Abundența imaginilor îi poate împiedica pe copii să invețe de noi cuvinte
©
Autor: Airinei Camelia
Cărțile pentru copii sunt tot mai colorate și pline de imagini, căutând să fie cât mai atrăgătoare, însă un studiu condus de psihologii de la Universitatea din Sussex arată că prezența a mai mult de o imagine pe pagină scade randamentul învățării de noi cuvinte la preșcolari.
„Din fericire, copiilor le place să asculte povești, iar adulților le face plăcere să le citească celor mici. Însă copiii care nu știu să citească nu știu unde să privească pe carte, pentru că nu urmăresc textul, ceea ce are un impact dramatic asupra eficienței cu care învață cuvinte noi din povești”, este de părere doctoranda Zoe Flack, co-autoarea studiului.
În cadrul experimentului, autorii au citit copiilor de trei ani fie din cărți cu o singură ilustrație pe pagină (aflată pe pagina din dreapta, pagina din stânga fiind albă), fie din cărți cu două ilustrații (pe ambele pagini). Imaginea ilustra un nou obiect pe care copilul trebuia să îl învețe, alături de poveste.
Potrivit rezultatelor experimentelor, copiii cărora li s-au citit povești cu doar o singură ilustrație au învățat de două ori mai multe cuvinte decât copiii cărora li s-au citit povești cu două sau mai multe ilustrații.
Într-un experiment ulterior, autorii au adăugat un simplu gest cu mâna, ce ghida copilul unde să privească înainte să i se citească pagina. S-a descoperit că acest gest a fost eficient în a-i ajuta pe copii să învețe mai multe cuvinte atunci când li s-au citit cărți cu două ilustrații pe pagină. Cu alte cuvinte, ghidarea atenției copilului spre ilustrația corectă a fost de ajutor pentru îmbogățirea vocabularului.
Rezultatele studiului se pliază bine pe teoria încărcăturii cognitive, care sugerează că rata învățării este afectată de complexitatea sarcinii. În acest caz, am ajutat copiii să învețe noi cuvinte oferindu-le câte o „bucățică” de informație, sau ghidându-i spre informația corectă”, a adăugat Zoe Flack.
Sursa: MedicalXpress
„Din fericire, copiilor le place să asculte povești, iar adulților le face plăcere să le citească celor mici. Însă copiii care nu știu să citească nu știu unde să privească pe carte, pentru că nu urmăresc textul, ceea ce are un impact dramatic asupra eficienței cu care învață cuvinte noi din povești”, este de părere doctoranda Zoe Flack, co-autoarea studiului.
În cadrul experimentului, autorii au citit copiilor de trei ani fie din cărți cu o singură ilustrație pe pagină (aflată pe pagina din dreapta, pagina din stânga fiind albă), fie din cărți cu două ilustrații (pe ambele pagini). Imaginea ilustra un nou obiect pe care copilul trebuia să îl învețe, alături de poveste.
Potrivit rezultatelor experimentelor, copiii cărora li s-au citit povești cu doar o singură ilustrație au învățat de două ori mai multe cuvinte decât copiii cărora li s-au citit povești cu două sau mai multe ilustrații.
Într-un experiment ulterior, autorii au adăugat un simplu gest cu mâna, ce ghida copilul unde să privească înainte să i se citească pagina. S-a descoperit că acest gest a fost eficient în a-i ajuta pe copii să învețe mai multe cuvinte atunci când li s-au citit cărți cu două ilustrații pe pagină. Cu alte cuvinte, ghidarea atenției copilului spre ilustrația corectă a fost de ajutor pentru îmbogățirea vocabularului.
Rezultatele studiului se pliază bine pe teoria încărcăturii cognitive, care sugerează că rata învățării este afectată de complexitatea sarcinii. În acest caz, am ajutat copiii să învețe noi cuvinte oferindu-le câte o „bucățică” de informație, sau ghidându-i spre informația corectă”, a adăugat Zoe Flack.
Sursa: MedicalXpress
Data actualizare: 15-02-2020 | creare: 03-07-2017 | Vizite: 1173
Bibliografie
Picture overload hinders children's word learning from storybooks, link: https://medicalxpress.com/news/2017-06-picture-overload-hinders-children-word.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Mai mult de 3 ore pe zi în fața ecranului pot crește riscul de diabet la copii
- Indicele de masă corporală al bebelușului este un bun indicator al riscului de obezitate în copilărie
- Riscul crescut de alergii alimentare asociat cu administrarea antibioticelor în copilărie
- Tulburările de comportament la preșcolari au fost asociate cu un somn nesatisfăcător
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Copil netratat corespunzator
- Baietel de 5 ani nervos, incapatanat si plangacios!
- Probleme de comportament fetiță în vârstă de 5 ani și 6 luni
- Ce gradinite imi recomandati in zona Tei?