Efectele unei audiențe asupra performanței cognitive
©
Autor: Mancaș Mălina
Majoritatea oamenilor se tem să vorbească în public deoarece cred că audienÈ›a îi va face să se încurce în informaÈ›ii, dar un nou studiu arată că tocmai acest lucru creÈ™te performanÈ›a.
Dacă È™i È›ie È›i-e extrem de frică de vorbitul în public, află că, din punct de vedere È™tiinÈ›ific, în faÈ›a audienÈ›ei e cel mai probabil să crească performanÈ›a cognitivă.AÈ™a arată rezultatele unui studiu recent ce a examinat creierul oamenilor care îndeplinesc sarcini în faÈ›a unei audienÈ›e sau pe cont propriu.
Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul Social Cognitive and Affective Neuroscience.
Studii anterioare au arătat că atunci când sportivii se blochează sub presiune - o zonă a creierului numită striatum ventral controlează acest efect. Această regiune este responsabilă de procesarea stimulentelor È™i recompenselor, dar È™i pentru controlul miÈ™cărilor.
Oamenii de È™tiință au emis ipoteza că o audiență socială ar afecta performanÈ›a, È™i au început să analizeze ce se întâmplă în creier sub efectele unei audienÈ›e sociale.
În studiu au fost incluÈ™i 20 de participanÈ›i, cu vârste cuprinse între 19 È™i 32 de ani, pentru a juca un joc video, È™i au fost plătiÈ›i în funcÈ›ie de performanÈ›ele îndeplinite la joc.
Sarcina a fost efectuată de două ori: prima dată au fost urmăriÈ›i de alÈ›i doi participanÈ›i È™i a doua oară fără a fi urmăriÈ›i. În ambele cazuri, activitatea creierului lor a fost monitorizată utilizând scanarea cu ajutorul RMN funcÈ›ional. Când participanÈ›ii È™tiau că sunt urmăriÈ›i, pe scanări s-a observat o activitate mai intensă în cortexul prefrontal dorsomedial - o zonă asociată cu percepÈ›ia socială È™i asocierea de gânduri È™i intenÈ›ii ale altor oameni. Acest efect a amplificat procesarea recompenselor în cortexul ventromedial al creierului. Împreună, aceste două zone ale creierului declanÈ™ează activitate în striatumul ventral al creierului, regiunea care acÈ›ionează È™i controlează abilitățile motorii.
Când au fost în prezenÈ›a unui public, participanÈ›ii au prezentat rezultate cu 5 - 20% mai bune la jocul video, comparativ cu jocul video fără a fi monitorizaÈ›i.
Aceste rezultate ilustrează modul în care procesarea neurală a comparaÈ›iei sociale creÈ™te motivaÈ›ia È™i are ca rezultat îmbunătățirea performantelor bazate pe stimulente.
Practic, publicul stimulează creierul să funcționeze mai bine. Astfel, o audiență poate servi drept un stimulent suplimentar.
Sursa: Medical News Today
Știai că cea mai mare teamă a oamenilor este vorbitul în public, pe locul doi fiind frica de deces?
Dacă È™i È›ie È›i-e extrem de frică de vorbitul în public, află că, din punct de vedere È™tiinÈ›ific, în faÈ›a audienÈ›ei e cel mai probabil să crească performanÈ›a cognitivă.AÈ™a arată rezultatele unui studiu recent ce a examinat creierul oamenilor care îndeplinesc sarcini în faÈ›a unei audienÈ›e sau pe cont propriu.
Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul Social Cognitive and Affective Neuroscience.
Studii anterioare au arătat că atunci când sportivii se blochează sub presiune - o zonă a creierului numită striatum ventral controlează acest efect. Această regiune este responsabilă de procesarea stimulentelor È™i recompenselor, dar È™i pentru controlul miÈ™cărilor.
Oamenii de È™tiință au emis ipoteza că o audiență socială ar afecta performanÈ›a, È™i au început să analizeze ce se întâmplă în creier sub efectele unei audienÈ›e sociale.
În studiu au fost incluÈ™i 20 de participanÈ›i, cu vârste cuprinse între 19 È™i 32 de ani, pentru a juca un joc video, È™i au fost plătiÈ›i în funcÈ›ie de performanÈ›ele îndeplinite la joc.
Sarcina a fost efectuată de două ori: prima dată au fost urmăriÈ›i de alÈ›i doi participanÈ›i È™i a doua oară fără a fi urmăriÈ›i. În ambele cazuri, activitatea creierului lor a fost monitorizată utilizând scanarea cu ajutorul RMN funcÈ›ional. Când participanÈ›ii È™tiau că sunt urmăriÈ›i, pe scanări s-a observat o activitate mai intensă în cortexul prefrontal dorsomedial - o zonă asociată cu percepÈ›ia socială È™i asocierea de gânduri È™i intenÈ›ii ale altor oameni. Acest efect a amplificat procesarea recompenselor în cortexul ventromedial al creierului. Împreună, aceste două zone ale creierului declanÈ™ează activitate în striatumul ventral al creierului, regiunea care acÈ›ionează È™i controlează abilitățile motorii.
Când au fost în prezenÈ›a unui public, participanÈ›ii au prezentat rezultate cu 5 - 20% mai bune la jocul video, comparativ cu jocul video fără a fi monitorizaÈ›i.
Aceste rezultate ilustrează modul în care procesarea neurală a comparaÈ›iei sociale creÈ™te motivaÈ›ia È™i are ca rezultat îmbunătățirea performantelor bazate pe stimulente.
Practic, publicul stimulează creierul să funcționeze mai bine. Astfel, o audiență poate servi drept un stimulent suplimentar.
Sursa: Medical News Today
Data actualizare: 26-05-2019 | creare: 24-04-2018 | Vizite: 979
Bibliografie
Having an audience makes your brain perform better, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321571.php ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni