Aparate auditive Phonak, Starkey și Philips Audiogramă tonală și vocală gratuită Examinare otoscopică Test Rinne & Weber Aparate auditive în probă acasă, gratuit Consiliere audiologică Reglaje gratuite Prima olivă/aparat este gratuită. Aparate în rate, direct în cabinet Contract CAS și OPSNAJ - decontare 1.203 lei
ROmedic Cabinete medicale București Cabinete Otorinolaringologie-ORL Otorinolaringologie-ORL București

Ignorată, pierderea auditivă la copii le poate afecta viitorul!

Ignorată, pierderea auditivă la copii le poate afecta viitorul!
Autor: By Phonak
Ignorată, pierderea auditivă la copii le poate afecta viitorul!

 

Pe #TărâmulSunetelor, au început să apară din ce în ce mai des copii; acest lucru are două conotații: pe de o parte este un lucru negativ, în sensul că aceste deficiențe auditive apar de la vârste din ce în ce mai fragede, dar pe de altă parte, este un lucru pozitiv, deoarece aceștia ajung la noi și pot fi reabilitați auditiv de foarte devreme, astfel încât să nu le fie afectată dezvoltarea și implicit viața.

 

AudioAlfa promovează testarea auditivă preventivă, începând de la copii de 4-5 ani până la persoanele în vârstă; recomandăm ca acest test de auz să fie făcut minim o dată/an, acesta fiind și motivul pentru care noi nu percepem nici un cost pentru testările auditive.

 

Copiii cu pierderi auditive ușoare-moderate sunt, adesea, trecute cu vederea și, de regulă, nu se ia nici o măsură de prevenție. Acest lucru poate avea un impact semnificativ asupra performanței copilului la școală, ceea ce ii poate afecta considerabil întreaga viață.

 

Nu puține sunt situațiile în care copilul cu o pierdere auditivă ușoară-moderată este nebagată în seama de părinți, de cadrele didactice și/sau cadrele medicale din unitatile de învățămant (acolo unde sunt).

 

Mai sunt situații în care această deficientă de auz este constatată, se face reabilitarea auditivă (protezare auditivă), însa copilul decide să NU le poarte la școală din diverse motive (să nu-i cadă și să le piardă, să nu îl vadă colegii, de jenă/rușine). În această situație, nici părintele, și nici profesorul nu cunosc decizia copilului, iar acest lucru face ca acel copil să se “lupte” să audă, să se străduiască foarte mult pentru a auzi ceea ce se predă la ore sau ce vorbește cu colegii în pauze, fapt ce îl va face să consume foarte multă energie. Consumul mare de energie duce automat la o pierdere a concentrării și, implicit, copilul ajunge să nu mai audă tot. Este o spirală descendentă a unui dezastru ce poate fi diagnosticat greșit ca fiind probleme de comportament sau de înțelegere/învățare.

 

Informații lipsă

 

Când copilul are o pierdere auditivă ușoară-moderată , nu este întotdeauna la curent cu multe din informațiile ce se predau la orele de curs și constată că îi lipsesc suficiente date cât să îi afecteze activitatea scolară. Este greu de identificat specificul informațiilor ratate, deoarece nu întotdeauna este un cuvânt întreg care îi lipsește, mai sunt silabele și frecvențele din acel cuvânt. Întotdeauna, în aceste situații, copilul învăță ceva mai încet decât colegii lui de clasă, întrucât are tendința “să desfacă” anumite informații sau să citească mai mult pentru a le putea întelege. Din această cauză, acesta poate avea în subconștient informația ca are “un handicap de învățare”, ca “este inferior” colegilor lui. 

 

Întrucât nu reușește să-și strângă toate informațiile predate în clasă, copilul devine deseori confuz cu privire la ceea ce se discută la cursuri și ajunge în situația în care le cere ajutorul părinților pentru a putea să-și facă temele; acestea sunt cazurile fericite, deoarece sunt situații în care copilul NU spune acasă că NU a înțeles ce s-a predat la scoala, NU-și face temele/le face greșit și ajunge în situația în care “acumulează” aceste informații lipsă care duc, în final, la probleme comportamentale, de înțelegere și dezvoltare intelectuală ce se răsfrâng pe durata întregii vieți.

 

Rândul din față nu este suficient

 

Pentru ca unii copii să audă mai bine, au fost, adesea, așezați în primul rând al clasei. Acesta este singurul beneficiu ce ii poate fi oferit unui copil; cu toate acestea sunt multe situații în care copilul nu aude/înțelege toate cuvintele, deoarece profesorul se deplasează prin clasa în timpul orei. Aceeași problemă apare în momentul când colegii răspund unor întrebări sau fac niște afirmații, iar aceștia sunt asezați pe locurile din spatele clasei, iar informația îi vine copilului din spate, ceea ce, din nou, îi afectează percepția.

 

Provocări sociale

 

Când stai în primul rând al unei clase, fie că este la gimnaziu, liceu sau facultate, este dificil să te împrietenești cu colegii de clasă. Desigur, colegii de clasă șoptesc și vorbesc deseori în timpul orei, iar copilul tău poate fi lasat în afara acestui “episod” din viața pe care și tu, cu siguranță, l-ai trăit. Fără să vrei, copilul tău este “exclus” și se poate simți în afara grupului. Același lucru este valabil și în pauze, când gălăgia copiilor îi poate afecta înțelegerea și comunicarea cu alți colegi.

 

Copilul tău ajunge să se simtă “stingher”, respins, cu zero abilități de socializare și comunicare și va ajunge la liceu/facultate unde o să-i fie și mai greu să se adapteze, să se integreze. Este necesar ca TU, ca părinte, să-i călăuzești pașii de la bun început, să-i verifici periodic auzul printr-o simplă audiogramă/an – o testare non-invazivă ce dureaza 30-45 minute și care este gratuită în cabinetele #AudioAlfa.

 

Potrivit lui Dalton, pierderea auzului este un handicap de comunicare care poate afecta dezvoltarea limbajului, performanța academică și calitatea vieții social-emoționale.

 

Pentru probleme auditive, apelați cu încredere la specialiștii audiologi din cabinetele Audio Alfa. Copilul tău poate are nevoie de un aparat auditiv. Hai să-l testăm! Sună pentru o programare, consultația și toate testele sunt gratuite! 

☎️ 0770617707 

www.audioalfa.ro

#Phonak - #EnjoyTheSound

 
Programare