Comunicarea părinte-copil importantă pentru dezvoltarea celui mic
De ce anume au nevoie bebeluÈ™ii pentru a învăța È™i a creÈ™te armonios? Un aspect ar fi comunicarea cu părinÈ›ii.
Studiile arată că un număr semnificativ de copii nu au parte de comunicarea atât de necesară pentru dezvoltarea limbajului verbal. A fost identificată o legătură între statutul social È™i numărul cuvintelor auzite timpuriu de un copil. Astfel, un copil care provine dintr-o familie cu venituri mici aude cu aproximativ 30 de milioane de cuvinte mai puÈ›in decât restul, înjumătățindu-i astfel vocabularul acumulat până la vârsta de 3 ani comparativ cu un copil care provine dintr-o familie înstărită.
Logopedul Meredith Rowe împreună cu pediatrul Barry Zuckerman au publicat în jurnalul JAMA Pediatrics un ghid pentru părinÈ›i È™i medici despre tipurile de limbaj È™i vârsta la care trebuie introduse pentru dezvoltarea copilului.
„PărinÈ›ii nu ar trebui să înÈ›eleagă mesajul greÈ™it È™i să fie stresaÈ›i de faptul că ar trebui atins un anumit număr de cuvinte pe zi. Ei trebuie doar să se concentreze pe alocarea unui timp oricât de scurt, dar de calitate, copilului lor pentru a stabili interacÈ›iuni cu acesta.”
Naștere-6 luni: Perioada receptivă
În această perioadă părinÈ›ii obiÈ™nuiesc să exagereze cu sunetele È™i cu expresiile faciale pentru a atrage atenÈ›ia celui mic. Când parinÈ›ii răspund cu căldură oricărui murmur rostit de copil, aceÈ™tia creează o legătură care pune bazele capacității de învățare a celui mic.
6-18 luni: Copiii sunt ca niște bureți care absorb cuvinte
Cei mici pot înÈ›elege tot ce li se spune. Aceasta este perioada în care învață foarte mult. Ei pot indica nasul cu aproximativ 6 luni înainte sa poată rosti cuvântul „nas”. Cel mai bine învață din interacÈ›iunile sociale. Cheia acestei etape constă în arătatul obiectelor È™i denumirea lor în faÈ›a celui mic.
18-36 luni: Provocare
În timp ce abilitățile verbale È™i cognitive se dezvoltă, părinÈ›ii pot începe să aibă mai multe conversaÈ›ii care să-l provoace pe cel mic. Întrebările de tipul „ce?” È™i „unde?” pun mintea copilului la contribuÈ›ie È™i îl ajută sa se dezvolte mai mult.
Peste 36 luni: Dincolo de prezent
La această vârstă copiii învață cele mai multe cuvinte din conversaÈ›ii despre trecut È™i viitor. PărinÈ›ii pot începe să construiască abilitățile de povestitor ale copilului, cerându-i acestuia să povestească ceea ce vede sau aude. Întrebările de tipul „de ce?” È™i „cum?” sunt cheia acestei etape în formarea vocabularului copilului.
Sursa: Medical Xpress
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Fortifiantul de lapte matern nu influențează IQ-ul nou-născuților prematur
- Ratele obezității infantile cresc proporțional cu utilizarea dispozitivelor media
- Alimentele ultraprocesate domină dietele copiilor, de la vârsta mică până la copilăria mijlocie
- Expunerea timpurie la polen și risc crescut de astm în copilărie (studiu prospectiv de cohortă)
intră pe forum