecvent introduse în procesul educaÈ›ional al copilului, însă cercetătorii le recomandă părinÈ›ilor să le evite până la vârsta preÈ™colară a micuÈ›ilor. Studiile au demonstrat că, până la vârsta de doi ani jumătate, copilul asimilează cel mai eficient informaÈ›iile prin contact direct cu lumea înconjurătoare, nu prin intermediul unui ecran.
De asemenea, prezenta analiză atrage atenÈ›ia asupra faptului că, în ciuda potenÈ›ialelor beneficii de natură educaÈ›ională pe care le oferă un dispozitiv tehnologic, poate afecta capacitatea de autoreglare psihologică a viitorului adult.
Totodată, cercetătorii au constatat că părinÈ›ii apelează la aplicaÈ›iile mobile nu numai în scopuri didactice, dar È™i pentru a-i oferi copilului o preocupare sau pentru a-l calma. Astfel, apare întrebarea: dacă aplicaÈ›iile mobile sunt utilizate frecvent ca instrumente de distragere a copilului mic, va mai fi capabil ulterior să-È™i dezvolte propriul mecanism de autoreglare psihologică?
Studiile anterioare au demonstrat că între timpul petrecut de copil în faÈ›a televizorului È™i capacitățile sale de a interacÈ›iona cu persoanele din jur există un raport invers proporÈ›ional: cu cât stă mai mult în compania unui ecran, cu atât va fi mai antisocial. Comunicarea È™i empatia sunt dezvoltate în timp, prin contact direct cu mediul înconjurător È™i, potrivit cercetătorilor, dispozitivele tehnologice introduse prea devreme în viaÈ›a copilului pot influenÈ›a în mod negativ evoluÈ›ia firească pe care trebuie să o parcurgă.
Sursa: Pediatrics
O analiză recentă pe această temă a fost publicată în revista Pediatrics. Oamenii de È™tiință au adus în atenÈ›ia cititorilor efectele pe care le poate avea utilizarea aplicaÈ›iilor mobile la vârste fragede asupra evoluÈ›iei copilului. De multe ori, părinÈ›ii apelează la instrumente didactice digitale, care, spre deosebire de cele tradiÈ›ionale, le captează mai uÈ™or atenÈ›ia micuÈ›ilor.
Media interactive – e-books sau aplicaÈ›iile de tipul „learn-to-read” – sunt tot mai frecvent introduse în procesul educaÈ›ional al copilului, însă cercetătorii le recomandă părinÈ›ilor să le evite până la vârsta preÈ™colară a micuÈ›ilor. Studiile au demonstrat că, până la vârsta de doi ani jumătate, copilul asimilează cel mai eficient informaÈ›iile prin contact direct cu lumea înconjurătoare, nu prin intermediul unui ecran.
De asemenea, prezenta analiză atrage atenÈ›ia asupra faptului că, în ciuda potenÈ›ialelor beneficii de natură educaÈ›ională pe care le oferă un dispozitiv tehnologic, poate afecta capacitatea de autoreglare psihologică a viitorului adult.
Totodată, cercetătorii au constatat că părinÈ›ii apelează la aplicaÈ›iile mobile nu numai în scopuri didactice, dar È™i pentru a-i oferi copilului o preocupare sau pentru a-l calma. Astfel, apare întrebarea: dacă aplicaÈ›iile mobile sunt utilizate frecvent ca instrumente de distragere a copilului mic, va mai fi capabil ulterior să-È™i dezvolte propriul mecanism de autoreglare psihologică?
Studiile anterioare au demonstrat că între timpul petrecut de copil în faÈ›a televizorului È™i capacitățile sale de a interacÈ›iona cu persoanele din jur există un raport invers proporÈ›ional: cu cât stă mai mult în compania unui ecran, cu atât va fi mai antisocial. Comunicarea È™i empatia sunt dezvoltate în timp, prin contact direct cu mediul înconjurător È™i, potrivit cercetătorilor, dispozitivele tehnologice introduse prea devreme în viaÈ›a copilului pot influenÈ›a în mod negativ evoluÈ›ia firească pe care trebuie să o parcurgă.
Sursa: Pediatrics
Data actualizare: 26-06-2018 | creare: 05-02-2015 | Vizite: 1802
Bibliografie
Mobile and interactive media use by young children: The good, the bad and the unknown, link: https://medicalxpress.com/news/2015-01-mobile-interactive-media-young-children.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Jocurile video pot ajuta copiii să își îmbunătățească unele abilități cognitive, sugerează un studiu
- Un studiu oferă o explicație asupra caracterului sezonier al creșterii și greutății copiilor
- Otita poate fi declanșată de infecțiile virale nazale
- Cum influențează un mediu social advers sănătatea copiilor?
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum