Efectele unei audiențe asupra performanței cognitive
©
Autor: Mancaș Mălina
Majoritatea oamenilor se tem să vorbească în public deoarece cred că audiența îi va face să se încurce în informații, dar un nou studiu arată că tocmai acest lucru crește performanța.
Dacă și ție ți-e extrem de frică de vorbitul în public, află că, din punct de vedere științific, în fața audienței e cel mai probabil să crească performanța cognitivă.Așa arată rezultatele unui studiu recent ce a examinat creierul oamenilor care îndeplinesc sarcini în fața unei audiențe sau pe cont propriu.
Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul Social Cognitive and Affective Neuroscience.
Studii anterioare au arătat că atunci când sportivii se blochează sub presiune - o zonă a creierului numită striatum ventral controlează acest efect. Această regiune este responsabilă de procesarea stimulentelor și recompenselor, dar și pentru controlul mișcărilor.
Oamenii de știință au emis ipoteza că o audiență socială ar afecta performanța, și au început să analizeze ce se întâmplă în creier sub efectele unei audiențe sociale.
În studiu au fost incluși 20 de participanți, cu vârste cuprinse între 19 și 32 de ani, pentru a juca un joc video, și au fost plătiți în funcție de performanțele îndeplinite la joc.
Sarcina a fost efectuată de două ori: prima dată au fost urmăriți de alți doi participanți și a doua oară fără a fi urmăriți. În ambele cazuri, activitatea creierului lor a fost monitorizată utilizând scanarea cu ajutorul RMN funcțional. Când participanții știau că sunt urmăriți, pe scanări s-a observat o activitate mai intensă în cortexul prefrontal dorsomedial - o zonă asociată cu percepția socială și asocierea de gânduri și intenții ale altor oameni. Acest efect a amplificat procesarea recompenselor în cortexul ventromedial al creierului. Împreună, aceste două zone ale creierului declanșează activitate în striatumul ventral al creierului, regiunea care acționează și controlează abilitățile motorii.
Când au fost în prezența unui public, participanții au prezentat rezultate cu 5 - 20% mai bune la jocul video, comparativ cu jocul video fără a fi monitorizați.
Aceste rezultate ilustrează modul în care procesarea neurală a comparației sociale crește motivația și are ca rezultat îmbunătățirea performantelor bazate pe stimulente.
Practic, publicul stimulează creierul să funcționeze mai bine. Astfel, o audiență poate servi drept un stimulent suplimentar.
Sursa: Medical News Today
Știai că cea mai mare teamă a oamenilor este vorbitul în public, pe locul doi fiind frica de deces?
Dacă și ție ți-e extrem de frică de vorbitul în public, află că, din punct de vedere științific, în fața audienței e cel mai probabil să crească performanța cognitivă.Așa arată rezultatele unui studiu recent ce a examinat creierul oamenilor care îndeplinesc sarcini în fața unei audiențe sau pe cont propriu.
Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul Social Cognitive and Affective Neuroscience.
Studii anterioare au arătat că atunci când sportivii se blochează sub presiune - o zonă a creierului numită striatum ventral controlează acest efect. Această regiune este responsabilă de procesarea stimulentelor și recompenselor, dar și pentru controlul mișcărilor.
Oamenii de știință au emis ipoteza că o audiență socială ar afecta performanța, și au început să analizeze ce se întâmplă în creier sub efectele unei audiențe sociale.
În studiu au fost incluși 20 de participanți, cu vârste cuprinse între 19 și 32 de ani, pentru a juca un joc video, și au fost plătiți în funcție de performanțele îndeplinite la joc.
Sarcina a fost efectuată de două ori: prima dată au fost urmăriți de alți doi participanți și a doua oară fără a fi urmăriți. În ambele cazuri, activitatea creierului lor a fost monitorizată utilizând scanarea cu ajutorul RMN funcțional. Când participanții știau că sunt urmăriți, pe scanări s-a observat o activitate mai intensă în cortexul prefrontal dorsomedial - o zonă asociată cu percepția socială și asocierea de gânduri și intenții ale altor oameni. Acest efect a amplificat procesarea recompenselor în cortexul ventromedial al creierului. Împreună, aceste două zone ale creierului declanșează activitate în striatumul ventral al creierului, regiunea care acționează și controlează abilitățile motorii.
Când au fost în prezența unui public, participanții au prezentat rezultate cu 5 - 20% mai bune la jocul video, comparativ cu jocul video fără a fi monitorizați.
Aceste rezultate ilustrează modul în care procesarea neurală a comparației sociale crește motivația și are ca rezultat îmbunătățirea performantelor bazate pe stimulente.
Practic, publicul stimulează creierul să funcționeze mai bine. Astfel, o audiență poate servi drept un stimulent suplimentar.
Sursa: Medical News Today
Data actualizare: 26-05-2019 | creare: 24-04-2018 | Vizite: 1002
Bibliografie
Having an audience makes your brain perform better, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321571.php ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Acizii grași Omega-6 ar putea reduce riscul de tulburare bipolară
- Predarea în universități a unui modul menit să sporească bunăstarea studenților are efecte benefice asupra sănătății mintale a acestora
- De ce „sacrificăm” fericirea de moment pentru bunăstarea pe termen lung?
- Acțiunea directă asupra creierului ar putea inversa efectele depresiei
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni