Calitatea de a fi curios ar putea promova memorarea
©
Autor: Airinei Camelia
O nouă cercetare de la Universitatea Duke sugerează că trecerea de la atitudinea că lucrurile sunt urgente È™i iminente la o atitudine de curiozitate È™i explorare poate îmbunătăți semnificativ memoria.
Studiul a implicat participanÈ›i care au pretins că sunt hoÈ›i de artă într-un muzeu de artă virtual. Un grup a fost instruit să joace jocul pe computer ca È™i cum ar executa furtul cu o mare grabă, în timp ce celălalt grup a jucat acelaÈ™i joc, dar cu mentalitatea de a cerceta muzeul pentru un viitor jaf. În ciuda jocului È™i a punctajelor identice, grupul cu atitudinea de curiozitate a arătat o memorie mai bună în ziua următoare. Au recunoscut corect mai multe picturi, È™i-au amintit valorile È™i È™i-au amintit operele de artă mai valoroase. Pe de altă parte, grupul urgent a excelat în identificarea uÈ™ilor cu piese scumpe, ceea ce a condus la o colecÈ›ie de artă mai valoroasă.
Descoperirile studiului indică faptul că aceste diferenÈ›e subtile de motivaÈ›ie - determinate de urgență versus curiozitate - ar putea avea implicaÈ›ii semnificative pentru provocările din lumea reală. O abordare curioasă ar putea ajuta la încurajarea memoriei È™i acÈ›iunii pe termen lung, făcând-o potenÈ›ial utilă în scenarii precum motivarea oamenilor să caute informaÈ›ii sau să facă schimbări în stilul de viață. În schimb, o abordare urgentă poate fi mai potrivită pentru probleme pe termen scurt sau acÈ›iuni imediate.
Cercetătorii au găsit, de asemenea, dovezi care sugerează că urgența și curiozitatea activează diferite regiuni ale creierului. Urgența angajează amigdala, asociată cu memoria fricii, ceea ce duce la amintiri concentrate și eficiente. Curiozitatea, pe de altă parte, implică hipocampul, vital pentru formarea unor amintiri detaliate pe termen lung.
ImplicaÈ›iile acestor descoperiri se extind dincolo de îmbunătățirea memoriei. Cercetătorii cred că învățarea indivizilor să-È™i manipuleze propriile răspunsuri neurochimice prin manevre psihologice ar putea avea aplicaÈ›ii în tratarea tulburărilor psihice È™i în promovarea flexibilității psihologice.
În general, studiul subliniază importanÈ›a înÈ›elegerii È™i utilizării strategice a diferitelor mentalități pentru a optimiza memoria È™i procesele de luare a deciziilor pentru diferite situaÈ›ii din viaÈ›a reală.
sursa: News Medical
Studiul a implicat participanÈ›i care au pretins că sunt hoÈ›i de artă într-un muzeu de artă virtual. Un grup a fost instruit să joace jocul pe computer ca È™i cum ar executa furtul cu o mare grabă, în timp ce celălalt grup a jucat acelaÈ™i joc, dar cu mentalitatea de a cerceta muzeul pentru un viitor jaf. În ciuda jocului È™i a punctajelor identice, grupul cu atitudinea de curiozitate a arătat o memorie mai bună în ziua următoare. Au recunoscut corect mai multe picturi, È™i-au amintit valorile È™i È™i-au amintit operele de artă mai valoroase. Pe de altă parte, grupul urgent a excelat în identificarea uÈ™ilor cu piese scumpe, ceea ce a condus la o colecÈ›ie de artă mai valoroasă.
Descoperirile studiului indică faptul că aceste diferenÈ›e subtile de motivaÈ›ie - determinate de urgență versus curiozitate - ar putea avea implicaÈ›ii semnificative pentru provocările din lumea reală. O abordare curioasă ar putea ajuta la încurajarea memoriei È™i acÈ›iunii pe termen lung, făcând-o potenÈ›ial utilă în scenarii precum motivarea oamenilor să caute informaÈ›ii sau să facă schimbări în stilul de viață. În schimb, o abordare urgentă poate fi mai potrivită pentru probleme pe termen scurt sau acÈ›iuni imediate.
Cercetătorii au găsit, de asemenea, dovezi care sugerează că urgența și curiozitatea activează diferite regiuni ale creierului. Urgența angajează amigdala, asociată cu memoria fricii, ceea ce duce la amintiri concentrate și eficiente. Curiozitatea, pe de altă parte, implică hipocampul, vital pentru formarea unor amintiri detaliate pe termen lung.
ImplicaÈ›iile acestor descoperiri se extind dincolo de îmbunătățirea memoriei. Cercetătorii cred că învățarea indivizilor să-È™i manipuleze propriile răspunsuri neurochimice prin manevre psihologice ar putea avea aplicaÈ›ii în tratarea tulburărilor psihice È™i în promovarea flexibilității psihologice.
În general, studiul subliniază importanÈ›a înÈ›elegerii È™i utilizării strategice a diferitelor mentalități pentru a optimiza memoria È™i procesele de luare a deciziilor pentru diferite situaÈ›ii din viaÈ›a reală.
sursa: News Medical
Data actualizare: 27-07-2023 | creare: 27-07-2023 | Vizite: 350
Bibliografie
The power of curiosity: How to use it to boost learning, link: https://www.news-medical.net/news/20230725/The-power-of-curiosity-How-to-use-it-to-boost-learning.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Tanakan sau nootropil
- Cum pot sa rezolv problema?:( E deranjant si suparator:(
- Ce m-ar ajuta sa retin mai repede + sa devin mai concentrat?
- Memorez greu
- Probleme de memorie dupa operatie de tiroidectomie
- Pastile pentru memorie
- Medicamente pentru concentrare/atentie/memorie bune?
- Ginkobiloba - bun pentru memorie?