Legătura dintre obiectivele academice și riscul de depresie în rândul adolescenților
©
Autor: Airinei Camelia
În adolescență, prevalența depresiei este în creștere, iar intervențiile preventive din școli, cum ar fi mindfulness-ul și terapia comportamentală cognitivă, nu au arătat o eficacitate constantă în ameliorarea simptomelor depresive.
Un studiu publicat în revista The Lancet Child & Adolescent Health s-a concentrat pe obiectivele de realizare ca factor de risc modificabil pentru depresie, distingând între obiectivele de tip „mastery” (învățare și dezvoltare) și cele de tip „performance” (competiție).
Obiectivele de tip „mastery” sunt asociate cu o abordare sănătoasă, orientată spre învățare și adaptare pozitivă, în timp ce obiectivele de tip „performance”, care implică dorința de a depăși pe ceilalți, pot duce la sentimente de insuficiență și la o autoevaluare scăzută. Studiul utilizează datele din Studiul Național Longitudinal al Copiilor din Australia (LSAC) și include peste 3.200 de participanți recrutați din perioada preșcolară și aproximativ 2.700 din grupul de bebeluși. Rezultatele arată că obiectivele de tip „mastery” sunt asociate cu o reducere semnificativă a severității simptomelor depresive, în timp ce obiectivele de tip „performance” sunt legate de o creștere a acestora.
Concluzia studiului este că obiectivele de realizare influențează riscul de depresie în rândul adolescenților și că promovarea obiectivelor de tip „mastery” în medii școlare ar putea juca un rol crucial în prevenția depresiei. Această abordare subliniază importanța evaluării intervențiilor în medii educaționale, concentrându-se pe creșterea personală și adaptarea la stres și eșec, mai degrabă decât pe competiția cu colegii. Studiul sugerează necesitatea unor cercetări suplimentare pentru a determina impactul orientării strategiilor educaționale către obiectivele de tip „mastery” în prevenția depresiei adolescenților.
sursa: News Medical
Un studiu publicat în revista The Lancet Child & Adolescent Health s-a concentrat pe obiectivele de realizare ca factor de risc modificabil pentru depresie, distingând între obiectivele de tip „mastery” (învățare și dezvoltare) și cele de tip „performance” (competiție).
Obiectivele de tip „mastery” sunt asociate cu o abordare sănătoasă, orientată spre învățare și adaptare pozitivă, în timp ce obiectivele de tip „performance”, care implică dorința de a depăși pe ceilalți, pot duce la sentimente de insuficiență și la o autoevaluare scăzută. Studiul utilizează datele din Studiul Național Longitudinal al Copiilor din Australia (LSAC) și include peste 3.200 de participanți recrutați din perioada preșcolară și aproximativ 2.700 din grupul de bebeluși. Rezultatele arată că obiectivele de tip „mastery” sunt asociate cu o reducere semnificativă a severității simptomelor depresive, în timp ce obiectivele de tip „performance” sunt legate de o creștere a acestora.
Concluzia studiului este că obiectivele de realizare influențează riscul de depresie în rândul adolescenților și că promovarea obiectivelor de tip „mastery” în medii școlare ar putea juca un rol crucial în prevenția depresiei. Această abordare subliniază importanța evaluării intervențiilor în medii educaționale, concentrându-se pe creșterea personală și adaptarea la stres și eșec, mai degrabă decât pe competiția cu colegii. Studiul sugerează necesitatea unor cercetări suplimentare pentru a determina impactul orientării strategiilor educaționale către obiectivele de tip „mastery” în prevenția depresiei adolescenților.
sursa: News Medical
Data actualizare: 23-04-2024 | creare: 23-04-2024 | Vizite: 203
Bibliografie
Academic pressure linked to higher depression risk in teens, link: https://www.news-medical.net/news/20240422/Academic-pressure-linked-to-higher-depression-risk-in-teens.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Afinele, benefice pentru funcțiile cognitive la vârstnici
- Studiu: doi din cinci adulți cu ADHD au o sănătate mintală foarte bună
- Combinația rifampicină + resveratrol, sub formă de supliment, poate ajuta la stoparea demenței
- Beneficiile acizilor grași Omega-3 și -6 asupra abilităților de citire la copii
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Depresie
- Adolescenta, Depresie
- Gravidele care suferă de anxietate nasc copii depresivi
- Sunt disperat
- Am 13 ani si cred ca sufar de o depresie...
- Durere sufleteasca: copilul meu nu se poate integra in grup, sta izolat si retras
- Depresie si alte simptome ciudate...
- Simptome depresive, neurologice, etc. Un sfat va rog!
- Depresie si altele