Cercetătorii australieni dezvăluie secrete moleculare cruciale ale îmbătrânirii în celule

Cercetătorii de la University of Queensland au descoperit secrete moleculare cruciale ale îmbătrânirii în celule, deschizând calea către îmbunătățirea calității vieții pe măsură ce oamenii îmbătrânesc. Studiul, publicat în revista Cell Metabolism, a fost condus de Dr. Christian Nefzger de la Institutul pentru Biosciențe Moleculare al UQ, cu contribuții importante de la Dr. Ralph Patrick și Dr. Marina Naval-Sanchez.
Echipa de cercetare a analizat seturi de date moleculare de la oameni și șoareci, comparând activitatea genelor implicate în procesele de dezvoltare și îmbătrânire în diferite grupe de vârstă. Ei au urmărit activitatea regulatorului maestru, Proteina Activatoare 1 (AP-1), care activează progresiv genele adulte, în timp ce reduce activitatea genelor „de viață timpurie” implicate în dezvoltare, un proces constant între tipurile de celule și pe parcursul diferitelor etape ale vieții.

Studiul a arătat că acest proces în celule este predictibil pe măsură ce oamenii maturizează, și este influențat de procesele de stres și inflamatorii, precum și de o proteină din sânge care crește odată cu vârsta. Aceasta poate duce la modificări previzibile ale îmbătrânirii prin reducerea activității genelor active în primele etape ale vieții.

Dr. Patrick a subliniat că pentru a aborda bolile asociate cu îmbătrânirea, cum ar fi boala Alzheimer, tulburările metabolice ale ficatului și accidentul vascular cerebral, cercetătorii trebuie mai întâi să înțeleagă procesul care provoacă îmbătrânirea organismului. Identificarea AP-1 ca un controlor maestru legat de îmbătrânire permite acum studiul efectelor medicamentelor care reduc activitatea acestuia pentru a extinde calitatea vieții.

Obiectivul final, conform lui Dr. Nefzger, este de a preveni escaladarea sau apariția bolilor de îmbătrânire prin țintirea procesului de îmbătrânire în sine, permițând oamenilor să îmbătrânească într-o stare mai bună de sănătate. Cercetarea a fost susținută de Consiliul Național de Sănătate și Cercetare Medicală din Australia și a implicat colaborări extinse cu peste 15 laboratoare australiene și internaționale.

Data actualizare: 10-07-2024 | creare: 10-07-2024 | Vizite: 143