Cititul cu voce tare ar putea îmbunătății performanțele școlare ale copiilor
Conform unui studiu al Universității din Australia de Sud, cititul cu voce tare de către părinți ar putea să tripleze performanțele copiilor la școală, în special pe ale celor neglijați. Cercetarea a fost axată pe copiii ce fuseseră abuzați sau neglijați, explorând felul în care traumele anterioare le afectează viața.
Faptul că cititul cu voce tare, în special în cazul elevilor de clase primare, ajută la dezvoltarea academică este bine-cunoscut de mult timp, însă acesta este primul studiu ce se concentrează pe copiii ce au suferit abuzuri.
În Australia, părinții a cel puțin 300.000 de copii cu vârste de până la 17 au primit măcar un avertisment de la autoritățile pentru protecția copilului. În plus, aproximativ o treime din cazuri sunt investigate de autorități, iar 50.000 experimentaseră abuzuri și neglijări încadrate ca fiind „substanțiale”.
Cercetătorul-șef și profesor la Universitate, Leonie Segal, afirmă că un început școlar bun poate însemna un succes academic pe viitor. Acesta sfătuiește părinții să le ofere copiilor suport emoțional, social și psihic încă dinainte să înceapă școala. „Cititul cu voce tare poate duce la rezultate bune pentru copii. Este o experiență ce unește copii și părinții, iar prin expunerea la cuvinte noi și povești, contribuie direct la dezvoltarea lor”, spune acesta.
Eșantionul de studiu a fost compus din 65.000 de copii de 5-6 ani, dintre care 3.414 au fost identificați ca fiind vulnerabili din cauza abuzului.
Din rezultatul studiului a reieșit și că cea mai vulnerabilă categorie de copii a fost reprezentată de băieți, în special cei cu antecedente familiale, mai ales în contextul în care, cel puțin din punct de vedere al dezvoltării, cercetătorii i-au descris ca fiind în urma fetelor.
În afara concluziei principale, și anume importanța cititul cu voce tare de către părinți, studiul a propus și o soluție pentru această situație nefavorabilă în care se află unii copii. Conform echipei, egalizarea raportului între femeile și bărbații angajați pe post de învățători la clasele primare ar putea ameliora efectele traumelor ce afectează băieții abuzați domestic.
„Toți copiii merită șansa unui viitor strălucit. Nu trebuie să îi neglijăm pe cei vulnerabili.”, a spus profesorul, concluzionând.
sursa: News Medical
foto: University of South Australia
Faptul că cititul cu voce tare, în special în cazul elevilor de clase primare, ajută la dezvoltarea academică este bine-cunoscut de mult timp, însă acesta este primul studiu ce se concentrează pe copiii ce au suferit abuzuri.
În Australia, părinții a cel puțin 300.000 de copii cu vârste de până la 17 au primit măcar un avertisment de la autoritățile pentru protecția copilului. În plus, aproximativ o treime din cazuri sunt investigate de autorități, iar 50.000 experimentaseră abuzuri și neglijări încadrate ca fiind „substanțiale”.
Cercetătorul-șef și profesor la Universitate, Leonie Segal, afirmă că un început școlar bun poate însemna un succes academic pe viitor. Acesta sfătuiește părinții să le ofere copiilor suport emoțional, social și psihic încă dinainte să înceapă școala. „Cititul cu voce tare poate duce la rezultate bune pentru copii. Este o experiență ce unește copii și părinții, iar prin expunerea la cuvinte noi și povești, contribuie direct la dezvoltarea lor”, spune acesta.
Eșantionul de studiu a fost compus din 65.000 de copii de 5-6 ani, dintre care 3.414 au fost identificați ca fiind vulnerabili din cauza abuzului.
Din rezultatul studiului a reieșit și că cea mai vulnerabilă categorie de copii a fost reprezentată de băieți, în special cei cu antecedente familiale, mai ales în contextul în care, cel puțin din punct de vedere al dezvoltării, cercetătorii i-au descris ca fiind în urma fetelor.
În afara concluziei principale, și anume importanța cititul cu voce tare de către părinți, studiul a propus și o soluție pentru această situație nefavorabilă în care se află unii copii. Conform echipei, egalizarea raportului între femeile și bărbații angajați pe post de învățători la clasele primare ar putea ameliora efectele traumelor ce afectează băieții abuzați domestic.
„Toți copiii merită șansa unui viitor strălucit. Nu trebuie să îi neglijăm pe cei vulnerabili.”, a spus profesorul, concluzionând.
sursa: News Medical
foto: University of South Australia
Data actualizare: 11-03-2022 | creare: 11-03-2022 | Vizite: 448
Bibliografie
Reading aloud can increase a child's resilience at school, study shows, link: https://www.news-medical.net/news/20220308/Reading-aloud-can-increase-a-childs-resilience-at-school-study-shows.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni