Un medicament destinat Germaniei, va fi produs de fosta fabrica Sicomed
Data publicării: 29-10-2009
"Calitatea si costurile eficiente de productie au determinat Grupul sa aduca produse Sanofi-Aventis in Romania. Unul dintre produse este deja ales si decis sa fie produs in Romania, insa este destinat Germaniei. Este vorba despre relocarea unui produs care era subcontractat unei alte fabrici. Este un produs sub forma de comprimat", a precizat Margareta Tanase.
Directorul a precizat ca exista si alte produse in analiza sub forma de comprimate si, pana la jumatatea anului 2010, va incepe productia acestora.
Potrivit acesteia, in prezent, capacitatea de productie a fostei fabrici Sicomed este folosita in proportie de 70 - 80 la suta, aceste relocari de produse fiind oportune pentru acoperirea intregii capacitati.
"Capacitatea pe care o avem noi este de 100 de milioane de unitati comerciale anual. Acum utilizam 70 - 80 la suta, iar restul este disponibila pentru producerea de produse atat din cadrul grupului, cat si din exterior. Analizam toate oportunitatile din cadrul grupului, dar si din afara, oportunitati de produse noi si de colaborare tocmai in intentia de a ne acoperi capacitatea mare de productie", a precizat Margareta Tanase.
Intrebata daca aceste relocari necesita investitii, reprezentantul Zentiva a raspuns negativ, in contextul in care compania dispune de capacitatile necesare, de tehnologii si de personal.
"Toate aceste relocari de produse noi nu presupun investitii, ele se fac pe baza tehnologiilor, echipamentelor si a personalului existent. Exista si toate cunostintele si indeplinim toate criterii necesare pentru a prelua acest produs. Nu este nevoie nici de noi angajari, productia acestor medicamente putandu-se realiza cu personalul existent", a adaugat ea.
Totusi, la capitolul investitii Margareta Tanase a spus ca se intentioneaza ca, in perioada urmatoare, sa se pastreze acelasi ritm al investitiilor, in conditiile in care, in ultimii cinci ani, compania a investit aproximativ 10 milioane de euro. Aceste investitii vor fi unele normale, pentru mentinerea standardului de calitate al echipamentelor existente.
"Sunt investitii naturale, deci nu sunt legate de produsele noi, ci sunt investitii pe care orice producator le face pentru a-si mentine echipamentele si tehnologiile", a subliniat directorul.
De asemenea, intrucat brandurile traditionale sunt de mare importanta pentru grupul Sanofi-Aventis, se va continua investitia in ele, Gerovitalul fiind unul dintre acestea.
In ceea ce priveste exporturile, Margareta Tanase a spus ca se doreste reluarea acestei activitati in anul 2010, in contextul in care acestea sunt oprite de 3-4 ani. Deocamdata, facem analize, a adaugat ea.
Sursa: Agerpres,
29-10-2009, Vizualizari 949