Cercetătorii au dezvoltat o metodă de a ținti bacteriile care provoacă mirosul neplăcut de transpirație

Cercetătorii de la Universitatea Metropolitană Osaka și de la Școala de Medicină Graduate au realizat progrese semnificative în combaterea mirosurilor neplăcute ale axilelor, prin identificarea și sintetizarea unei lizine care vizează specific bacteriile responsabile pentru aceste mirosuri.
Echipa, condusă de profesorul Satoshi Uematsu și de profesorul asociat Kosuke Fujimoto, a colectat probe de fluid corporal din axilele a 20 de bărbați sănătoși și, după o analiză olfactivă subiectivă, a identificat 11 dintre aceștia ca având un miros mai puternic.

Analizele ulterioare ale ADN-ului microflorei pielii și ale substanțelor rezultate din metabolismul bacterian au arătat o proliferare a bacteriei Staphylococcus hominis în probele celor 11 bărbați. Aceste bacterii sunt cunoscute pentru că metabolizează secrețiile glandelor apocrine, contribuind la mirosul neplăcut al axilelor. Echipa de cercetare a sintetizat apoi o lizină derivată dintr-un bacteriofag care infectează S. hominis. În experimentele in vitro, această lizină a vizat selectiv doar bacteriile S. hominis, fără a afecta alte bacterii prezente pe piele.

Această descoperire a fost posibilă prin utilizarea supercomputerului SHIROKANE de la Universitatea din Tokyo pentru o analiză metagenomică extinsă a microflorei pielii. Rezultatele studiului indică un potențial mare pentru dezvoltarea unei noi terapii pentru mirosurile axilare, care sunt cauzate predominant de bacterii și pentru care există în prezent puține opțiuni de tratament. Astfel, descoperirea lizinei oferă o nouă speranță pentru tratamentul acestei probleme deranjante.

Data actualizare: 25-04-2024 | creare: 25-04-2024 | Vizite: 110