Plan de intervenție pentru scoaterea studenților din starea de apatie (studiu)

©

Autor:

Plan de intervenție pentru scoaterea studenților din starea de apatie (studiu)
Un studiu pilot recent a analizat o nouă metodă care ar putea ajuta persoanele să dezvolte mai multă perseverență și credință în capacitatea lor de a-și atinge obiectivele, abordând sentimentul comun că totul necesită prea mult efort. Conduși de profesorul Hermundur Sigmundsson de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie (NTNU), cercetătorii au investigat factorii care permit oamenilor să performeze la un nivel înalt și să își îmbunătățească performanța. Studiul subliniază importanța pasiunii, atitudinii pozitive și a unei vieți echilibrate în general pentru succes, dar accentuează în mod special rolul perseverenței sau hotărârii (en. grit).
În cadrul studiului, 38 de studenți norvegieni au participat la un curs online de 35-40 de minute intitulat „POT”. Acest curs a fost conceput pentru a încuraja o atitudine de „pot face asta”, îmbunătățind astfel dorința de a depune efort și credința în succes. Rezultatele pre-testului și post-testului au arătat o schimbare semnificativă în nivelul de hotărâre al studenților, demonstrând impactul remarcabil al intervenției scurte asupra atitudinii lor.

Cursul și abordarea „POT” vizează să echipeze participanții cu strategii care să le permită să evoce sentimentul de autoeficacitate în situații viitoare, consolidând rețelele cerebrale necesare pentru dezvoltarea unei perseverențe mai mari. Această creștere a credinței în propria capacitate poate încuraja asumarea de noi provocări, crește curajul și oferi mai multe oportunități de a descoperi pasiuni, contribuind astfel la dezvoltarea acestora.

Studiul pilot sugerează că intervențiile scurte pot avea un impact semnificativ asupra dezvoltării personale și academice, în special pentru tinerii din medii cu statut socio-economic mai scăzut. Acest lucru este susținut de cercetări anterioare care au arătat că practica intenționată și modelele de rol pot reduce diferențele academice și pot ajuta elevii să depășească dificultățile.

Rezultatele promițătoare ale acestui studiu pilot deschid calea pentru cercetări suplimentare, iar echipa de cercetători planifică acum să implementeze cursul „POT” la o scară mult mai largă, cu aproape 1000 de elevi de clasa a 10-a. Acest studiu extins va oferi o înțelegere mai profundă a impactului pe termen lung al acestei metode și a potențialului său de a îmbunătăți performanța și bunăstarea tinerilor.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 21-03-2024 | creare: 21-03-2024 | Vizite: 395
Bibliografie
Feeling apathetic? There may be hope, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240318142332.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Apatia, cel mai întâlnit simptom al demenței
  • Demența ar putea fi prezisă cu mult înainte de apariția primelor simptome
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum