Stereotipurile de gen, prezente inclusiv în cărțile pentru copii

Stereotipurile de gen, prezente inclusiv în cărțile pentru copii

©

Autor:

Stereotipurile de gen, prezente inclusiv în cărțile pentru copii
CărÈ›ile educative pentru copii pot perpetua stereotipurile de gen, sugerează un studiu recent. InformaÈ›iile din cărÈ›ile educative pentru copii ar putea juca un rol esenÈ›ial în consolidarea percepÈ›iilor de gen la copiii mici. Unele dintre stereotipurile studiate în literatura de psihologie socială, precum cele care susÈ›in că fetele sunt bune la citit È™i băieÈ›ii sunt buni la matematică, sunt prezente în aceste cărÈ›i.
Cercetătorii au analizat peste 240 de cărÈ›i scrise pentru copii cu vârsta de 5 ani È™i mai mici din Wisconsin Children‘s Book Corpus. CărÈ›ile cu protagoniÈ™ti feminini aveau mai mult limbaj de gen decât cărÈ›ile cu protagoniÈ™ti masculini. Cercetătorii atribuie această descoperire faptului că „bărbatul” este considerat istoric ca genul implicit. Cuvintele È™i expresiile codificate de femei sunt mai în afara normelor È™i mai notabile.

Cercetătorii È™i-au comparat, de asemenea, descoperirile cu cărÈ›ile de ficÈ›iune pentru adulÈ›i È™i au descoperit că literatura pentru copii prezintă mai multe stereotipuri de gen decât cărÈ›ile fictive citite de adulÈ›i. În special, cercetătorii au examinat cât de des femeile erau asociate cu binele, familia, limba È™i artele, în timp ce bărbaÈ›ii erau asociaÈ›i cu răul, carierele È™i matematica. În comparaÈ›ie cu literatura pentru adulÈ›i, care a fost destul de neutru în ceea ce priveÈ™te genul când a fost vorba de asocieri între gen, limbă, arte È™i matematică, cărÈ›ile pentru copii erau mult mai probabil să asocieze femeile cu limba È™i artele È™i bărbaÈ›ii cu matematica.

„Datele noastre sunt doar o parte din poveste. Ele se bazează pe cuvintele din cărÈ›ile pentru copii È™i nu spun nimic despre alte caracteristici care contează: povestea, emoÈ›iile pe care le evocă, modurile în care cărÈ›ile extind cunoÈ™tinÈ›ele copiilor despre lume”, a declarat autorul studiului, Mark Seidenberg, profesor de psihologie la Universitatea din Wisconsin, Madison.

Studiul nu a evaluat direct modul în care copiii percep mesajele despre gen din aceste cărÈ›i È™i nici nu a examinat modul în care cărÈ›ile influenÈ›ează modul în care cititorii percep genul. De asemenea, studiul nu a evaluat alte surse de stereotipuri de gen la care sunt expuÈ™i copiii.

sursa: News Medical

Data actualizare: 28-12-2021 | creare: 28-12-2021 | Vizite: 392
Bibliografie
Early education books could play an integral role in solidifying gendered perceptions in children, link: https://www.news-medical.net/news/20211224/Early-education-books-could-play-an-integral-role-in-solidifying-gendered-perceptions-in-children.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Conformitatea cu normele de gen masculine poate fi dăunătoare pentru sănătatea cardiovasculară
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum