Plan de intervenție pentru scoaterea studenților din starea de apatie (studiu)

Plan de intervenție pentru scoaterea studenților din starea de apatie (studiu)

©

Autor:

Plan de intervenție pentru scoaterea studenților din starea de apatie (studiu)
Un studiu pilot recent a analizat o nouă metodă care ar putea ajuta persoanele să dezvolte mai multă perseverență È™i credință în capacitatea lor de a-È™i atinge obiectivele, abordând sentimentul comun că totul necesită prea mult efort. ConduÈ™i de profesorul Hermundur Sigmundsson de la Universitatea Norvegiană de Știință È™i Tehnologie (NTNU), cercetătorii au investigat factorii care permit oamenilor să performeze la un nivel înalt È™i să îÈ™i îmbunătățească performanÈ›a. Studiul subliniază importanÈ›a pasiunii, atitudinii pozitive È™i a unei vieÈ›i echilibrate în general pentru succes, dar accentuează în mod special rolul perseverenÈ›ei sau hotărârii (en. grit).
În cadrul studiului, 38 de studenÈ›i norvegieni au participat la un curs online de 35-40 de minute intitulat „POT”. Acest curs a fost conceput pentru a încuraja o atitudine de „pot face asta”, îmbunătățind astfel dorinÈ›a de a depune efort È™i credinÈ›a în succes. Rezultatele pre-testului È™i post-testului au arătat o schimbare semnificativă în nivelul de hotărâre al studenÈ›ilor, demonstrând impactul remarcabil al intervenÈ›iei scurte asupra atitudinii lor.

Cursul È™i abordarea „POT” vizează să echipeze participanÈ›ii cu strategii care să le permită să evoce sentimentul de autoeficacitate în situaÈ›ii viitoare, consolidând reÈ›elele cerebrale necesare pentru dezvoltarea unei perseverenÈ›e mai mari. Această creÈ™tere a credinÈ›ei în propria capacitate poate încuraja asumarea de noi provocări, creÈ™te curajul È™i oferi mai multe oportunități de a descoperi pasiuni, contribuind astfel la dezvoltarea acestora.

Studiul pilot sugerează că intervenÈ›iile scurte pot avea un impact semnificativ asupra dezvoltării personale È™i academice, în special pentru tinerii din medii cu statut socio-economic mai scăzut. Acest lucru este susÈ›inut de cercetări anterioare care au arătat că practica intenÈ›ionată È™i modelele de rol pot reduce diferenÈ›ele academice È™i pot ajuta elevii să depășească dificultățile.

Rezultatele promițătoare ale acestui studiu pilot deschid calea pentru cercetări suplimentare, iar echipa de cercetători planifică acum să implementeze cursul „POT” la o scară mult mai largă, cu aproape 1000 de elevi de clasa a 10-a. Acest studiu extins va oferi o înÈ›elegere mai profundă a impactului pe termen lung al acestei metode È™i a potenÈ›ialului său de a îmbunătăți performanÈ›a È™i bunăstarea tinerilor.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 21-03-2024 | creare: 21-03-2024 | Vizite: 381
Bibliografie
Feeling apathetic? There may be hope, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2024/03/240318142332.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Apatia, cel mai întâlnit simptom al demenÈ›ei
  • DemenÈ›a ar putea fi prezisă cu mult înainte de apariÈ›ia primelor simptome
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum