Stereotipurile de gen, prezente inclusiv în cărțile pentru copii
©
Autor: Domșa Dariana
Cărțile educative pentru copii pot perpetua stereotipurile de gen, sugerează un studiu recent. Informațiile din cărțile educative pentru copii ar putea juca un rol esențial în consolidarea percepțiilor de gen la copiii mici. Unele dintre stereotipurile studiate în literatura de psihologie socială, precum cele care susțin că fetele sunt bune la citit și băieții sunt buni la matematică, sunt prezente în aceste cărți.
Cercetătorii au analizat peste 240 de cărți scrise pentru copii cu vârsta de 5 ani și mai mici din Wisconsin Children‘s Book Corpus. Cărțile cu protagoniști feminini aveau mai mult limbaj de gen decât cărțile cu protagoniști masculini. Cercetătorii atribuie această descoperire faptului că „bărbatul” este considerat istoric ca genul implicit. Cuvintele și expresiile codificate de femei sunt mai în afara normelor și mai notabile.
Cercetătorii și-au comparat, de asemenea, descoperirile cu cărțile de ficțiune pentru adulți și au descoperit că literatura pentru copii prezintă mai multe stereotipuri de gen decât cărțile fictive citite de adulți. În special, cercetătorii au examinat cât de des femeile erau asociate cu binele, familia, limba și artele, în timp ce bărbații erau asociați cu răul, carierele și matematica. În comparație cu literatura pentru adulți, care a fost destul de neutru în ceea ce privește genul când a fost vorba de asocieri între gen, limbă, arte și matematică, cărțile pentru copii erau mult mai probabil să asocieze femeile cu limba și artele și bărbații cu matematica.
„Datele noastre sunt doar o parte din poveste. Ele se bazează pe cuvintele din cărțile pentru copii și nu spun nimic despre alte caracteristici care contează: povestea, emoțiile pe care le evocă, modurile în care cărțile extind cunoștințele copiilor despre lume”, a declarat autorul studiului, Mark Seidenberg, profesor de psihologie la Universitatea din Wisconsin, Madison.
Studiul nu a evaluat direct modul în care copiii percep mesajele despre gen din aceste cărți și nici nu a examinat modul în care cărțile influențează modul în care cititorii percep genul. De asemenea, studiul nu a evaluat alte surse de stereotipuri de gen la care sunt expuși copiii.
sursa: News Medical
Cercetătorii au analizat peste 240 de cărți scrise pentru copii cu vârsta de 5 ani și mai mici din Wisconsin Children‘s Book Corpus. Cărțile cu protagoniști feminini aveau mai mult limbaj de gen decât cărțile cu protagoniști masculini. Cercetătorii atribuie această descoperire faptului că „bărbatul” este considerat istoric ca genul implicit. Cuvintele și expresiile codificate de femei sunt mai în afara normelor și mai notabile.
Cercetătorii și-au comparat, de asemenea, descoperirile cu cărțile de ficțiune pentru adulți și au descoperit că literatura pentru copii prezintă mai multe stereotipuri de gen decât cărțile fictive citite de adulți. În special, cercetătorii au examinat cât de des femeile erau asociate cu binele, familia, limba și artele, în timp ce bărbații erau asociați cu răul, carierele și matematica. În comparație cu literatura pentru adulți, care a fost destul de neutru în ceea ce privește genul când a fost vorba de asocieri între gen, limbă, arte și matematică, cărțile pentru copii erau mult mai probabil să asocieze femeile cu limba și artele și bărbații cu matematica.
„Datele noastre sunt doar o parte din poveste. Ele se bazează pe cuvintele din cărțile pentru copii și nu spun nimic despre alte caracteristici care contează: povestea, emoțiile pe care le evocă, modurile în care cărțile extind cunoștințele copiilor despre lume”, a declarat autorul studiului, Mark Seidenberg, profesor de psihologie la Universitatea din Wisconsin, Madison.
Studiul nu a evaluat direct modul în care copiii percep mesajele despre gen din aceste cărți și nici nu a examinat modul în care cărțile influențează modul în care cititorii percep genul. De asemenea, studiul nu a evaluat alte surse de stereotipuri de gen la care sunt expuși copiii.
sursa: News Medical
Data actualizare: 28-12-2021 | creare: 28-12-2021 | Vizite: 402
Bibliografie
Early education books could play an integral role in solidifying gendered perceptions in children, link: https://www.news-medical.net/news/20211224/Early-education-books-could-play-an-integral-role-in-solidifying-gendered-perceptions-in-children.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Grăsimile consumate de mamă pot influența sănătatea sugarului
- Deficiența de vitamina B12 dăunează dezvoltării copiilor mici și nu poate fi îmbunătățită prin programe scurte de alimentație
- Medicamentele pentru ADHD la copii nu cresc riscul de abuz de substanțe la maturitate
- Dinții primari pot oferi informații esențiale cu privire la greutatea din timpul copilăriei
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni