boala celiaca poate da sindrom sufebril prelungit cu sindrom inflamator?
buna ziua. boala celiaca poate da sindrom sufebril prelungit cu sindrom inflamator, crize de gastroenterocolite acuta cu dureri insuportabile si rectoragii? ma refer la mine care am 34 ani si am boala celiaca. mi s-a complicat cu astm bronsic si am avut si un sindom subocluziv. boala celiaca se poate asocia cu boala crohn? am dureri permanenete in partea dreapta a abdomenului si in epigastru.. ce se intampla?
3 comentarii
buna ziua,
nu sunt medic dar am vazut in diverse publicatii ca boala celiaca se poate exista asociere cu boala Crohn precum si cu alte boli cu componenta autoimuna ca diabetul de tip I, artrita reumatoida etc.
boala celiaca se poate confirma cu testul genetic de genotipare HLA DQ2/ DQ8 care arata predispozitia la aceasta boala. daca testul este pozitiv riscul de a face boala este de pana la 40% dar daca sunteti negativa sigur nu este boala celiaca. in schimb pentru boala Crohn dpdv genetic lucrurile nu sunt la fel de clare.
nu sunt medic dar am vazut in diverse publicatii ca boala celiaca se poate exista asociere cu boala Crohn precum si cu alte boli cu componenta autoimuna ca diabetul de tip I, artrita reumatoida etc.
boala celiaca se poate confirma cu testul genetic de genotipare HLA DQ2/ DQ8 care arata predispozitia la aceasta boala. daca testul este pozitiv riscul de a face boala este de pana la 40% dar daca sunteti negativa sigur nu este boala celiaca. in schimb pentru boala Crohn dpdv genetic lucrurile nu sunt la fel de clare.
Buna seara. Multumesc pentru raspuns.. dimi1