Au fost descoperite la nivelul creierului urme ale limbii materne uitate
©
Autor: Redacția ROmedic
Conform unui studiu recent realizat de o echipă interdisciplinară de cercetători canadieni (neurologi și psihologi), limba maternă cu care un copil intră în contact în prima parte a vieții este păstrată la nivelul creierului și influențează inconștient funcționarea lui, chiar dacă acel copil nu crește folosind limba respectivă (cum se întâmplă, de exemplu, în cazul adopțiilor internaționale).
Studiul, publicat în jurnalul științific Proceedings of the Natural Academy of Sciences, a analizat trei grupuri de fete cu vârsta între 9 și 17 ani (în total 48 de participante):
Toate cele 3 grupuri au ascultat înregistrări în limba chineză, în timp ce s-au realizat scanări MRI (rezonanță magnetică) ale creierului acestora. Analizând aceste scanări, cercetătorii au fost uimiți să descopere că modelul de activare a zonelor cerebrale la fetele care „uitaseră” chineza era asemănător cu al participantelor care vorbeau fluent această limbă și total diferit de al celor care expuse doar la limba franceză.
Aceste rezultate sugerează că informațiile achiziționate de individ în prima etapă de viață nu doar că rămân în creier, dar influențează ulterior și dezvoltarea limbajului și a reprezentărilor neuronale.
Nu în ultimul rând, studiul readuce în atenție un subiect extrem de important care continuă să fie investigat: experiențele de viață timpurii joacă un rol important asupra dezvoltării noastre.
Sursa: Medical News Today
Studiul, publicat în jurnalul științific Proceedings of the Natural Academy of Sciences, a analizat trei grupuri de fete cu vârsta între 9 și 17 ani (în total 48 de participante):
- primul grup era format din fete născute și crescute în familii canadiene care vorbeau doar franceza (unilingve)
- al doilea grup era constituit din fete de origine chineză, dar care fuseseră adoptate de la o vârstă fragedă de familii canadiene vorbitoare de franceză, devenind astfel și ele unilingve, fără să-și mai amintească deloc limba chineză
- al treilea grup conținea participante care vorbeau fluent chineza și franceza (bilingve).
Toate cele 3 grupuri au ascultat înregistrări în limba chineză, în timp ce s-au realizat scanări MRI (rezonanță magnetică) ale creierului acestora. Analizând aceste scanări, cercetătorii au fost uimiți să descopere că modelul de activare a zonelor cerebrale la fetele care „uitaseră” chineza era asemănător cu al participantelor care vorbeau fluent această limbă și total diferit de al celor care expuse doar la limba franceză.
Aceste rezultate sugerează că informațiile achiziționate de individ în prima etapă de viață nu doar că rămân în creier, dar influențează ulterior și dezvoltarea limbajului și a reprezentărilor neuronale.
Nu în ultimul rând, studiul readuce în atenție un subiect extrem de important care continuă să fie investigat: experiențele de viață timpurii joacă un rol important asupra dezvoltării noastre.
Sursa: Medical News Today
Data actualizare: 20-11-2014 | creare: 20-11-2014 | Vizite: 2363
Bibliografie
Scientists find "lost" languages in the brain, link: https://www.medicalnewstoday.com/releases/285653.php ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- De ce sunt femeile mai frecvent afectate de boală Azheimer, comparativ cu bărbații?
- Rolul activității cerebrale din cadrul somnului în eliminarea proteinelor toxice și prevenirea bolii Alzheimer
- Expunerea la razele UV poate proteja adulții tineri și copiii împotriva sclerozei multiple
- Progrese în depistarea precoce a bolii Alzheimer
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Nu vrea sa vorbeasca
- Dureri in gat si deficiente de vorbit
- Vorbitul copiilor
- Are 3 ani si 3 luni si nu vb
- Nu rosteste consoana R
- Ocluzie inversa - era mai bine asa?