Cărțile interactive pentru bebeluși îi pot împiedica pe copii să învețe cuvinte noi
©
Autor: Airinei Camelia
Cărțile pentru bebeluși care au componente ce pot fi date la o parte, rotite și trase de copii pentru a descoperi informații noi sunt căutate de părinți, în speranța că îi vor stimula pe cei mici să învețe cuvinte noi. Totuși, cercetările conduse de Dr. Jeanne Shinskey de la departamentul de psihologie a Colegiului Royal Holloway din cadrul Universității din Londra sugerează că acest tip de cărți îi poate împiedica pe copiii mici în achiziționarea limbajului. Copiii folosesc cărțile ca pe jucării, iar părțile mobile îi distrag de la procesul de învățare a cuvintelor.
Dr. Shinskey și echipa sa a dorit să afle cum afectează cărțile interactive și cele simple învățarea unui cuvânt nou de către copiii cu vârsta de doi ani. În acest scop, au fost organizate două grupe de copii; aceștia au privit câte o carte cu nouă ilustrații de alimente. O grupă a avut cărți obișnuite, iar cealaltă cărți cu clape ce puteau fi ridicate de către copil. Cărțile includeau și un aliment mai deosebit, necunoscut copiilor. Fiecărui copil i s-a spus de șase ori cum se numește alimentul: carambola (cunoscut și ca fructul stea).
După ce li s-au citit cărțile, copiilor li s-au arătat desene și replici ale fructului stea, pentru a vedea dacă aceștia îl pot spune denumirea. De asemenea, li s-au arătat și fructe similare (lime, kiwi), pentru a vedea dacă le pot deosebi.
Copiii care au avut cărți simple, fără clape, au identificat în număr semnificativ mai mare fructul stea.
Studiul a fost prezentat la conferința anuală a secțiunii de psihologie a dezvoltării aparținând Societății Britanice de Psihologie.
Sursa: MedicalXpress
Dr. Shinskey și echipa sa a dorit să afle cum afectează cărțile interactive și cele simple învățarea unui cuvânt nou de către copiii cu vârsta de doi ani. În acest scop, au fost organizate două grupe de copii; aceștia au privit câte o carte cu nouă ilustrații de alimente. O grupă a avut cărți obișnuite, iar cealaltă cărți cu clape ce puteau fi ridicate de către copil. Cărțile includeau și un aliment mai deosebit, necunoscut copiilor. Fiecărui copil i s-a spus de șase ori cum se numește alimentul: carambola (cunoscut și ca fructul stea).
După ce li s-au citit cărțile, copiilor li s-au arătat desene și replici ale fructului stea, pentru a vedea dacă aceștia îl pot spune denumirea. De asemenea, li s-au arătat și fructe similare (lime, kiwi), pentru a vedea dacă le pot deosebi.
Copiii care au avut cărți simple, fără clape, au identificat în număr semnificativ mai mare fructul stea.
Studiul a fost prezentat la conferința anuală a secțiunii de psihologie a dezvoltării aparținând Societății Britanice de Psihologie.
Sursa: MedicalXpress
Data actualizare: 09-06-2019 | creare: 19-09-2016 | Vizite: 1680
Bibliografie
Spot the Dog stopping kids from spotting new words?, link: https://medicalxpress.com/news/2016-09-dog-kids-words.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Cât de potrivită este dieta vegetariană pentru copii? (meta-analiză)
- Jocul la preșcolari reduce riscul de probleme de sănătate mintală mai târziu
- Părinții nu conștientizează că preșcolarii deja își formează o imagine a propriului corp
- Academia Americană de Pediatrie recomandă alăptarea timp de 2 ani
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Ingrijorare autism sau alte probleme la copil de 2 ani si jumatate
- Fetita de 4 ani cu intirziare in dezvoltarea vorbiri si in dezvoltarea limbajului
- Baiatul meu are o problema: nu vorbeste aproape deloc
- ORL sau logoped?
- Copil de 1 an şi 1 luna nu vorbeşte
- Fetita mea de 3 ani nu vorbeste bine
- Intazaiere de limbaj