Stereotipurile de gen, prezente inclusiv în cărțile pentru copii
©
Autor: Domșa Dariana
CărÈ›ile educative pentru copii pot perpetua stereotipurile de gen, sugerează un studiu recent. InformaÈ›iile din cărÈ›ile educative pentru copii ar putea juca un rol esenÈ›ial în consolidarea percepÈ›iilor de gen la copiii mici. Unele dintre stereotipurile studiate în literatura de psihologie socială, precum cele care susÈ›in că fetele sunt bune la citit È™i băieÈ›ii sunt buni la matematică, sunt prezente în aceste cărÈ›i.
Cercetătorii au analizat peste 240 de cărÈ›i scrise pentru copii cu vârsta de 5 ani È™i mai mici din Wisconsin Children‘s Book Corpus. CărÈ›ile cu protagoniÈ™ti feminini aveau mai mult limbaj de gen decât cărÈ›ile cu protagoniÈ™ti masculini. Cercetătorii atribuie această descoperire faptului că „bărbatul” este considerat istoric ca genul implicit. Cuvintele È™i expresiile codificate de femei sunt mai în afara normelor È™i mai notabile.
Cercetătorii È™i-au comparat, de asemenea, descoperirile cu cărÈ›ile de ficÈ›iune pentru adulÈ›i È™i au descoperit că literatura pentru copii prezintă mai multe stereotipuri de gen decât cărÈ›ile fictive citite de adulÈ›i. În special, cercetătorii au examinat cât de des femeile erau asociate cu binele, familia, limba È™i artele, în timp ce bărbaÈ›ii erau asociaÈ›i cu răul, carierele È™i matematica. În comparaÈ›ie cu literatura pentru adulÈ›i, care a fost destul de neutru în ceea ce priveÈ™te genul când a fost vorba de asocieri între gen, limbă, arte È™i matematică, cărÈ›ile pentru copii erau mult mai probabil să asocieze femeile cu limba È™i artele È™i bărbaÈ›ii cu matematica.
„Datele noastre sunt doar o parte din poveste. Ele se bazează pe cuvintele din cărÈ›ile pentru copii È™i nu spun nimic despre alte caracteristici care contează: povestea, emoÈ›iile pe care le evocă, modurile în care cărÈ›ile extind cunoÈ™tinÈ›ele copiilor despre lume”, a declarat autorul studiului, Mark Seidenberg, profesor de psihologie la Universitatea din Wisconsin, Madison.
Studiul nu a evaluat direct modul în care copiii percep mesajele despre gen din aceste cărÈ›i È™i nici nu a examinat modul în care cărÈ›ile influenÈ›ează modul în care cititorii percep genul. De asemenea, studiul nu a evaluat alte surse de stereotipuri de gen la care sunt expuÈ™i copiii.
sursa: News Medical
Cercetătorii au analizat peste 240 de cărÈ›i scrise pentru copii cu vârsta de 5 ani È™i mai mici din Wisconsin Children‘s Book Corpus. CărÈ›ile cu protagoniÈ™ti feminini aveau mai mult limbaj de gen decât cărÈ›ile cu protagoniÈ™ti masculini. Cercetătorii atribuie această descoperire faptului că „bărbatul” este considerat istoric ca genul implicit. Cuvintele È™i expresiile codificate de femei sunt mai în afara normelor È™i mai notabile.
Cercetătorii È™i-au comparat, de asemenea, descoperirile cu cărÈ›ile de ficÈ›iune pentru adulÈ›i È™i au descoperit că literatura pentru copii prezintă mai multe stereotipuri de gen decât cărÈ›ile fictive citite de adulÈ›i. În special, cercetătorii au examinat cât de des femeile erau asociate cu binele, familia, limba È™i artele, în timp ce bărbaÈ›ii erau asociaÈ›i cu răul, carierele È™i matematica. În comparaÈ›ie cu literatura pentru adulÈ›i, care a fost destul de neutru în ceea ce priveÈ™te genul când a fost vorba de asocieri între gen, limbă, arte È™i matematică, cărÈ›ile pentru copii erau mult mai probabil să asocieze femeile cu limba È™i artele È™i bărbaÈ›ii cu matematica.
„Datele noastre sunt doar o parte din poveste. Ele se bazează pe cuvintele din cărÈ›ile pentru copii È™i nu spun nimic despre alte caracteristici care contează: povestea, emoÈ›iile pe care le evocă, modurile în care cărÈ›ile extind cunoÈ™tinÈ›ele copiilor despre lume”, a declarat autorul studiului, Mark Seidenberg, profesor de psihologie la Universitatea din Wisconsin, Madison.
Studiul nu a evaluat direct modul în care copiii percep mesajele despre gen din aceste cărÈ›i È™i nici nu a examinat modul în care cărÈ›ile influenÈ›ează modul în care cititorii percep genul. De asemenea, studiul nu a evaluat alte surse de stereotipuri de gen la care sunt expuÈ™i copiii.
sursa: News Medical
Data actualizare: 28-12-2021 | creare: 28-12-2021 | Vizite: 392
Bibliografie
Early education books could play an integral role in solidifying gendered perceptions in children, link: https://www.news-medical.net/news/20211224/Early-education-books-could-play-an-integral-role-in-solidifying-gendered-perceptions-in-children.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- 10 minute de activitate fizică ușoară la fiecare oră petrecută sedentar previne creșterea tensiunii arteriale la copii și tineri
- Neglijarea în copilărie este asociată cu probleme de sănătate mintală și fizică la vârsta adultă
- Activitatea sportivă după școală îmbunătățește capacitatea cognitivă la copiii de 7-9 ani
- Un mediu prosper este esențial pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor mici
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni