Cum putem evita efectele negative ale obiectificării corpului feminin în rețelele de socializare?
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu realizat de Universitatea de Stat din Washington a investigat impactul negativ pe care îl au imaginile idealizate ale influencerilor din domeniul fitness asupra sănătății mintale, în special a femeilor tinere. Publicată în jurnalul Health Communication, cercetarea sugerează că efectele nefaste ale acestor imagini pot fi atenuate prin adăugarea unor mesaje scurte de apreciere a corpului, cum ar fi „IubeÈ™te-È›i corpul. Vezi ce poate face.”
Jessica Willoughby, autorul principal al studiului È™i profesor asociat la WSU's Murrow College of Communication, împreună cu candidata la doctorat Leticia Couto, au realizat un experiment pe un eÈ™antion de 200 de femei cu vârsta de facultate. Participantele au fost expuse la diferite seturi de postări Instagram ale unor influenceri de fitness cu milioane de urmăritori. Unele imagini erau „obiectificate”, concentrându-se pe părÈ›i ale corpului, în timp ce altele erau mai neutre, prezentând influencerii în ipostaze legate de exerciÈ›ii fizice. Unele dintre aceste postări conÈ›ineau È™i mesaje de apreciere a corpului.
Studiul a constatat că mesajele de apreciere a corpului, chiar È™i atunci când erau asociate cu imagini obiectificate, aveau un impact pozitiv asupra compasiunii de sine È™i a perspectivei participanÈ›ilor asupra propriilor corpuri în acel moment. Cu toate acestea, nu s-a observat nicio legătură cu îmbunătățirea stimei de sine sau a aprecierii pe termen lung a corpului.
Conform lui Willoughby, aceste descoperiri sunt încurajatoare, deoarece compasiunea de sine poate fi un factor de protecÈ›ie mai puternic decât stima de sine. Ea sugerează că, pe termen scurt, acest tip de mesaje ar putea servi ca un factor de protecÈ›ie È™i deschide calea pentru alte tipuri de intervenÈ›ii în comunicarea despre sănătate. De exemplu, tinerelor femei care vizionează frecvent acest tip de conÈ›inut li se pot oferi È™i alte postări care să le încurajeze să îÈ™i vadă corpurile într-un mod pozitiv.
Cu toate acestea, studiul se limitează la efectele pe termen scurt È™i nu abordează impactul cumulativ al expunerii repetate la aceste imagini. Cercetătorii recomandă ca influencerii să includă mai multe mesaje de apreciere a corpului în postările lor sau, ideal, să publice mai puÈ›ine imagini supra-idealizate È™i obiectificate sexual.
sursa: News Medical
foto: WSU Insider (Image by Pexels from Pixabay)
Jessica Willoughby, autorul principal al studiului È™i profesor asociat la WSU's Murrow College of Communication, împreună cu candidata la doctorat Leticia Couto, au realizat un experiment pe un eÈ™antion de 200 de femei cu vârsta de facultate. Participantele au fost expuse la diferite seturi de postări Instagram ale unor influenceri de fitness cu milioane de urmăritori. Unele imagini erau „obiectificate”, concentrându-se pe părÈ›i ale corpului, în timp ce altele erau mai neutre, prezentând influencerii în ipostaze legate de exerciÈ›ii fizice. Unele dintre aceste postări conÈ›ineau È™i mesaje de apreciere a corpului.
Studiul a constatat că mesajele de apreciere a corpului, chiar È™i atunci când erau asociate cu imagini obiectificate, aveau un impact pozitiv asupra compasiunii de sine È™i a perspectivei participanÈ›ilor asupra propriilor corpuri în acel moment. Cu toate acestea, nu s-a observat nicio legătură cu îmbunătățirea stimei de sine sau a aprecierii pe termen lung a corpului.
Conform lui Willoughby, aceste descoperiri sunt încurajatoare, deoarece compasiunea de sine poate fi un factor de protecÈ›ie mai puternic decât stima de sine. Ea sugerează că, pe termen scurt, acest tip de mesaje ar putea servi ca un factor de protecÈ›ie È™i deschide calea pentru alte tipuri de intervenÈ›ii în comunicarea despre sănătate. De exemplu, tinerelor femei care vizionează frecvent acest tip de conÈ›inut li se pot oferi È™i alte postări care să le încurajeze să îÈ™i vadă corpurile într-un mod pozitiv.
Cu toate acestea, studiul se limitează la efectele pe termen scurt È™i nu abordează impactul cumulativ al expunerii repetate la aceste imagini. Cercetătorii recomandă ca influencerii să includă mai multe mesaje de apreciere a corpului în postările lor sau, ideal, să publice mai puÈ›ine imagini supra-idealizate È™i obiectificate sexual.
sursa: News Medical
foto: WSU Insider (Image by Pexels from Pixabay)
Data actualizare: 01-11-2023 | creare: 01-11-2023 | Vizite: 522
Bibliografie
Body appreciation messages can offset negative impact of objectified fitness influencer images, link: https://www.news-medical.net/news/20231030/Body-appreciation-messages-can-offset-negative-impact-of-objectified-fitness-influencer-images.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Altruiștii nu sunt apreciați la locul de muncă
- Creșterea nivelului de testosteron îi face pe adolescenți să fie nerăbdători
- Privirea copacilor poate scădea nivelul de stres, chiar dacă te afli în oraș
- Un antipsihotic folosit în tratamentul schizofreniei ar putea fi util în tratamentul depresiei la adulții care nu au răspuns la tratamentele standard
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum