Creierul bebelușului interacționează cu cel al adultului în timpul jocului
Autor: Teodorescu Mihai
Conexiunea resimțită de adulți în timpul jocului cu un bebeluș ar putea fi explicată de cercetările recente.
Oamenii de știință de la Universitatea Princeton au realizat prima cercetare în care a fost analizat modul în care creierul bebelușului și al adultului interacționează în timpul jocului. Anchetatorii au descoperit asemănări măsurabile în activitatea neuronală în aceleași regiuni ale creierului. Comparativ cu studiile anterioare, ce implicau scanarea creierului adulților cu tomografie prin rezonanță magnetică în ședințe separate, actuala cercetare s-a bazat pe datele obținute de la înregistrări efectuate simultan.
„Cercetările anterioare au arătat că creierele adulților se sincronizează atunci când se uită la filme și ascultă povești, dar nu se știu foarte multe despre cum se dezvoltă sincronizarea neurală în primii ani de viață”, a spus Elise Piazza, cercetător asociat în Institutul de neuroștiință Princeton. Cercetătorii au reușit să înregistreze coordonarea neurală între bebeluși și un adult folosind un nou sistem de neuroimagistică dual. Tehnologia utilizează spectroscopia funcțională cu infraroșu pentru a înregistra oxigenarea în sânge ca indicator al activității neuronale.
Cercetătorii au folosit un adult examinator și un număr de 18 copii pentru a realiza studiul. Experimentul oamenilor de știință a fost împărțit în două porțiuni. În prima porțiune, examinatorul a interacționat în mod direct cu copilul, în timp ce acesta stătea pe picioarele părintelui. În partea a doua experimentatorul a discutat cu un alt adult, în timp ce copilul se juca cu părintele său. Anchetatorii au colectat date din zonele creierului implicate în procesarea limbajului, înțelegerea perspectivelor altor oameni și predicție.
Rezultatele studiului au arătat că există o sincronizare evidentă între creierul adultului și al copilului în timpul sesiunilor realizate în prima parte a experimentului. Zonele din creier sincronizate cu cele ale adultului sunt cunoscute ca fiind implicate în înțelegerea lumii la nivel înalt, ceea ce ar putea ajuta copiii la decodificarea sensului general al poveștii sau la analiza motivelor pentru care adulții le citesc o poveste. Rezultatele demonstrează, totodată, faptul că îndepărtarea adultului de copil duce la pierderea legăturii neuronale.
În cadrul studiului au fost evidențiate cuplaje puternice în cortexul prefrontal, implicat în învățare, planificare și funcționare executivă, porțiune din creier despre care cercetătorii credeau că este subdezvoltat în primii ani de viață. „Am fost surprinși să constatăm că creierul sugarului conducea adesea creierul adult cu câteva secunde, ceea ce sugerează că bebelușii nu primesc doar pasiv aportul, dar îi pot îndruma totodată pe adulți spre următorul lucru pe care aceștia se vor concentra.”
sursa: EurekAlert
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Reducerea abilităților cognitive nu este întotdeauna un semn al bolii Alzheimer
- De ce nu ne putem gâdila singuri? Iată explicația științifică
- Tiparele regulate de activitate fizică mențin o bună sănătate psihică la bătrânețe
- Noi perspective în tratamentul glioblastomului: atacarea tumorilor cerebrale din multiple unghiuri
- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni