Consumul cofeinei influențează comportamentul la cumpărături
©
Autor: Domșa Dariana
Consumul unei cafele sau a unei alte băuturi bogate în cofeină înainte de a merge la cumpărături determină achiziția a mai multor produse și implicit creșterea cheltuielilor, potrivit unui studiu internațional la care au participat cercetători din centre universitare și medicale de renume de pe glob, inclusiv de la Universitatea din Florida de Sud.
În cadrul studiului, cercetătorii au examinat efectele consumului a 30-100 mg de cofeină, un interval mediu al cofeinei regăsite în majoritatea băuturilor, asupra comportamentului la cumpărături. Participanții la studiu, aproximativ 300 de persoane, au primit înainte de a intra la cumpărături fie o ceașcă de cafea cu cofeină, fie apă sau cafea fără cofeină. La finalizarea cumpărăturilor, cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat cafea cu cofeină au cheltuit sume semnificative mai mari de bani.
Cofeina a afectat, de asemenea, tipul de articole cumpărate din magazine, persoanele care au consumat cafea cu cofeină achiziționând un număr mai mare de articole hedonice (care promovează plăcerea), cum ar fi lumânări parfumate sau parfumuri.
Autorii menționează că actuala cercetare ar putea fi extinsă în mai multe domenii și în diferite direcții. De exemplu, cercetări viitoare ar putea documenta dacă anumite variabile, precum consumul unei prăjituri în timpul consumului de cafea sau alte elemente ambientale, ar putea influența, de asemenea, comportamentul cumpărătorilor.
sursa: Science Daily
În cadrul studiului, cercetătorii au examinat efectele consumului a 30-100 mg de cofeină, un interval mediu al cofeinei regăsite în majoritatea băuturilor, asupra comportamentului la cumpărături. Participanții la studiu, aproximativ 300 de persoane, au primit înainte de a intra la cumpărături fie o ceașcă de cafea cu cofeină, fie apă sau cafea fără cofeină. La finalizarea cumpărăturilor, cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat cafea cu cofeină au cheltuit sume semnificative mai mari de bani.
Cofeina a afectat, de asemenea, tipul de articole cumpărate din magazine, persoanele care au consumat cafea cu cofeină achiziționând un număr mai mare de articole hedonice (care promovează plăcerea), cum ar fi lumânări parfumate sau parfumuri.
Autorii menționează că actuala cercetare ar putea fi extinsă în mai multe domenii și în diferite direcții. De exemplu, cercetări viitoare ar putea documenta dacă anumite variabile, precum consumul unei prăjituri în timpul consumului de cafea sau alte elemente ambientale, ar putea influența, de asemenea, comportamentul cumpărătorilor.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 25-07-2022 | creare: 25-07-2022 | Vizite: 347
Bibliografie
Drinking a coffee before shopping leads to increased spending, https://www.sciencedaily.com/releases/2022/07/220720102537.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Consumul îndelungat de medicamente pentru insomnie nu îmbunătăţeşte calitatea somnului
- Activitatea umană este cel mai mare factor de omogenizare a comunităților de plante
- Cum ar putea schimbările climatice să ne afecteze sistemul imunitar
- Un nou produs celular ar putea facilita vindecarea rănilor ischemice fără cicatrici
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum