De ce învățarea lucrurilor noi este mai provocatoare pentru persoanele în vârstă

©

Autor:

De ce învățarea lucrurilor noi este mai provocatoare pentru persoanele în vârstă
O teză doctorală recent realizată de Pernilla Andersson la Universitatea Örebro investighează de ce învățarea de informații noi devine mai dificilă pe măsură ce îmbătrânim, concentrându-se pe rolul interferenței proactive în memoria de lucru. Interferența proactivă apare atunci când informațiile vechi și irelevante interferează cu capacitatea noastră de a procesa și reține informații noi. Studiul a constatat că abilitatea de a controla această interferență scade odată cu vârsta, contribuind la declinul memoriei de lucru la persoanele în vârstă.
Cercetările au arătat că schimbările în structura și funcția creierului sunt asociate cu această scădere a capacității. Mai exact, persoanele în vârstă cu dificultăți de memorie prezintă o comunicare mai slabă între diferite regiuni cerebrale, din cauza calității reduse a fibrelor neuronale care le conectează. De asemenea, micșorarea hipocampului - a o zonă crucială pentru memorie - este legată de un risc crescut de interferență proactivă. Hipocampul joacă un rol esențial în contextualizarea informațiilor și evenimentelor, iar degradarea sa afectează capacitatea de a gestiona interferența informațională.

Descoperirile subliniază faptul că declinul memoriei legat de vârstă nu este uniform; există o variație semnificativă între indivizi, unii menținând performanțe cognitive similare cu ale persoanelor mai tinere. Deși nu există recomandări concrete pentru reducerea riscului de deficiențe de memorie asociate cu vârsta, unele studii sugerează că practicile de mindfulness pot avea un efect benefic asupra controlului interferenței proactive.

Acest studiu contribuie la o mai bună înțelegere a modului în care îmbătrânirea afectează memoria și învățarea, evidențiind importanța conexiunilor neuronale și a structurii hipocampului în menținerea funcțiilor cognitive. Cercetări viitoare ar putea explora metode de intervenție pentru a conserva sau îmbunătăți aceste conexiuni, cu scopul de a reduce impactul îmbătrânirii asupra memoriei de lucru.

sursa: News Medical
foto: Pernilla Anderssons, Örebro University

Data actualizare: 18-10-2024 | creare: 18-10-2024 | Vizite: 214
Bibliografie
Understanding how aging impacts memory and learning, link: https://www.news-medical.net/news/20241015/Understanding-how-aging-impacts-memory-and-learning.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
  • Metoda Feynman – 3 pași pentru a aprofunda un subiect nou
  • Adulții ar putea învăța o limbă străină sau să cânte la un instrument muzical la fel de ușor ca în copilărie
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum