Efectele restricției calorice și intervenției psihologice asupra interacțiunii dintre microbiom și stres la femei

Tulburările mentale și metabolice comune, cum ar fi obezitatea, depresia și diabetul, împărtășesc căi biologice și de stil de viață, ceea ce conduce la co-apariția lor și la creșterea ratelor de morbiditate și mortalitate. Deși există tratamente farmacologice pentru gestionarea multora dintre aceste boli, aderența la tratament este dificilă și pot apărea efecte secundare. Intervențiile legate de stilul de viață, inclusiv dieta și reducerea stresului, au câștigat popularitate datorită beneficiilor potențiale. Microbiomul intestinal, influențat de dietă și stres, joacă un rol crucial în sănătatea mentală și fizică. Prin urmare, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a înțelege mai bine efectele sinergice ale intervențiilor dietetice și psihologice asupra microbiomului intestinal și sănătății mintale, pentru a optimiza aceste abordări și a îmbunătăți rezultatele pentru sănătate.
Într-un studiu publicat recent în revista Nutrients, cercetătorii au explorat efectele combinate ale restricției calorice (CR) și intervențiilor psihologice clinice (CPI) asupra microbiomului intestinal și a rezultatelor legate de sănătatea mintală asociată cu stresul la femei. Studiul a implicat 41 de femei care au participat la un program de intervenție în stil de viață de două săptămâni la La Pura Women’s Health Resort, implicând o dietă cu conținut foarte redus de calorii (VLCD) sau dieta F.X. Mayr (FXM), combinată cu fie intervențiile psihologice clinice, fie o prelegere despre prevenirea stresului.

Analizele microbiomului intestinal au arătat schimbări în diversitatea și compoziția acestuia, inclusiv o scădere a genurilor Faecalibacterium și o creștere a genurilor Oscillibacter, care sunt asociate cu îmbunătățirea sănătății mintale și reducerea stresului. În plus, studiul a evidențiat efectele dietelor asupra diversității microbiomului, arătând că dieta F.X. Mayr a produs modificări mai pronunțate decât dieta cu conținut foarte redus de calorii.

Aceste descoperiri sugerează că intervențiile care combină restricția calorică și intervențiile psihologice clinice pot influența favorabil atât sănătatea metabolică, cât și pe cea mintală prin proprietățile lor antiinflamatorii și prin reglarea axei hipotalamus-pituitar-adrenală. Această cercetare subliniază importanța abordărilor integrate care includ dietă și gestionarea stresului pentru optimizarea sănătății mintale și fizice.

Data actualizare: 13-08-2024 | creare: 13-08-2024 | Vizite: 102