Copilul petrece timpul în fața ecranului? Beneficiile sociale ar putea depăși problemele comportamentale

Copilul petrece timpul în fața ecranului? Beneficiile sociale ar putea depăși problemele comportamentale

©

Autor:

Copilul petrece timpul în fața ecranului? Beneficiile sociale ar putea depăși problemele comportamentale
Timpul petrecut în faÈ›a ecranelor de către È™colari reduce riscul acestora de a dezvolta tulburări de atenÈ›ie, de a avea un somn tulburat sau note mai slabe la È™coală, sugerează un nou studiu.
Cercetarea, publicată în revista PLOS ONE, a dezvăluit, de asemenea, un potenÈ›ial pozitiv pentru dispozitivele electronice: copiii care petreceau mai mult timp în faÈ›a ecranelor aveau mai mulÈ›i prieteni apropiaÈ›i.

Pentru lucrarea actuală, cercetătorii au evaluat datele provenite de la aproximativ 12.000 de copii de 9 È™i 10 ani, folosind pentru evaluarea dezvoltării cognitive È™i a creierului chestionare, rapoarte ale părinÈ›ilor cu privire la problemele comportamentale È™i evaluări ale sănătății mintale. Conform datelor, băieÈ›ii petreceau în medie cu aproximativ 45 mai multe minute zilnic în faÈ›a ecranelor, comparativ cu fetele, depășind aproape cinci ore zilnic în weekend È™i patru ore în timpul săptămânii.

BăieÈ›ii È™i fetele foloseau timpul petrecut în faÈ›a ecranului în mod diferit, băieÈ›ii petrecând de două ori mai mult timp cu jocurile video, în timp ce fetele petreceau mai mult timp interacÈ›ionând în social media. Datele, colectate înainte de pandemia COVID-19, nu au inclus timpul asociat cu învățarea online. La fel ca È™i studiile anterioare, cercetarea a constatat că adolescenÈ›ii care petreceau mai mult timp în faÈ›a ecranelor tindeau să doarmă mai rău, obÈ›ineau note mai slabe È™i arătau comportamente mai „externalizante”. Cu toate acestea, comparativ cu alÈ›i factori care le modelează viaÈ›a, influenÈ›a timpului pe ecran a fost redusă.

De exemplu, statutul socioeconomic al unui copil a avut un impact de 2,5 ori mai mare asupra unor astfel de rezultate comportamentale. Dintre toate influenÈ›ele evaluate, timpul petrecut în faÈ›a ecranului a reprezentat doar aproximativ 2% din variaÈ›ia dintre copii în rezultatele măsurate. „O serie de lucrări din ultimii ani au sugerat că timpul în faÈ›a unui ecran ar putea fi dăunător pentru copii, dar au existat È™i unele recenzii care sugerează că aceste efecte negative au fost supraestimate, ele nefiind îngrijorătoare”, a declarat autorul principal John Hewitt.

DeÈ™i sunt necesare mai multe cercetări, s-ar putea ca modul în care este petrecut timpul în faÈ›a ecranului să conteze mai mult decât cantitatea. De exemplu, cercetările anterioare au arătat că jocurile video jucate cu alÈ›ii pot favoriza relaÈ›iile de prietenie, în special pentru băieÈ›i. Deoarece noul studiu s-a referit doar la tinerii în vârstă de 9 È™i 10 ani, constatările nu se aplică neapărat copiilor mai mari.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 16-09-2021 | creare: 16-09-2021 | Vizite: 422
Bibliografie
Screen time only mildly linked to behavioral problems, but may have social benefits, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/09/210910121703.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Două ore de utilizare pasivă sau activă a dispozitivelor cu ecran poate afecta sănătatea mintală a tinerilor
  • Timpul petrecut jucând jocuri video poate îmbunătăți performanÈ›ele È™colare ale copiilor
  • Doar 50% dintre părinÈ›i È™tiu că expunerea la ecrane afectează vederea copiilor
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum